Hoi mama’s,
Mijn dochter is vrijdag 9 maanden. Helaas zijn de nachten echt een drama. Ze sliep vanaf maand 4 tot 6 erg goed, vaak sliep ze de nachten door. Dutjes overdag zijn nooit een probleem geweest. Toen ze 6 maanden was zijn we naar Curacao geweest, en daar was slapen echt dramatisch!! Elke nacht om de zoveel tijd wakker. Dit is eigenlijk niet meer veel beter geworden. Ze heeft nu heel vaak dat ze om 19.00 slaapt en een uur later weer wakker wordt. Ze wil dan echt niet terug naar bed. Dit lukt pas weer rond 22.30. Dan wordt ze ook nog eens vaak ‘s nachts wakker en dit duurt dan meestal weer zo’n 3 uur!! 🥺 We doen echt alles om haar weer in slaap te krijgen. Wiegen, lopen, voeden, bij ons in bed, witte ruis aan/uit, etc. Vaak lukt het wel in onze armen maar zodra we haar wegleggen begint alles weer opnieuw.
Ze slaapt op haar eigen kamer (tot 4 maanden sliep ze naast mij in een co sleeper). Hebben al een geprobeerd om haar bed weer naast ons te zetten maar dat hielp toen niet (overigens niet lang geprobeerd). Ze krijgt nog steeds borstvoeding en ook fruit- en groentenhapjes. Soms vraag ik me af of ze misschien honger heeft, omdat bv licht verteerbaar is of dat m’n melk niet meer voedzaam genoeg is. Al heb ik niet het idee dat ze om honger wakker wordt.
Ze slaapt overdag niet teveel en niet te weinig volgens mij.. meestal zo’n 3,5-4 uur. Ik hou ook een redelijk strak ‘schema’ aan. Als ze niet moe is dan doe ik haar iets later naar bed, maar meestal is ze op de vaste tijden gewoon moe genoeg om een slaapje te doen. Ze slaapt meestal max. tot zo’n 15.00 uur. En we staan op tijd op, zo rond 06.30. Maak haar niet wakker maar dit gebeurt uit haarzelf.
Ik weet het echt niet meer. Zijn er meer mama’s waarvan hun kind dit doet? Dus al maanden lang uren wakker ‘s nachts?