16 Reacties

5 jaar geleden

Geen tips maar mijn poes mauwt de heeeele dag sinds ik zwanger ben. Verder negeert ze mij meestal en trekt ze veel meer naar mijn vriend toe.

5 jaar geleden

Hoi hoi! Op facebook heb je een pagina “praktijk voor kattengedrag”… zij heeft ook een eigen website met dezelfde naam… Je kan bij haar je vraag eens voorleggen in een berichtje via facebook als je dat wil, zij geeft altijd fijne tips en uitleg. Veel succes!

5 jaar geleden

Heb je medisch wel uitgesloten dmv urine onderzoek bij de dierenarts? Veel katten ervaren stress door veranderingen in huis en kunnen hierdoor een blaasontsteking krijgen. Een kattengedragsdeskundige gaat je sowieso ook vragen dit uit te sluiten, dus ik zou daar mee beginnen

5 jaar geleden

Mijn katten kregen in het begin van mijn zwangerschap tegelijkertijd een blaasontsteking.. En nee het is niet besmettelijk onder de katten maar het kwam omdat ze vanslag waren door veranderingen die eigenlijk nog heel klein waren was echt de eerste weken van de zwangerschap. Ze zijn gevoeliger dan we denken, nu zijn ze juist aanhankelijker, voor de poes die graag bij me buik ligt.

5 jaar geleden

Zijn er mogelijk andere dingen gebeurd? Meubels verplaatst, perongeluk een buurkat binnen geweest, veranderingen binnen het gezin. Zelfs maar de kleinste veranderingen kunnen stress veroorzaken. Daarnaast kan het alsnog medisch zijn, ik zou toch voor de zekerheid een dierenarts raadplegen. Verder is het belangrijk niet te straffen maar juist te belonen wanneer ze het wel goed doet.

5 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reactie en tips! Ik ga maar beginnen met de dierenarts en neem ook een kijkje op die facebookpagina.

5 jaar geleden

Ik heb 2 katten. De dame plast nu ook in huis. Zelfs op het aanrecht. Het drijft me echt tot waanzin! Van de dierenarts heeft ze een kuurtje gehad mocht het een blaasontsteking zijn. Volgende stap is gedragsmedicatie. Dierenarts gaf aan dat zeker vrouwtjes katten de hormonen van de zwangere baas goed aanvoelen. Ze beschermt het huis tegen indringers door overal terrassen. Eigenlijk heel lief dus

5 jaar geleden

Wat vervelend voor je!! Ik heb 2 katers, ragdoll X Noorse Boskat. Bij mij zijn ze extreem gevoelig voor veranderingen. Daar krijgen ze meestal een blaasontsteking van. In het verleden veel gehad, nu gelukkig niet maar wij staan net voor een verhuizing en de geboorte van de baby dus het is nog even afwachten hoe dat zal gaan. Ik zou zeggen inderdaad even urine laten checken. Je hebt speciale korrels die je in de bak kan doen zodat je makkelijk de urine eruit kan halen. Mocht het aan de situatie liggen dat er een baby’tje op komst is dan inderdaad zoveel mogelijk erbij betrekken. Wij hebben de kinderwagen al een hele tijd zo staan dat ze erin kunnen (ik was uiteraard alles netjes uit maar laat ze nu kijken en onderzoeken). De box gaat in het nieuwe huis vrij snel op worden gezet. Daar gaan ze vast kijken. Laatst hebben wij Matatabi stokjes op advies van de dierenarts gekocht en een grote kong (zooplus). Katten zijn er dol op en best relaxt de laatste tijd. Die stokjes bijten ze niet veel op maar spelen ze heel graag mee. O Ja mocht het een blaasontsteking zijn. Wij geven al jaren l-glutamine bij (op advies van de dierenarts) en dat werkt fantastisch! We hebben sindsdien geen last meer gehad van alle ongelukjes (op de bank, voor de deur, voor de kattenbak etc).. wij mengen dit overigens in met een blikje vlees en doen daar flink wat water bij maar daar zijn ze hier dol op 😅. Ik wil je veel succes wensen! Vast ook voor jou stressvol 😔..

5 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wat vervelend voor je!! Ik heb 2 katers, ragdoll X Noorse Boskat. Bij mij z ...
Wat is een grote Kong? Ik vind 74 artikelen op zooplus met die naam. Voornamelijk speelaapjes

5 jaar geleden

Reactie op Car1990

Wat is een grote Kong? Ik vind 74 artikelen op zooplus met die naam. Voorna ...
Deze hebben wij. Die pakken ze vast met hun voorpootjes en de achterpoten trappelen ze er dan tegen aan. Wij hebben er inmiddels 3, gewoon omdat ze er heel dol op zijn.

5 jaar geleden

Bij ons krijgen ze overigens Acana voer, al vanaf het begin (ze zijn nu bijna 8 jaar, zijn broers). En wij geven van Royal Canin de brokken voor Main Coon (die zijn extra groot) als snoepje. Gekke is dat ze daar ook als snoep echt extreem dol op zijn. Maar ze hebben dus kennelijk het idee de hele dag te worden beloond 😅. Misschien een geruststelling. Ragdoll is wel echt bij uitstek het ras wat super goed samen gaat met kleine kinderen dus het komt vast snel goed 😘

5 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Bij ons krijgen ze overigens Acana voer, al vanaf het begin (ze zijn nu bij ...
Lief, bedankt voor je reactie!! De box staat bij ons al de woonkamer en gaat gaat ze regelmatig in. Vind ik ook helemaal prima, kan ze er gewoon aan wennen. Zit nu alleen nog maar een matrasje in zonder hoeslaken. Die matatabi stokjes en de grote Kong ga ik eens naar kijken, wie weet helpt het! Het middel tegen blaasontsteking ga ik ook maar onthouden. Geef jij dat middel dagelijks? Of een keer in de zoveel tijd, of alleen als ze echt klachten hebben?

5 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wat vervelend voor je!! Ik heb 2 katers, ragdoll X Noorse Boskat. Bij mij z ...
En welke L-glutamine gebruik je? Van een bepaalde site/bepaald merk? 😊

5 jaar geleden

Reactie op Car1990

Ik heb 2 katten. De dame plast nu ook in huis. Zelfs op het aanrecht. Het d ...
Zo vervelend.. Zelfs op het aanrecht dus!! Snap helemaal dat het je tot waanzin drijft. Hoop dat de kuur helpt. Wie weet dat die van ons daarom wel vooral op de deurmat haar behoefte doet, omdat ze weet dat iedereen door de deur naar binnenkomt. Bijzonder dan toch eigenlijk ook hoe dieren op een zwangerschap reageren, ookal is het niet altijd heel leuk.

5 jaar geleden

Reactie op Mavie---

En welke L-glutamine gebruik je? Van een bepaalde site/bepaald merk? 😊
Wij gebruiken de L-glutamine van Bonusan. Ze delen bij ons een blikje Almo voer (natvoer) en daar doen we dan nog water bij. Een half plastic lepeltje l-glutamine doe ik nu maar dat hebben we opgebouwd. In stressvolle perioden of als ze weer buiten de bak hun behoeften doen, krijgen ze dagelijks hun portie. Inmiddels is dat 2x per week. Dus het wordt echt minder na verloop van tijd ☺️.

5 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wij gebruiken de L-glutamine van Bonusan. Ze delen bij ons een blikje Almo ...
Dankje!! Ik hoop het.. We hebben afgelopen dagen de gang geblokkeerd zodat ze niet naar de deurmat kan en het gekke is dat ze het nu wel gewoon op haar bak doet. Maarja die blokkade in de gang willen we niet voor altijd haha!