14 Reacties
2 jaar geleden
Hi Lisanne,
Laat ik beginnen met zeggen dat ik het super vervelend voor je vind dat je hier zo mee zit! Je wil gewoon een beetje genieten en als je fulltime werkt wordt het al snel veel. Ik ben uiteraard geen expert, maar dit lijkt mij geen postnatale depressie. Ook ik heb gevoeld wat jij voelt (en soms nog). Ik nam teveel hooi op mijn vork en was simpelweg overprikkeld. Daarnaast is "9 maanden op, 9 maanden af" soms gewoon "9 maanden op, veel langer af". Ik ben erg gevoelig voor hormonen, dus ontzwangeren gaat/ging niet zo heel snel. Als je het echt even niet trekt, is het misschien prettig om een avondje voor jezelf te hebben, indien iemand kan oppassen.
Erover praten is heel goed! Ik heb weleens van die invasieve gedachten gehad waar ik me vreselijk over voelde, tot ik erachter kwam dat ik echt niet de enige ben.
Sterkte en.. wees lief voor jezelf. Het is niet niks ❤️
2 jaar geleden
Ik ben geen arts maar wel ervaringsdeskundige en lees hier ook geen depressie in. Neemt niet weg dat jij je echt rot voelt en je het wel serieus moet nemen! Fijn dat je in januari minder kan werken, dat zal je vast goed doen.
En voel je niet schuldig als je uitkijkt naar dat je zoontje wat groter is en meer kan, dat is heel normaal. Moeder zijn is een kwestie van lange adem, het is een marathon geen sprint. En af en toe is het gewoon rete zwaar!
Weet dat je absoluut niet alleen bent in je gevoel. Het klinkt afgezaagd maar vraag/accepteer hulp zodat je wat meer tijd voor jezelf hebt. Jezelf even losmaken van je kind voelt tegennatuurlijk maar is wel echt heel gezond!
2 jaar geleden