429 Reacties
2 jaar geleden
Gisteravond zoete aardappel gegeven. Vindtie super lekker, maar at niet echt enthousiast. Dus de stukken maar klein gemaakt en met zijn lepeltje, ging iets beter. Komt ineens alles eruit, melk en wortel en de slok water van halverwege 🤮
Maag vol... vandaar dat het niet zo vlot ging...hij keek er heel verdrietig bij... Ach daarna maar even in bad gegaan met mama
2 jaar geleden
Reactie op ROF
Gisteravond zoete aardappel gegeven. Vindtie super lekker, maar at niet ech ...
Ik blijf het indrukwekkend vinden dat onze kleintjes dus gewoon aangeven of/wat ze willen eten. Mooi voorbeeld hiervan!
Een paar weken terug gaf ik zo mn dochter bijvoorbeeld gebakken ei voor het eerst ipv gekookt. Tijdens het geven wilde ze het niet eten terwijl ze eigenlijk alles ervoor prima wilde proeven enzo, maar ik een beetje gepusht ivm allergieën etc.
Twee uur later ontdekten we grote rode vlekken over haar lichaam, een allergische reactie. Ze gaf het gewoon zelf aan; dit is niet goed voor mij dus wil ik het niet eten. 💕
2 jaar geleden
Reactie op mamaincalifornie
Ik geef stukjes rijstwafel zodat ze zelf daarvan kan ‘happen’ maar dan schu ...
Geef hé direct uit het potje? Als je dat thuis niet doet zou ik dat nu ook niet doen. Ik doe alles in zijn eigen schaaltjes fruit en yoghurt soms in yoghurtschaaltje van mij omdat die er dan het zelfde uitzien en meneer er nu nog intrapt als ik doe alsof het uit mijn bakje komt 🤣.
2 jaar geleden
Hebben jullie al vlees of vis geïntroduceerd? Ik niet echt want ik weet niet goed hoe ik het moet geven, want vind die stukken zoals solid starts het laat zien nog wel spannend. Het is niet een zacht stukje kip of biefstuk zoals je met een stukje zoete aardappel het fijn knijpt tussen je vingers 😉
Ik hoor graag jullie tips!
Verder tip van deze kant; geraspte dingen zijn ook heel interessant. Gisteren geraspte rode biet gegeven, was ze vooral nog mee aan het spelen want voor het eerst geraspt.. “hm sprietjes, wat moet ik daar nu mee?”
Ik laten zien dat je die met je handen gewoon kan pakken en opeten.
Vandaag zelfde gegeven, en zowaar probeert ze een hoopje op te pakken en gaat het ook haar mond in! Trotse mama 😃
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Hebben jullie al vlees of vis geïntroduceerd? Ik niet echt want ik weet nie ...
Ik nog niet! Vind het ook nog spannend en ook qua klaarmaken moet het wel echt goed gaar zijn! Wil nu binnenkort een stukje zalm proberen of misschien een gehaktballetje? Verder eet mijn dochter nog echt weinig en drinken gaat ook niet echt goed (behalve savonds en in de nacht) dus dat maakt me een beetje onzeker of ze wel genoeg voeding en vocht binnenkrijgt!
2 jaar geleden
Wij ook nog niet, om die reden inderdaad. Eerst maar eens goed kauwen en groentes enzo eten. Hij begint nu af te happen en dingen kleiner te maken dus wie weet.
Je zou misschien vis uit blik kunnen pakken. Dat is enorm zacht maar ik weet niet hoe het zit met toegevoegd zout.
@Luus; zolang ze genoeg plasluiers heeft zit het wel goed. Drinken komt waarschijnlijk door alle afleiding. Ik voed smiddags vaak in zijn kamer in het donker, dat scheelt enorm
2 jaar geleden
Bij ons is hij ook begonnen met kauwen na het afhappen. Gister een stukje meloen geprobeerd, maar vlees en vis nog niet. Binnenkort wellicht kipfilet op brood proberen.
Voeden doe ik ook vaker in alle rust op z’n kamer voor het middagslaapje en ‘s avonds voor de nacht. ‘s Nachts en ‘s morgens voed ik in bed. Heb ook het idee dat hij minder vaak drinkt, maar als hij drinkt klokt hij stevig. Mijn afgekolfde melk lijkt ook wel uit meer water te bestaan. Water en slappe thee is nog geen succes. Bieden het wel elke dag aan.
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Hier geen vegetariër.. ze is verliefd op haar kip echt wordt helemaal wild. Een klein kluifje sabbelt ze zelf zo goed als op. Zijn we wel 45 minuten verder maar ze is er lekker zoet mee. Als ik haar help maak ik gewoon kleine stukjes en dan eet ze ook zo op. Ze smakt en “kauwt” en paar keer en dan slikt ze het door
2 jaar geleden
Reactie op Ninanonowars
Wij gaan deze week vlees proberen, de gehaktballetjes vond ik een goed idee, dank @Luus!
Dus vandaag pasta met balletjes 😊
En we hebben ook al kipkluifjes gekocht voor later deze week, want ik zag eerder al de foto van Frederiques dochtertje met haar kip, zo grappig 😍
En raspen is ook een goed idee! Overigens vind ik rode biet heerlijk, maar ook wat eng, want is daarna niet alles paars? 😬
2 jaar geleden
Reactie op Jilster25
Wij gaan deze week vlees proberen, de gehaktballetjes vond ik een goed idee ...
Haha nee, als je het over de ontlasting was dat hier in ieder geval niet zo. Ze heeft gisteren echt heel wat op gegeten en niks bijzonders aangetroffen.
En betreffend vlekken op kleding; zorg dat je baby gewoon alleen een slabbetje aan heeft en zelf ook maar even mooie blouse/nieuwe spijkerbroek etc. verwisselen voor oude zooi of even uit laten. Gelukkig gaan we de zomer in 😂
2 jaar geleden
Reactie op Jilster25
Die slab met mouwen hebben we ook, dus dan gaan we er toch maar een keer vo ...
Ow dat valt hier wel mee 😊 knijpfruit kan hij nu zelf vasthouden, dus dat gaat met minimaal knooien naar binnen. Maar avondeten en knooien en spelen, dus dat zit overal!
Yoghurt zit ook overal, want dat is zooooo lekker. Dat eindigt van enthousiasme op o.a. zijn tafeltje, de grond (en dus in en op de hond), zijn broek, gezicht, in zijn oren en in zijn haren 🤷😂
2 jaar geleden
Ohh ze zit nu in de kinderstoel en nu begint het echt! En goed dat het gaat! Brood gaat super goed, soms nog wat kokhalzen maar bijna niet meer, kleinere stukjes pakken gaat ook steeds beter.
Qua fruit vond ik perzik (half met schil aanbieden) en watermeloen (met schil) super leuk. Gaat er bij haar goed in en ze schraapt het er een beetje uit. Komkommer en tomaat ook goed.
Broccoli en zoete aardappel geprobeerd, avondmaaltijd gaat wat minder enthousiast maar alsnog prima. Hoewel ze lang niet veel binnenkrijgt. Maar dat hoeft ook niet.
Vanavond gaan we denk ik wortel en courgette proberen. Misschien wat rijst erbij.
2 jaar geleden
Haha ik lees dat jullie kindjes al zoveel verder zijn! Maar dat geeft niet. Zo leuk om de foto's te zien en de verhalen te lezen :)