24 Reacties

één jaar geleden

Wij gebruiken hem al vanaf de 11kg. Er is wel altijd iemand bij, en nooit alleen in het zwembad. En anders, laatst met vlindertjes geprobeerd en dat ging ook goed

één jaar geleden

Hier weegt hij nu zoiets met ruim 21 maanden, maar is echt veel te groot. Heb een vestje van 11 - 15 kg. Zit zelfs nog beetje ruim.

één jaar geleden

Werkte bij ons voor geen meter en hij weegt 12,5e kilo… 🫠

één jaar geleden

Wij hebben gewoon bandjes voor om de armen, werkt goed!

één jaar geleden

Ons zoontje gebruikt m ook sinds 12 kg en ongeveer 15-16 maanden. Hij vond het fantastisch en kan zich vrij bewegen. Beter dan in zo’n gesloten band. Nu als ik ga babyzwemmen heeft hij m voor die tijd ook om en ook bij het gewoon zwemmen. Hij kan er lekker mee bewegen door het water en vindt het ideaal. Hij weegt nu 13,1 kg, is 86 cm en ongeveer 21 maanden. Ik zou het gewoon een keer proberen voordat je op vakantie gaat, dan kan je kindje er aan wennen.

één jaar geleden

Wij gebruiken hem ook al vanaf ongeveer 11kg. Mijn zoontje vind het heerlijk en je kan hem goed strak aantrekken. Overigens sta ik altijd naast hem als hij in het water is hij gaat niet alleen het water in of een rondje erin lopen, dan wandel ik mee 😇

één jaar geleden

Reactie op Anouksurf

Hier weegt hij nu zoiets met ruim 21 maanden, maar is echt veel te groot. H ...
Heb je een linkje van zo’n puddle jumper voor 11-15 kilo?

één jaar geleden

Reactie op steefgerritsen

Wij hebben gewoon bandjes voor om de armen, werkt goed!
Hebben wij ook gedaan op vakantie afgelopen week.. ging heel goed!

één jaar geleden

In het zwembad zei een vrouw tegen mij: oh wat grappig dat is helemaal geen puddle jumper wat zij heeft? Ik zei: jawel dit is ook gewoon een puddle jumper, hoezo? Vrouw: oh nou, omdat ie zo laag zit. Ik kijk: ding zit letterlijk echt hoog tot dr oksels. Ik was juist zo trots dat ze hem accepteerde (stuiterbal dreumes) en ik hem lekker stevig aan kon trekken (lees: mooooi zeg jouw puddle jumper!) Dus ik zei: ohhh, nou misschien omdat ze nog geen 15 kg is, maar ach je moet wat hè! Nou oké doei we gaan nu zwemmen. En ik gaf dr een inwendige🖕🤫... Ze vond het heerlijk om vrij te kunnen bewegen en mee te zwemmen met dr benen. Ze wilde zelfs van de glijbaan in het middeldiepe bad💃

één jaar geleden

Er is zijn risico's aan verbonden. Ze leren je kind rechtop in het water te zijn. Dit is een verdrinkingshouding. De reden waarom zwemdocenten ze altijd afraden. Het is lastig om een kind rechtop af te leren. Puddle jumpers die gelijkwaardig zijn in drijfmogen kunnen een kind op de buik draaien en dus met het gezicht in het water. Maar het kan ook gebeuren als het drijfvermogen op de buik zit. Hoofd kan voorover in het water terecht komen. Puddle jumpers zijn vanaf 15kg. Het drijfvermogen is de groot voor kinderen onder de 15kg. Dit betekend dat het af kan schuiven, bv met een sprong of bij het van de glinbaan gaan enzo. Dus uhm ja, je moet wat doe het toch ook al zijn ze nog geen 15kilo, daar ben ik niet zo voor. Het risico is best groot op afglijden, ook al lijkt hij nog zo strak te zitten. En als een puddle jumper, dan een goed merk. Liefst 1 die ook reddingsvesten maakt bv. Maar zeker een waarbij het drijfvermogen op de buik zit en niet op de rug. Dan is de kans groter dat ze op de rug draaien.

één jaar geleden

Reactie op ROF

Er is zijn risico's aan verbonden. Ze leren je kind rechtop in het water te ...
Dank voor je reactie. Veiligheid gaat altijd voorop. Dus ik zal eens kijken wat de beste alternatieven zijn. Dat is ook de reden dat ik met haar in het middeldiepe water 100% haar vasthoudt en oplet. Ook van de glijbaan. Nog geen 1 seconde laat ik haar gaan of los. De puddle jumper of bandjes is bij ons bad verplicht, maar in die zin voor mij nog bijzaak. Qua gewicht weet ik niet eens wat ze nu exact weegt, maar ze is 84 cm en past hem super goed en het glijdt helemaal niet weg...

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Dank voor je reactie. Veiligheid gaat altijd voorop. Dus ik zal eens kijken ...
Het probleem zit hem in het drijfvermogen. Als dit te hoog is voor je gewicht kan omhoog en dus afschieten. Als dit te laag is zink je. Bijvoorbeeld: Kinderen die te licht zijn voor een reddingsvest, daar zie je het vest altijd mega oncomfortabel tegen de kin aanduwen . Hij kan niet af want hij dit tussen de benen vast, maar lekker is anders

één jaar geleden

Hier de puddle jumper en gaat geweldig! Ze blijft fantastisch drijven en weet al naar voren te “zwemmen”. Weegt rond de 12 kilo. Maar zoals iedereen (hopelijk) blijven we echt bij haar in het water! Ze zijn veelte jong om überhaupt 1 seconden in het water alleen te laten. Kijk wat je zelf prettig vind, wij vinden de arm bandjes dus weer niks. Dan gaat ze constant met haar hoofd het water in.

één jaar geleden

Ik lees veel dat die toch geen veilige optie voor ze is dan. Ik twijfel ook om dan een zwemvest en bandjes aan te schaffen

één jaar geleden

Alleen vraag ik mij idd ook af wat dan beste optie is? Alleen zwembandjes? Of alleen een zwemvest?

één jaar geleden

Reactie op ROF

Het probleem zit hem in het drijfvermogen. Als dit te hoog is voor je gewic ...
Dat probleem snap ik, maar loop daar niet tegenaan omdat ik haar altijd vasthoud :)

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Dat probleem snap ik, maar loop daar niet tegenaan omdat ik haar altijd vas ...
Waarom dan een puddle jumper? 🤔 Of gewoon voor de zekerheid?

één jaar geleden

Reactie op ROF

Waarom dan een puddle jumper? 🤔 Of gewoon voor de zekerheid?
Ja klopt, bij ons is bescherming (vest/bandjes oid) verplicht in het middeldiepe bad. Met de puddle jumper kan je ook alleen de bandjes gebruiken, dus het leek me een handige 2 in 1 😁

één jaar geleden

Reactie op Pippa_

Ja klopt, bij ons is bescherming (vest/bandjes oid) verplicht in het middel ...
Ow vandaar! Ja dan is het een mooie optie inderdaad

één jaar geleden

Wij gebruiken deze, zelfde leeftijd en gewicht. Ervaring is toch wel dat ik deze veiliger acht dan een zwemvest of alleen bandjes. Ze draaien hier namelijk direct mee op hun rug, waardoor ze niet met het gezicht in het water hangen mochten ze vallen oid. Onze kleintjes vinden dit ook geweldig en drijven lekker vrij in het water