429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Ohh ze zit nu in de kinderstoel en nu begint het echt! En goed dat het gaat ...
De avondmaaltijd is wel vaker lastig. Dan zijn ze moe en wat onrustig. Dan is eten toch lastiger. Ik zit er aan te denken om smiddags warm eten te geven. Ik eet zelf ook regelmatig smiddags warm. En dan savonds fruitje met yogurt of pap ofzo.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Haha ik lees dat jullie kindjes al zoveel verder zijn! Maar dat geeft niet. ...
Flint is ook nog niet mega ver hoor. Zit al wel vanaf 6 maanden in zijn stoel, was sterk genoeg volgens de oefentherapeut. Hij eet vooral pap, yoghurt en fruit. Zoete aardappel was ook lekker, maar brood en groentes enzo is toch lastig. Echt kauwen doet hij nog niet en brood vindt hij helemaal niks 😂 maar hij begint met afhappen dus hopelijk binnenkort ook kauwen 😊

2 jaar geleden

Reactie op ROF

De avondmaaltijd is wel vaker lastig. Dan zijn ze moe en wat onrustig. Dan ...
Ja daar zat ik ook al aan te denken, kijken hoe het gaat als we 't omdraaien.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Haha ik lees dat jullie kindjes al zoveel verder zijn! Maar dat geeft niet. ...
Oo, ons zoontje is ook nog niet zo ver hoor! Die gehaktbal met pasta van gisteren vond hij niks, haha. Fruit gaat goed, banaan is absoluut favoriet op dit moment. En 's ochtends brood met boter gaat ook goed. Groente en vlees eet hij dus nog niet...

2 jaar geleden

Hmm spaghetti is (nog) niet echt een ding kennelijk Maar geiten yoghurt was dan weer helemaal fantastisch. Dus dan maar een bakje yoghurt met fijne granen naar binnen

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Hmm spaghetti is (nog) niet echt een ding kennelijk Maar geiten yoghurt was ...
Hoe geef je yoghurt?

2 jaar geleden

Fijn om te lezen dat jullie kleintjes ook nog niet veel happen! Ik geef soms wat gepureerd eten omdat ik denk dat de stukjes haar soms ook frustreren maar liefst doet ze het toch zelf. Het kan ook aan het tijdstip liggen inderdaad; dus ik heb vandaag om 17 uur wat eten aangeboden en wat meer de tijd genomen. Ging iig met minder frustratie dan om 18 uur :) misschien smiddags nog beter! leuk dat je gehaktballetjes hebt geprobeerd @jilster! Hoe geven jullie zoete aardappel? Uit de oven duurt zo lang dus vandaag had ik gedroomd in de magnetron maar toen werd het wel erg droog!

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Hoe geef je yoghurt?
Babylepel er in dippen en de lepel aangeven. Die wordt zo ongeveer uit mijn handen gerukt. Inmiddels gaat het 9 van de 10 keer goed en die 10e komt ergens anders 🤷 oops 😂

2 jaar geleden

Reactie op Luus2988

Fijn om te lezen dat jullie kleintjes ook nog niet veel happen! Ik geef som ...
Stomen. Als je het in de magnetron doet, dan in een laagje water leggen. Of doe je dat al?

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Stomen. Als je het in de magnetron doet, dan in een laagje water leggen. Of ...
Nee! Goede tip Thanks!

2 jaar geleden

Reactie op Luus2988

Nee! Goede tip Thanks!
De magnetron voegt geen vocht toe maar vocht verdampt wel. Dus alles wat je wilt koken of stomen, altijd in een klein laagje water leggen. Bij opwarmen van maaltijden waar weinig vocht in zit, is het ook aan te raden er een eetlepel water bij te doen

2 jaar geleden

Hoe gaat het bij jullie? Het is hier alweer eventjes stil. Ik vroeg me af hoevaak jullie per dag wat aanbieden en wat voor dingen? Ik merk dat ik wat inspiratieloos ben en regelmatig terugval op dezelfde soort dingen. Is alles bij jullie ook nog zacht en in vingervorm? Of bieden jullie ook al kleinere stukken aan? Ik merk hier ook dat onze dochter steeds kleinere stukjes kan vastpakken en daardoor ga ik het ook wat kleiner aanbieden (niet te klein of course). Ik bied zelf twee keer per dag aan (een keer rond 10:00 en rond 17:30). Maar ik merk dat wijzelf op die tijdstippen vaak niet (kunnen) eten. Dus wil ik ze wat meer gelijktrekken met ons schema, dus in ieder geval ontbijtje 7:30, en lunch/broodje 12:30, maar qua avondeten zijn wij vaak later dus dat zal lastiger zijn. Ben benieuwd hoe jullie Rapleydagen eruit zien 🤗

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Hoe gaat het bij jullie? Het is hier alweer eventjes stil. Ik vroeg me af ...
Ik heb nu 3 momenten: fruit rond 8/9, ik ontbijt dan meestal. Brood rond 12 en avondeten. Als ik eerder heb ontbeten eet ik meestal een stuk fruit mee. Of ik zit er gewoon bij met een kopje koffie. Bied nou ook voor het eten wat water aan in een shotglaasje (zo leuk 😬) en een rietjesbeker om te oefenen. Soms nog een tussendoortje (komkommer of een maisstengel) Ik bied brood soms ook wel aan in kleinere stukjes en dar gaat goed. Fruit nog wel in grote stukken en soms ook geprakt. Probeer het een beetje af te wisselen. Fruit en brood gaan sowieso heel goed. Maar blijft wel een beetje hetzelfde. Misschien moet ik daar ook eens wat in gaan vaccineren (bijvoorbeeld bananenpannekoekjes ipv brood) Ik vind het avondeten vooral lastig. Komt toch gauw neer op dezelfde producten die voor me veilig voelen. Courgette, zoete aardappel, pompoen, rijst, tomaat, rode biet, wortel, bloemkool, broccoli. Pasta (knip ik nog wel in stukjes. Penne was geen succes haha). Ik zit ook met het toevoegen van proteïne. Heb wel eens wat zalm gegeven en dat vond ze leuk. Maar andere soorten vlees en vis vind ik moeilijk. Ik heb toch de solid starts receptenbundels aangeschaft en daar staan leuke recepten in maar daar vind ik m'n dochter nog iets te jong voor. Ik wil deze week sardines proberen. Maar als ik terug kijk proberen we iedere week wel weer iets nieuws. Dus we gaan slowly maar steady door. Ook vind ik het nog wel ingewikkeld met flessen en drinken. Gisteren had ze pas een laat middagdutje en toen heeft ze niet eens een middagfles gehad. Dan ben ik wel wat bang dat ze te weinig heeft binnen gekregen omdat er toch nog wel heel veel op de grond beland.

2 jaar geleden

Ohja en ik herken je inspiratieloosheid heel erg. Ik kijk meestal wat ik in huis heb en als het weinig is qua variatie leg ik er een tomaat, komkommer of wat rijst / pasta bij.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Ik heb nu 3 momenten: fruit rond 8/9, ik ontbijt dan meestal. Brood rond 12 ...
Even uit nieuwschierigheid hoe bied je de rijst aan? Wij combineren het ook en merk aan mezelf dat ik het inderdaad wat lastig vind af en toen om te bedenken wat ik hem aan zal bieden.

2 jaar geleden

Reactie op Eline2811

Even uit nieuwschierigheid hoe bied je de rijst aan? Wij combineren het ook ...
Gewoon gekookt en spreid een hoopje uit op een tray. Eerst plette ik het nog wel wat. Nu niet meer. Zilvervliesrijst is wat papperiger. En soms meng ik het met geraspte of geprakte groente.

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Hoe gaat het bij jullie? Het is hier alweer eventjes stil. Ik vroeg me af ...
Hetzelfde als mama meestal. Smorgens op bed bv Uur of 1,5 later ongeveer ontbijt. Pap of yoghurt met fruit puree. (Mama eet wel met fruitstukjes 😂) Rustmoment met slokje bv Rond 11u fruit eten Bv en slapen Na het slapen bv en daarna iets warms, meestal avondeten een deel van het papa en mama. Rond 17u bv en tukje Na het slapen maïsvingers of mini rijstwafel terwijl papa/mama kookt Pap / yoghurt / fruit / knijpfruitje terwijl papa en mama warm eten. (Hij is dan te moe om warm te eten). Ergens tussen 19 en 20 bv en naar bed Al wil meneer niet nu slapen 🙄 ligt al een uur te spelen. Warm eten is wel lastig. Het idee was met de lunch, maar dan slaapt hij vaak als hij zijn ochtenslaap overslaat. En die slaat hij nu natuurlijk steeds vaker over. Dus probeer ik dat nu na zijn slaapje te doen, dat is voor mij ook een eetmoment dus dat maakt het makkelijker. Ik eet zo'n 6 a 7x op een dag, Flint eet er meestal 3 of 4 mee.

2 jaar geleden

Bij het ontbijt zit hij in de kinderstoel als wij ons klaarmaken en eet hij kleine stukjes brood. Tussendoor een beetje fruit, soepstengel of iets anders met water/thee. ‘s Middags een snee brood. Tussendoor weer iets qua soepstengel of fruit. ‘s Avonds gewoon wat ik ook eet of evt een pannenkoekje, brood, enz. Vlees hebben we nog niet gegeven en hij krijgt bij elke maaltijd water / thee aangeboden. Daarnaast krijgt hij nog 4-6 x moedermelk op een dag, in een flesje of via live bv. Qua vast voedsel krijgt hij gewoon van alles: courgette, broccoli, komkommer, ei, omelet, bloemkool, aardappel, enz.

2 jaar geleden

Dank voor jullie reacties! Heb ik zeker wat aan. Hier is ze de afgelopen paar dagen ineens zoveel meer gaan eten! Wij zijn een weekje op vakantie geweest en vond het te spannend daar om stukken te geven ivm veel afleiding in een restaurant, voedselhygiëne in buitenland en ook gewoon even “makkelijk”, dus een weekje zelf fruit gepureerd gegeven en potjes als avondeten. Ik denk dat ze nu alles aan het inhalen is 😂 We zijn dus over op drie aanbiedmomenten, en soms lijkt het of ze blijft eten haha. Alleen maar goed natuurlijk 💕 Maar begin wel te voelen dat de borstvoedingsmomenten nu echt wel afnemen. Met de eerste ongesteldheid vandaag erbij sinds de bevalling, een beetje emotioneel dus vandaag.

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Dank voor jullie reacties! Heb ik zeker wat aan. Hier is ze de afgelopen p ...
Dan lekker veel huid op huid en regelmatig aanleggen. Dan kom je dit wel door als je wilt. Je kan ook ongeveer half uurtje voor de maaltijd bv te geven. Dat kan je iig door komende dagen heen helpen de productie op pijl te houden. dan kan je kindje daarna weer op eigen snelheid afbouwen 😘