170 Reacties

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Haha ja! Of hij pakt mn been vast als ik zit en zegt ‘mama uit, Ted lopen b ...
Jaaa haha je kan niet meer doen alsof je het niet snapt 😂

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Haha ja! Of hij pakt mn been vast als ik zit en zegt ‘mama uit, Ted lopen b ...
Haha ja, nee zeggen is bijna niet optie meer 🙈.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Ja geweldig! Ook hoe hij me nu roept. "Mama, kom kom!" 😂
Haha snoezig! Hier ook inderdaad: maamaaa mamaa kom mee! Meeeee!

één jaar geleden

Die van mij kan nog niet veel woorden. Maar de woorden die hij kent zijn 2 lettergrepen 🤣. Aardbei, eten, cracker, snackje (alles omtrent eten haha), auto, hebben en buiten. Enige 1 lettergreep woord is: bahhhh

één jaar geleden

Zijn er nog meer kindjes die al in de ik-vorm praten? Ik sta versteld! Hij is net 22 maanden.

één jaar geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Zijn er nog meer kindjes die al in de ik-vorm praten? Ik sta versteld! Hij ...
Hoe bedoel je precies? Ik hoor hier heel de dag; “ik eten” “ik doen” “ik slapen” hihi

één jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hoe bedoel je precies? Ik hoor hier heel de dag; “ik eten” “ik doen” “ik sl ...
Ja in die zin idd. Bijvoorbeeld "ik wil lezen" zovan ik wil het zelf doen ipv mama

één jaar geleden

Ik vind dat het echt vliegensvlug gaat nu Hele zinnen komen er uit "Papa is thuis" Maar ook bv de kleuren en dingen vertellen En woorden waarvan ik niet wist dat hij ze weet

9 maanden geleden

Even hier hoor, want een heel topic ervoor openen vind ik ook een beetje overdreven. Het begon voor de grap dat ik ging testen of mijn zoontje al links en recht begrijpt en tot mij stomme verbazing had hij 10/10 testvragen goed. Doe je rechterhand omhoog, waar is je linkeroor, pak de linker cracker, is de kast links of rechts? Nooit geoefend, hooguit bij het oversteken door te zeggen links kijken en rechts kijken. Ik vind dit bizar en vraag me af of mijn kind gewoon extreem slim is of dat ik andere kindjes dit ook kunnen. Wil niet overkomen als een opschepmoeder maar heb gewoon geen vergelijkingsmateriaal.

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Even hier hoor, want een heel topic ervoor openen vind ik ook een beetje ov ...
ik ga vanavond kijken of mijn kind dit snapt, maar ik denk het niet 😬

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Onze dochter snapt het verschil ook. We hebben van de zomer paar keer ‘geoefend’ door haar hand uit te laten steken als we gingen afslaan met de fiets. Maar verder niet bewust. Idd ook door oversteken denk ik (kijk links kijk rechts) etc.

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Hoi! Mijn zoontje weet ook wat rechts of links is en ook bij bijvoorbeeld de dagen van de week, zijn geboortedatum etc. Of dat te maken heeft met heel slim zijn of gewoon een ontwikkelingsvoorsprong, weet ik niet. Op het kdv geven ze ook aan dat hij wel voorloopt op spraak ook voornamelijk. Vind het gewoon prachtig en knap om te zien hoe hij zich ontwikkeld! Gewoon een trotse mama!

9 maanden geleden

Reactie op Tassie83

Hoi! Mijn zoontje weet ook wat rechts of links is en ook bij bijvoorbeeld ...
Geweldig hè ☺️

9 maanden geleden

Kunnen jullie kids ook al knippen? Nogmaals niet om op te scheppen maar merk dat ik echt een maatstaf mis. Op internet is alles zo vaag "tussen 2 en 5 jaar oud kunnen ze dit en dat" omdat ieder kind natuurlijk z'n eigen pad volgt.

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Kunnen jullie kids ook al knippen? Nogmaals niet om op te scheppen maar me ...
waarom heb je die maatstaf nodig? Het maakt toch niet uit wat je kind wel of niet kan. Als jij jouw kind nu een schaar geeft gaat hij leren knippen, als je daarmee wacht tot hij 5 is leert hij dan pas knippen. Het is ook maar wat je aanbied. Volgens mij is het belangrijkste dat je kind gezond, blij en gelukkig is. Of ie nou meer of minder kan dan een ander.

9 maanden geleden

En ik heb een zoon die erg ver voorloopt op zijn ontwikkeling. En dat is super leuk maar ik vind het belangrijker dat hij een ontzettend blij en gelukkig kind is. Zolang dat zo blijft doe ik mijn werk als ouder goed.

9 maanden geleden

Reactie op Klootje

waarom heb je die maatstaf nodig? Het maakt toch niet uit wat je kind wel o ...
Uiteraard is dat het belangrijkste. En ik zal hem altijd leren dat vriendelijkheid veel belangrijker is dat slim zijn. En ik ben op zoek naar die maatstaaf omdat het me gewoon bezig houdt. Mag toch?

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Uiteraard is dat het belangrijkste. En ik zal hem altijd leren dat vriendel ...
Dat mag zeker maar er is geen harde lijn in wat je kind moet kunnen op deze leeftijd. Het ligt er ook maar aan wat je aanbied. Als jij jouw kind een schaar nu geeft gaat ie leren knippen, als je daarmee wacht tot ie 5 is kan hij niet knippen. Maar dat betekent niet dat jouw kind slimmer of beter is dan het andere kind. Dat is het enige wat ik probeer te zeggen.

9 maanden geleden

Reactie op Klootje

Dat mag zeker maar er is geen harde lijn in wat je kind moet kunnen op deze ...
Als je dat er uit haalt is hij duidelijk al slimmer dan jij.

9 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

Als je dat er uit haalt is hij duidelijk al slimmer dan jij.
Wauw. Volgens mij ging deze topic over “woordjes spreken”. Kan jouw kind ook al lezen? Dan is hij/zij ook slimmer dan mama… 🤦🏼‍♀️ Lekker aangevallen voelen, als iemand een andere mening heeft. Goed bezig. Zal vast ten goede komen in de opvoeding. Hajjeeeeee