170 Reacties
één jaar geleden
Ja een paar, en ze doet ook alle klanken na. Ze zei van de week gewoon het woord wereldkaart na op de klanken (een keer en daarna nooit weer 😂). Ze zegt papa, mama, toetje, op, klaar, ei, happen, stappen (wel meer als pappen), hai, die (DIE DIE eindeloos 🤣), daar, ja, nee, baby (zo noemt ze zichzelf in de spiegel), bal, hoera, hoppatee, boem en verder vooral dierenklanken, zoals oehoe voor uilen, beeh voor schapen en geiten, mauw voor poezen, woaaah voor een leeuw en boe voor koeien. En dan vergeet ik er vast een paar. Het gaat ineens heel snel in de laatste maand. Echt leuk dat ze steeds meer snappen en en kunnen communiceren 😁
één jaar geleden
Ik ben benieuwd wat jullie kindjes al zeggen! Om te vergelijken (zonder oordeel!) Met mijn eigen zoontje.
Hij zegt een stuk of 30 woordjes, ook meerdere lettergrepen zoals krokodil. Nog niet allemaal perfecte uitspraak natuurlijk.
één jaar geleden
Hier worden hele zinnen gezegd, maar niemand snapt ze 🤣. Verder veel woorden.. papa, mama, de namen van haar broers, tantie, de namen van de opvang kindjes, de gastouder heet Mariska maar noemt ze Koeka. Ze kan alle dierengeluidjes, zegt 'nou?' (waar is die en die nou?), ze kan heeeel duidelijk nee, maar ook ja zeggen. Ze zegt toetie (toetje), open, dicht, Bumba, Nijne, bapen (slapen), kom, mee, kietel, auto, etc. etc. Het is een heerlijke kletstante (en dat heeft ze niet van een vreemde 😅)
één jaar geleden
Reactie op kkeller
Die van mij zegt echt bijna niks 🫣. (Mamamama, op!, bahhhh)
Hetzelfde hier hoor. Ja hele verhalen waar ik niks van snap. En sommige woordjes praat ze na. Maar niet uit zichzelf
één jaar geleden
Reactie op EllaBabyNr1
Ik ben benieuwd wat jullie kindjes al zeggen! Om te vergelijken (zonder oor ...
Hier ook tussen de 30 en 50 woordjes, denk ik. Elke dag komen er 1 of 2 woorden bij op dit moment. Ze zegt natuurlijk wel vooral 1 en 2 lettergreepwoorden (hert, auto, kijk eens etc.). Het enige 3 lettergreepwoord dat echt goed lukt is hoppakee. Ze kwebbelt in ieder geval graag met alles en iedereen. Soms begrijpelijk en vaak totaal onverstaanbaar (behalve voor mij soms 🤣).
één jaar geleden
Hier kletst mn dochter ook de oren van mn kop af. Woorden als olifantje ‘ofantje’ worden ook geregeld benoemd haha. Er komen iedere dag woordjes bij 😍
één jaar geleden
Hier is het alleen mama, papa, ja, nee, koek, eten, kijken en babnaan ( banaan)