429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik doe wat op de lepel en geef hem de lepel aan. Deze gaat vol enthousiasme ...
Hihi. Dat doet Ben ook graag. Geef hem dan wel vaak met yoghurt of groente hap. Met fruit gaat meneer klooien. Vind hij minder lekker. Te zoet vermoed ik. Babyyoghurt moet meneer ook niet 🤨. Gelukkig mag hij mama's yoghurt. Cb heeft ingestemd omdat hij er geen last van kreeg

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Hihi. Dat doet Ben ook graag. Geef hem dan wel vaak met yoghurt of groente ...
In boek van Kleintjes staat ook, vanaf 5 maanden volle kwark of volle yoghurt. Gaan wij ook proberen binnenkort. Of nouja, geven ipv laten jatten

2 jaar geleden

Reactie op ROF

In boek van Kleintjes staat ook, vanaf 5 maanden volle kwark of volle yoghu ...
Hier geven we ook bio volle yoghurt sinds het begin van de hapjes rond 6 maanden. Niet teveel, gaat goed!

2 jaar geleden

Reactie op ROF

In boek van Kleintjes staat ook, vanaf 5 maanden volle kwark of volle yoghu ...
Je bedoelt vanaf 7 maanden, toch? In elk geval zijn onze kindjes nu ongeveer zo oud, dus kan sowieso 😊 En dank voor de tip want hier had ik overheen gelezen, maar wij gaan het nu ook proberen!

2 jaar geleden

Reactie op Jilster25

Je bedoelt vanaf 7 maanden, toch? In elk geval zijn onze kindjes nu ongevee ...
Huh? Ja 🙈 typefout

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Hihi. Dat doet Ben ook graag. Geef hem dan wel vaak met yoghurt of groente ...
Overigens, baby yoghurt heb ik echt nog nooit van gehoord 🤷 wat js dat dan? En wat is mama's yoghurt?😂 Ik eet normaal magere yoghurt maar dat is dan weer niet zo gezond

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Hier geven we ook bio volle yoghurt sinds het begin van de hapjes rond 6 ma ...
Wij geven ook biologische yoghurt maar dan schapenyoghurt ivm allergieën van mij. Hij eet dat smakelijk. Niet te veel, gewoon een beetje. Zeker fijn als hij dan niet zoveel heeft gegeten in de avond om nog een beetje yoghurt na te doen. Hij eet weinig op de lepel (dat is vooral om mee te spelen 😅) maar yoghurt wil hij echt bijna naar binnen slurpen 🤣

2 jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wij geven ook biologische yoghurt maar dan schapenyoghurt ivm allergieën va ...
Ja hier is het ook een succes! En het is echt handig want als je even niet zoveel tijd hebt voor het hele rapley stukkengedoe dan kun je het ook nog met van alles mengen. Hier bijv al gegeven met passievrucht, aardbei, banaan en chiazaadjes erdoor (allemaal apart, niet het hele mengelmoesje zegmaar). Ze smult er enorm van!

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Ja hier is het ook een succes! En het is echt handig want als je even niet ...
En dan in stukjes?

2 jaar geleden

Reactie op ROF

En dan in stukjes?
Nee stukjes vind ik nog een beetje eng. Gewoon geprakte banaan of geprakte aardbei en passievrucht is natuurlijk al een soort sapje. Maar wel proberen zoveel mogelijk zelf met de lepel te laten eten. Al moet ik zeggen dat ze dan soms vind dat het te langzaam gaat en alleen maar tevreden is als ik de lepel voor haar mond houd en ze het zelf kan afhappen zegmaar.

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Nee stukjes vind ik nog een beetje eng. Gewoon geprakte banaan of geprakte ...
Mijn zoon is je dankbaar voor dit geweldige idee. Onder luid 'hmmmmmamamamAAAWAAA' wordt de lepel uit mijn handen gerukt

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Mijn zoon is je dankbaar voor dit geweldige idee. Onder luid 'hmmmmmamamamA ...
Hahahah geweldig 💕

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Mijn zoon is je dankbaar voor dit geweldige idee. Onder luid 'hmmmmmamamamA ...
Wat een blijerd 😍

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Overigens, baby yoghurt heb ik echt nog nooit van gehoord 🤷 wat js dat dan ...
Mama's yoghurt is magere yoghurt in mijn geval en baby yoghurt zie foto. Had ergens gelezen dat gewone yoghurt eigenlijk pas vanaf 12 maanden mocht, Maar in het groenboek van CB staat vanaf 6 maanden yoghurt benoemd. Geen idee wat voor yoghurt. Ben snoept/eet het al vanaf 6/8 weken 🙈🙊.

2 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Mama's yoghurt is magere yoghurt in mijn geval en baby yoghurt zie foto. Ha ...
Volle yoghurt en kwark is het gezondste ivm de voedingsstoffen. Het wordt vaak gezegd zuivel vanaf 1 jaar omdat er voorkomen wil worden dat het opvolgmelk / bv gaat vervangen en het eerste jaar hebben ze dat echt nog nodig. Vanaf een maand 7 kunnen de darmen er gaan wennen aan yoghurt en kwark, zolang je maar voldoende bv/kv bij geeft. Volgens mij 400 of 500ml ofzo🤷 Die plantaardige baby yoghurt, kweenie hoor 🤷 😂 kokos yoghurt is vaak niet echt 🤢😂

2 jaar geleden

Reactie op wave

Wat een blijerd 😍
Hij heeft steeds vaker goeie momenten. Vooral lekker eten helpt. Wat dat betreft net zijn ma 😋😂

2 jaar geleden

De yoghurt en zoete aardappel uit de oven zijn een groot succes hier! Dank voor de tips dames 😊 Ons zoontje eet nu echt, hij werkt zo een halve banaan, stukken meloen, halve boterham of aardappel naar binnen. Maar ik merk wel dat hij nu juist vaker borstvoeding wil dan eerst (9-10x per dag ipv 7-8). En hij slaapt heel slecht, wordt elke twee uur wakker.. Ik heb het vermoeden dat hij wat last heeft van alle nieuwe eet-indrukken, ook zijn darmen moeten er aan wennen natuurlijk. En dat hij wat troost zoekt aan de borst, en misschien iets tegen de buikpijn. Maar goed, dat is mijn interpretatie 😅 Herkennen jullie dit?

2 jaar geleden

Reactie op Jilster25

De yoghurt en zoete aardappel uit de oven zijn een groot succes hier! Dank ...
Biedt je slokjes water aan naast het eten? Want ze hebben meer vocht nodig om de vezels te verwerken. Dit kan ook prima opgevangen worden met bv, water geven of iets is als.je bv heeft helemaal niet nodig, maar dan komen ze dus inderdaad vaker. Mijn zoontje ook.

2 jaar geleden

Merk ook dat mijn zoontje moeite heeft met z’n ontlasting. Deze wordt steeds harder en hier perst hij ook echt op. Dan heeft hij mij echt nodig om te drinken, te ontspannen en kruipt hij tegen me aan. Ik laat hem nog steeds ingeperkt drinken. Wel geven we hem af en toe ook wat water en thee om aan andere smaken te wennen. Als ik straks geen kolfrecht meer heb wil ik overdag niet meer kolven en alleen thuis voeden.

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Biedt je slokjes water aan naast het eten? Want ze hebben meer vocht nodig ...
Hm, nee nog niet, dus dat ga ik uitproberen!