3 Reacties

10 maanden geleden

Als ik het zo lees denk ik dat het nog wat vroeg is. Zeker als je een "trukendoos" moet open trekken om hem te laten plassen of poepen. Geef het de tijd en laat het hem zelf aangeven. Mijn dochter kon al een hele tijd plassen en poepen op het potje maar had het vertrouwen niet zonder luier. Uiteindelijk een week voor ze 3 werd een afspraak gemaakt dat we gewoon eens een onderbroekje aandeden en vanaf toen gelijk helemaal zindelijk op af en toe een ongelukje na. Onze zoon van net 2 vindt de wc heel leuk, maar alleen het doorspoelen. Daar wachten we dus nog even mee. Het potje vindt hij al helemaal niet interessant dus dat laten we voor wat het is.

10 maanden geleden

Het is nog best wel vroeg. Zou zijn 'signalen' zoals interesse gewoon even afwachten en dan daarop reageren en stimuleren. Hier ook nog geen signalen. Maak me daar niet zo druk om. Ik denk dat het voorjaar en zomer mooie periodes zijn om dit losjes en ongedwongen aan te pakken door dr zonder luier te laten. Ook op psz hebben ze een plasmoment waarbij de oudere kindjes naar de wc gaan enzo. Kan ze mooi afkijken alvast.

10 maanden geleden

Ik deed/doe altijd een vast moment pakken zobiso bij wakker worden en gaan slapen dus daar doet ze altijd een plas. We hebben het potje in de kamer staan en ze draagt pamper pants. Dan zeg ik bijv. We gaan fruit eten ga je even plasje doen op het potje? Of als ik zelf moet kom we gaan even samen. Of als we naar buiten gaan. Beetje standaard momenten wanneer je zelf misschien ook gaat blijft een gok. En poepen is voor veel kinderen spannend dus dat moet je niet te snel afdwingen. Ik probeer dan gewoon een ochtend of middag met onderbroek. Maar het gaat eigelijk best goed zo dus ik wil niet te snel gaan.Ze kan omdat het potje in de kamer staat en pamper pants draag heel makkelijk helemaal zelfstandig gaan. Oh en het maakte voor ons ook veel uit welk potje ik heb die van de ikea beneden en boven een grotere met klep.Ik merkte als ze goed kan zitten dat ze ook rustig kan plassen. Ik zou het gewoon luchtig houden en voorstellen zullen we even plas doen? Hier werkt dat heel goed ze plast er veel in.