429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Het is normaal bij baby's en een van de dingen die ze vanzelf anders leren ...
Interessant! Dankje voor de uitgebreide toelichting ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Eva00

Doe je dit trouwens ook op werkdagen? Wij hebben smorgens eigenlijk altijd ...
Hier doen we op werkdagen 6:30/7:00 bv en dan ontbijten we rond 8:00 samen (ik werk vanuit huis en begin dan rond 8:30/8:45), en dan krijgt ze om 11 en 15 nog eens bv en om 12:30 brood. Die lunch doen we dus (meestal) ook samen. Dan krijgt ze rond 17:15 warm eten, dan pakken wij meestal iets van fruit/snack erbij want we halen het niet om zelf dan ook al te eten. Dan krijgt ze 18:30 nog bv en gaat daarna naar bed. En dan eten papa en mama 😉

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ontbijten als een koningskind
Wat een goed idee, ROF en Enigma! Dus wij hebben ze vandaag ook gemaakt. 😊 Pannenkoek was nog even wennen maar gaat er denk ik wel goed in over een paar dagen! Dank jullie wel voor de inspiratie!

2 jaar geleden

Hebben jullie ideeën voor t avondeten? Ik merk dat ik snel groente en aardappels of zoete aardappel geef maar vlees eigenlijk bijna nooit.. wij eten zelf best wel gekruid dus dat durf ik hem niet te geven. Ontbijt en lunch ben ik op de een of andere manier wel creatief in maar dat avondeten vind ik wel een dingetje.. geven jullue vaak vlees? En zo ja wat dan?

2 jaar geleden

Misschien ook lekker!

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Misschien ook lekker!
Ik had het gemaakt met boekweitmeel

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Hebben jullie ideeën voor t avondeten? Ik merk dat ik snel groente en aarda ...
Jazeker! Ik maak allerlei burgertjes/baletjes van rundergehakt met groente en heb ook viskoekjes gemaakt. Vond ze prima te eten! Iemand anders hier gaf haar kindje drumsticks, heb ik zelf nog niet gedaan, maar dat kindje zag er op de foto zeer tevreden uit met de kipkluif!

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Ik heb dus eergisteren spaghetti bolognese gemaakt. Half om half gehakt, ui, knoflook, tomatenpuree en tomatenblokjes en een beetje oregano. Ging er goed in! Daarnaast laatst ook een zalmpakketje met asperge en venkel. Was ook een succes :) recept van de AH maar dan bouillon weggelaten en asperges en venkel babyproof gesneden. Morgen eten wij iets met kip, aubergine en aardappel dus dan houd ik een deel apart en dat snijd ik dan babyproof en geen zout enzo.

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Och vlees is niet echt belangrijk, de eiwitten zitten ook in de fles / bv. Soms krijgt hij een stukje kip mee, maar nog heel weinig. Ik probeer hetzelfde te geven als wij, maar dan aangepast. De basis gelijk en vanaf kruiden apart. Maar avondeten is lastig, want hij is dan zo moe dat hij niet meer kan concentreren. Dus maak ik steeds vaker smiddags warm eten en savonds bv of yoghurt met granen en fruit. Laatst had ik ei gemend met bv, roerbakken en dat over de pasta. Dat vond hij geweldig. Volgende keer ga ik er een blokje spinazie door doen

2 jaar geleden

Reactie op enigma

Jazeker! Ik maak allerlei burgertjes/baletjes van rundergehakt met groente ...
Wat leuk en creatief! Ohh dat kippenkluifje zou ik ook niet durven denk ik

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Wij doen ook wel vlees, maar wisselt. Nu op vakantie en dan uiteten of bijv thuis krijgt hij een stukje vlees zonder paneermeel, patat zonder zout en groente erbij. We maken gewoon altijd een basic versie van wat wij hebben. Tenzij we iets hebben wat hij niet mag, dan gewoon fruit of brood.

2 jaar geleden

Flint en eten: Fruit, ok. Banaan ja prima, appel ook wel, aardbei graag Aardappel, graag uit de airfryer (die papa en mama niet hebben...) Groentenstukken, meh nee bedankt Stukje zelfgemaakt hamburger HEAVEN!!!! Diepe zucht en met gesloten ogen naar binnen gewerkt. Vervolgens alle pogingen gedaan om meer te jatten 😂😂

2 jaar geleden

Maak me soms zorgen over hoeveel Mink binnen krijgt. Het leek een aantal weken terug veel beter te gaan, toen at hij een soort van met ons mee. Hij at een boterham met ontbijt en lunch, wat ei en wat stukjes groente/aardappel en fruit. Maar nu eet hij haast niks. Of hij doet het überhaupt niet in zijn mond, of het gaat erin en daarna er weer uit. Hij wil alles zelf doen. Met lepeltjes wil hij al helemaal niks. Ook al geprakt, gepureerd en zelfs een potje uit de winkel geprobeerd maar de score blijft 99% beland overal behalve in zijn maagje. Gevolg: hij wil veel drinken (bv), ook 's nachts nog wel 3 keer en dan echt flink tanken. Herkent iemand dit?

2 jaar geleden

Reactie op wave

Maak me soms zorgen over hoeveel Mink binnen krijgt. Het leek een aantal we ...
Ik herken het niet, maar moet direct denken aan tandjes. Ons zoontje krijgt nu maar liefst 6 tandjes tegelijk door en ik mag ook niet meer met m’n vinger of de tandenborstel in zijn mond. Eten doet hij gelukkig nog wel goed. Maar kan me voorstellen dat als er tandjes door komen dat dan eten wat zeer kan doen waardoor ze er minder behoefte aan hebben.. kan het zijn dat hij tandjes doorkrijgt?

2 jaar geleden

Reactie op wave

Ja. Toen het tandje echt doorkwam stopt hij weer helemaal met eten. Gevolg was een dag flink tanken om de bv weer op peil te krijgen. Maar Flint eet sowieso nog niet heel veel. Vandaag een soort van deconstructed hamburger 😂 mini stukje hamburger, schijf stokbrood, mini hapje van een schijf tomaat 🤷 maar vond het wel lekker

2 jaar geleden

Reactie op Eline2811

Ik herken het niet, maar moet direct denken aan tandjes. Ons zoontje krijgt ...
Nee, dat is het denk ik niet. Hij heeft 2 tandjes maar dat was inderdaad een dag of 2 te merken. Dit duurt helaas al wat langer.

2 jaar geleden

Reactie op wave

Nee, dat is het denk ik niet. Hij heeft 2 tandjes maar dat was inderdaad ee ...
Oh wat vervelend zeg.. ik heb helaas geen gouden tip..

2 jaar geleden

Reactie op wave

Probeer je niet te veel zorgen te maken: uiteindelijk gaan vrijwel alle babies over op volledige maaltijden. Waarschijnlijk even geen zin in eten, drinken is makkelijker, etcetera. Eten jullie samen? Ik merk soms dat als ik onze dochter eerder eten geef ze niet wil eten, terwijl als we erbij zitten en ook eten ze gezellig meedoet. Of zit er misschien te weinig tijd tussen fles en maaltijd? Probeer het los te laten en blijf voedsel aanbieden. Misschien in verschillende vormen? Dus bijvoorbeeld geraspte wortel en een stuk gekookt? Wat ook kan helpen is niet te veel keuze te geven.

2 jaar geleden

Reactie op wave

Dochterlief at vanaf zes maanden muizenhapjes en een maand geleden stopte ze van de ene op de andere dag met eten. Hier net als jij ook van alles geprobeerd, niets werkte. Het leverde zorgen en frustratie op en zorgde ook voor wrijving met mijn vriend. Uiteindelijk heb ik het losgelaten: ben het weer in stukken gaan aanbieden, heb het helemaal aan onze dochter overgelaten en de aandacht tijdens het eten op andere dingen gelegd. Ik wilde geen negatieve associaties met eten creëren. Na drie weken is ze weer begonnen met eten en ze eet nu meer dan eerst. Ik vermoed dat ze last had van tandjes (zijn nog niet door, maar wel duidelijk onderweg).. Overigens dronk ze toen ze niks at prima borstvoeding en groeide ze als een malle.

2 jaar geleden

Reactie op wave

Ik herken het, maar hier is het eten ook niet eerder echt goed gegaan. Ze proeft veel dingen wel maar alles gaat weer uit haar mond. Ik ben dus nog steeds de aangewezen persoon voor eten (ook borstvoeding). We hebben het hier helemaal losgelaten, bieden het aan maar als ze niet wil dan niet. Hopelijk gaat het eten over een paar maanden beter..