14 Reacties

6 dagen geleden

Mijn zoontje gaf ook voorkeur aan poepen in zijn luier in het begin. Wij zijn elke keer als spelletje gaan zeggen; bah poepen in je luier? Dat hoort op je potje of de wccccccc. Later als hij dan gepoept had zeiden we; ohhh waar moet je poepen? Uiteindelijk begon hij zelf over poepen moet op de wc. Bij onze oudste dochter die zindelijk was maar de veiligheid van d'r luier wilde zijn we met een vergelijkbaar systeem gaan werken. Eerst 5 plasjes op het potje dan kreeg ze een klein cadeautje en daarna bij 1 vol papier(weet niet meer hoeveel stickers dat was) mocht ze iets groters uitzoeken. De kleine cadeautjes waren vaak een onderbroekje ingepakt van bv frozen waar ze toen fan van was. Uiteindelijk hebben we afgesproken op die dag doen we geen luier meer aan en gewoon een onderbroek en toen ging het ook in 1x goed. Ze hield soms wel een paar dagen d'r ontlasting op, dan gaven we "poeppie limonade" (roosvicee pruim) en vertelde we dat haar poeppies weer zacht werden als ze dat dronk, dan poepte ze weer gewoon in haar potje. Naar een echte wc gaan heeft 5 a 6 weken nadat ze onderbroekje is gaan dragen pas gewoon geworden.

6 dagen geleden

Hier drinkt mijn dochter alleen water/thee/melk. Ik denk dat ze de dagen dat we het gaan oefenen ook appelsap in huis nemen. Krijgt ze Iedergeval genoeg vocht binnen om het zacht te houden. 😅

5 dagen geleden

Ja hoor, doe je zeker goed aan! Wij hadden een soortgelijke situatie. Met een stickerkaart en een cadeautje op het einde was het opgelost. Nu gaat het perfect.

5 dagen geleden

Hier kreeg ze voor resultaat op de wc een snoepje, tumtummetje. Na een dag of 3 alleen nog voor poepen. Dat denk ik 2 weken gedaan en daarna was dat ook voorbij. En zo'n tumtum stelt weinig voor een was enorme motivatie hier. Dus geen druk op leggen, maar belonen. En misschien blijft meer ophouden ook wel bij 1 of 2x?

4 dagen geleden

Reactie op mommy_2019

Mijn zoontje gaf ook voorkeur aan poepen in zijn luier in het begin. Wij zi ...
Oh ja, hier ook een hele tijd op het potje maanden wel eigenijk. Maar ze was met 2,5 wel volledig zindelijk overdag. Met 3 echt alles op de wc.

4 dagen geleden

Reactie op Jurst

Hier kreeg ze voor resultaat op de wc een snoepje, tumtummetje. Na een dag ...
Ah goede! Hier ook geen snoep in huis, dus dat vindt ze super interessant.

4 dagen geleden

Reactie op Nobeltje

Ah goede! Hier ook geen snoep in huis, dus dat vindt ze super interessant.
Ja en het zijn zulke kleine snoepjes, dus al zijn het er een keer 10, dan is het nog te doen gewoon. Ze ging hier op een gegeven moment naar het toilet voor een snoepje😅 toen ben ik gaan afbouwen. Maar door dat chill te doen, is het heel goed gelukt.

4 dagen geleden

Mijn buurvrouw gaf nog als tip om een opengevouwen luier in de wc te spannen. Zo heeft ze misschien wel het gevoel dat ze in haar luier poept en dat het niet zo in de wc ‘valt’. Zelf niet getest, maar vond het wel een goede tip.

2 dagen geleden

Ik voel me spontaan een loedermoeder. Hier werkt belonen niet. Ze doet er niks mee zowel met het speentje als met poepen of plassen niet. Ze was vroeg zindelijk. Uiteindelijk gewoon luier uitgelaten. Potje midden in de kamer gezet. Zakjes via de huisarts gekregen. Dus mocht het een drama worden kreeg ze die. Was even spanning maar eenmaal er uit. Nouja het lag op de grond. Toen was het ook oke. Dat was hoe we het gingen doen. Gewoon net als het plasje poepje op het potje. Het is niet eng hooguit spannend wat ik begreep. Maar juist door het te doen kwam ze er wel achter. Ging daarna prima nooit geen drama meer gehad. Ik kon eerlijk eerlijk gezegd niet anders omdat belonen dus niet werkt bij haar.

2 dagen geleden

Ik voel mij ook een loedermoeder met hoe ik het nu aanpak.. Gisteren eind van de dag het poepboek geïntroduceerd. Poep kaart en stickers. Ze is helemaal enthousiast, het snoepje wat ze zal krijgen daar is ze wel gevoelig voor. Maar ik ben benieuwd of ze daadwerkelijk op de wc gaat poepen. Al is de vervolg stap uiteindelijk wel dat ze geen luier meer krijgt als ze moet poepen, maar hoop dat het niet zo ver zal komen.

één dag geleden

Reactie op Nobeltje

Ik voel mij ook een loedermoeder met hoe ik het nu aanpak.. Gisteren eind ...
Ik ben benieuwd en inderdaad luier uit laten. Over een week gaat het vast goed!

één dag geleden

Reactie op Nobeltje

Ik voel mij ook een loedermoeder met hoe ik het nu aanpak.. Gisteren eind ...
Wat hier werkte is dus het potje wel op een plek zetten waar ze dicht bij even heen kan. Uiteindelijk op commando poepen kon ze niet dus daarom werkte belonen denk ik ook niet. Maar als ze spontaan dacht ik moet dan kon ze gaan zitten ze heeft wel heel lang luierbroekjes gehad dat maakt het dus makkelijker. En verschil in potjes vind ik. Wij hebben boven in de badkamer een behoorlijke grote ik noem het meer een troon maar ik heb het idee dat het fijn zitten ook echt wel toe doet aan het uiteindelijk loslaten..en dus poepen. Ik zal hem even zoeken en delen misschien heb je er wat aan

één dag geleden

Reactie op Roos Anne

Wat hier werkte is dus het potje wel op een plek zetten waar ze dicht bij e ...
Ik zie net dat hij niet meer leverbaar is maar misschien kan je hem ergens anders vinden mocht je er wat aan hebben https://www.bol.com/nl/nl/p/housie-3-in-1-plaspotje-plaspotje-kind-potje-peuter-potje-met-deksel-wc-potje-peuter-wc-verkleiner-opstapje-roze/9300000041510016/

één uur geleden

Ze heeft gepoept 🥳 Ik heb al sinds gisteren een boze peuter die een luier eist, op alle mogelijke manieren. Maar vandaag eindelijk gepoept op het potje. Ze was ontzettend trots op zichzelf. Hopelijk heeft ze het nu door en dan binnenkort van potje naar de wc.