11 Reacties

4 jaar geleden

Persoonlijk vind ik zoiets verplichts als een cadeau aan de vrouw heel vreemd. Hoeft van mij dan ook niet. Ok ik heb dan wel het kindje 9 maanden gedragen en gebaard, maar we hebben samen een kindje gekregen en we zijn er ook samen verantwoordelijk voor. Ik weet dat mijn man heel veel respect heeft voor het feit dat ik onze kinderen heb gedragen en gebaard. En als het anatomisch had gekund had hij mijn lasten willen dragen, maar zo is het nu eenmaal niet. Hij heeft me tijdens de zwangerschap fantastisch bijgestaan op alle manieren waar hij maar kon. En nu ons kindje er is neemt hij ook evenveel verantwoordelijkheden op zich zonder dat ik daar ooit om hoef te vragen. Dat is voor mij veel meer waard dan een sierraadje. Desalniettemin omdat ik het zelf mooi vond heb ik mezelf een ketting cadeau gedaan met de twee initialen van mijn twee kinderen.

4 jaar geleden

Reactie op Brinkly

Persoonlijk vind ik zoiets verplichts als een cadeau aan de vrouw heel vree ...
Best een lullige reactie, ze laat duidelijk merken dat haar man vrij weinig doet en jij komt vertellen hoe geweldig jou man is😅. Je had ook gewoon een tip kunnen geven.

4 jaar geleden

Tot deze topic heb ik nog nooit gehoord over "push present" 🙈 Mijn partner is zzp'er. Sinds onze dochter is geboren is hij meer thuis (hij werkt nu halve dagen. Hiervoor werkte hij van 06.00 tot 20.00 ongeveer) hij is nu niet weg te slaan bij onze dochter. Hij zegt met regelmaat hoe trots hij is op ons 3e wonder en op mij hoe ik het heb gedaan. Ook heb ik van hem een nieuwe hanger voor aan mijn pandora armband gekregen! Een levensboom die staat voor ons gezin!

4 jaar geleden

Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd. Inmiddels 41+2 zwanger van 4e kindje maar nog nooit een cadeautje/massage of wat dan ook gehad van manlief. En dat heb ik ook nooit verwacht, ken dat idee ook niet. Voor mij hoeft het ook niet eigenlijk. Hij draagt zijn steentje prima bij in de verzorging van de andere kids en huishouding en dat vind ik genoeg. De nachten zijn voor mij in principe omdat ik borstvoeding geef. Dan kan hij ten minste slapen en heeft hij overdag genoeg energie om zich in te zetten.

4 jaar geleden

Best een lullige reactie, ze laat duidelijk merken dat haar man vrij weinig ...
Ik ben hier niet de enige die verteld hoe het in eigen situatie is. Het is maar hoe je het op wilt vatten. Het is niet bedoeld om te laten zien dat het hier allemaal geweldig is. Maar ik geef alleen uitleg aan waarom ik het niet nodig vind.

4 jaar geleden

Aaaa vind het echt heel vervelend voor je ! Miss is het voor je partner ook allemaal nieuw.. en weet hij niet zo goed hoe het werkt. Wij hebben het zo afgesproken.. mijn vriend verschoont elke luier.. en ik voed. Natuurlijk doe ik ook wel eens een luier verschonen hoor.. maar grotendeels is dat zijn verantwoordelijkheid! Miss kan je ook zoiets afspreken? Ik snap je gevoel echt wel.. ik heb ook niks van me vriend gekregen.. terwijl ik ons kind op zijn verjaardag heb gegeven 😅 beter cadeau had ik niet kunnen geven ! Maar wij hebben een peetoom uitgekozen.. die dus alleen aan mij denkt.. en mij nu heeft overladen met cadeaus .. dus hij zag nu wel in wat het met mij deed. Blijf vooral met je partner erover praten! En leg het gewoon nog eens uit hoe jij je voelt ! En dat hij de nacht doet is ook niet verkeerd.. hopelijk slaap je de volgende keer wel beter ! Maar je geeft trouwens al aan dat je het al een aantal keer hebt aangegeven 🤔 vind het een lastige situatie. Hopelijk veranderd het snel voor je en krijg jij je waardering die je zoekt ! Je doet het sws super goed! En je hebt een wonder op de wereld gezet 🥰

4 jaar geleden

Jammer dat je het gevoel krijgt dat hij je zo weinig waardeert! En hoe reageerde hij op je toen je er iets van zei? Wat voor kadootje zat je trouwens aan te denken, een sieraad bijv? Persoonlijk vind ik een push present een beetje zoals Valentijnsdag.. nogal commercieel en onnodig, maar een kadootje is natuurlijk altijd leuk. De echte push present ligt natuurlijk in de wieg 😉 Ik hoef persoonlijk geen materieel kado in ruil voor de geboorte. Ben veel blijer met steun, liefde enzo. En ik ben het met je eens dat dat super belangrijk is in deze periode. Aan de andere kant snap ik ook dat het voor een partner bijna niet te begrijpen is hoe heftig een geboorte en de postpartum periode kan zijn. Alles nieuw, slaapgebrek, hormonen. Ik snapte dat ook zelf niet (voordat ik moeder werd). Ik hoop dat je wel de verbinding met de man kan behouden en hem niet teveel afstraft (daar heb je zelf dan ook niks aan).

4 jaar geleden

Ik heb ook geen cadeautje gekregen oid. Wel heeft hij al paar keer gezegd dat hij onwijs trots op me was. Hoe ik et deed bij bevalling. Dat doet me al zoveel. Ben over paar week jarig. En dan krijg ik wel een cadeau. Heb aangegeven dat ik graag een ketting wil hebben met namen van de kinderen. En dat zelfde idee had hij ook al.

4 jaar geleden

hier wel wat gehad na de bevalling maar in de zwangerschap niet zou niet weten waarom ook. maar zoals de nachten enzo doe ik alleen. complimenten ofzo na mij toe niet gehad. maar zie hoe gek hij is met zijn dochtertje is me dan weer meer waard.

4 jaar geleden

Ik ga voor mezelf denk ik zo een moedermelksieraad kopen! Voor mij voelt het verder alsof we de bevalling echt met z'n 2en hebben gedaan.. Ik had rugweeen en hij heeft mij al die uren non-stop gemasseerd en ik heb hem echt gemarteld op sommige momenten. Beetje te veel empathie: ik heb hem de eerste paar nachten laten slapen omdat hij helemaal kapot was 😂 Anyways.. als ik baargoud zou krijgen zou het waarschijnlijk iets cultureels zijn en absoluut niet richting mijn smaak. Ik heb hem overigens wel tijdens de zwangerschap duidelijk gemaakt dat hij nu wél energie moet stoppen in verjaardagen en dagen zoals moederdag 🤐

4 jaar geleden

Bedankt voor al jullie input, na dit bericht heb ik er hier thuis huilend alles uitgegooid. Even goed gehuild met z’n tweeën, dat was even nodig. Ik ben heel gevoelig en zou nooit verwijten zijn kant op gooien, ik heb hem ook vaak laten slapen omdat ik ook heel goed snap dat het voor de partner allemaal veel is. En misschien was het niet duidelijk in mijn bericht maar luiers verschonen en helpen met klusjes doet hij absoluut, het is vooral emotioneel. Voor mij was het wel echt de verwachting dat hij iets had bedacht. Ook al lees ik dat dat niet voor iedereen zo is vind ik het voor mezelf nog steeds wel oké, dit is voor mij gebruikelijk en dat wist hij ook heel goed. Wel een goed gesprek gehad gisteren, hij gaf aan dat hij nu wel merkte dat hij mij niet genoeg aandacht gaf en vooral bezig was met onze dochter, daar moeten we een balans in vinden. Ik let wel goed op dat hij papa tijd heeft of even lekker lang kan douchen zodat hij wat energie heeft , ik heb dan echt wat meer emotionele steun nodig. Ik geef dit al een week aan dus hopelijk doet hij er nu ook iets mee. Qua cadeau heb ik nu aangegeven dat ik graag een ketting wil kopen, liever dat dan dat hij overhaast iets uitzoekt wat ik niet leuk vind. En onze kleine zit midden in de eerste regeldag(en), dat doet ook wel iets met ons. Maar ze doet het heel goed 😊 🍀