429 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Goed idee! Ja ze hebben schrik op verslikken. En omdat dit veel langer duur ...
Wij hebben de lepeltjes van dit set. Daar kan hij prima mee uit de voeten https://www.babypark.nl/ezpz-siliconen-dinerset.html?color=3898&gclid=Cj0KCQjw0PWRBhDKARIsAPKHFGgfpjNIEhHNhHpeINtnIXO_k333tzEp0YmGBy7uL-VXqGDFYKWmpDcaAoUYEALw_wcB

2 jaar geleden

Hoe bepalen jullie de grootte en dikte van de stukken groente en fruit die je geeft?

2 jaar geleden

Reactie op Mvgk

Hoe bepalen jullie de grootte en dikte van de stukken groente en fruit die ...
Ik gebruik hiervoor de app van Solid Starts (gratis)!

2 jaar geleden

Reactie op Mvgk

Hoe bepalen jullie de grootte en dikte van de stukken groente en fruit die ...
Ik kijk naar wat hij makkelijk kan vasthouden

2 jaar geleden

Ha! Omdat een aantal dames hier tegen hetzelfde aanliepen mbt al zelfstandig in een kinderstoel kunnen zitten: solid starts heeft deze week een fijn artikel gepubliceerd hierover https://solidstarts.com/the-ultimate-guide-to-high-chairs-for-babies/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=the-ultimate-guide-to-high-chairs-for-babies

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Ik gebruik hiervoor de app van Solid Starts (gratis)!
Bedankt voor de tip! Ik heb hem direct gedownload. Super handig.

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Nou net avocado en ei aangeboden, maar ik denk dat ze net wat teveel honger ...
Solid starts raad aan om 20min voor de vaste voeding bv te geven zodat ze Indd niet te hongerig zijn. En ik heb ook al gehoord een uur voor de vaste voeding borstvoeding. Dus alles is mogelijk 😉 haha. Gewoon zelf proberen wat t beste gaat

2 jaar geleden

Reactie op Ninanonowars

Hier ook net corona achter de rug 😉 Paar dagen terug minislokje sinaasapp ...
Je kan eigenlijk alles geven. Velen beginnen met broccoli omdat dat makkelijk vast te houden is. Mijn dochter vond het niet lekker 😂 komkommer was hier een goede starter, tomaat en gestoomde courgette ook! Wij zijn nu twee weekjes bezig en wist eerst ook niet wat te geven.

2 jaar geleden

Ja mijn zoontje vindt het leuker als we het hem zelf laten happen, hij pakt het niet aan maar zet wel z’n hele mond eromheen en begint dan te kauwen. Banaan (pintje), courgette en brood vallen in de smaak. Broccoli en bloemkool minder.

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Ha! Omdat een aantal dames hier tegen hetzelfde aanliepen mbt al zelfstandi ...
Ah wat lief, ik heb direct even gekeken en ben er wat wijzer van geworden! Super bedankt 👍🏻😊

2 jaar geleden

Ik biedt al best een tijd dagelijks brood aan. Maar meneer vindt het niks. Kijkt heel zielig als hij het voelt en ruikt en wil het niet in zijn mond stoppen. Nu zijn mijn man er ik geen brood eters en ook vroeger niet, dus ik dacht al 'tja de appel valt niet ver van de boom' en wil pap gaan geven. Nu had mijn man gister vers maïsbrood gebakken... Je raad het al, meneer heeft gewoon goede smaak 😂 daar werd toch wel goed op gesabbeld

2 jaar geleden

Reactie op ROF

Ik biedt al best een tijd dagelijks brood aan. Maar meneer vindt het niks. ...
Haha zo herkenbaar! Hier steeds bruin brood, volkoren, aangeboden. Vond ie mwah, at ie niet op. Gister in een restaurant een korst knapperig dik gesneden vers wit brood en ja hoor, helemaal op 😂

2 jaar geleden

Hoe doen jullie banaan? Die van mij is er al 2 keer in gestikt.. durf dat niet meer te geven

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Hoe doen jullie banaan? Die van mij is er al 2 keer in gestikt.. durf dat n ...
Ik doe een kleine banaan (ongeveer 90gr) in twee stukken.

2 jaar geleden

Bij onze gastouderopvang, maar ik laat hem ook wel afhappen van de banaan en dan eet ik zelf de rest op

2 jaar geleden

Reactie op Lou-ann21

Hoe doen jullie banaan? Die van mij is er al 2 keer in gestikt.. durf dat n ...
Als je de banaan pelt en dan met je vinger in het midden duwt dan valt de banaan in 3 stukjes. Je kan dan 1 stukje geven. Mijn dochter wilde die hele banaan in der mond doen dus ik heb hem zelf vast en zij heeft haar handjes er overheen en dan kan ik voorkomen dat ze een te grote hap neemt

2 jaar geleden

Reactie op BabyMinte

Als je de banaan pelt en dan met je vinger in het midden duwt dan valt de b ...
Ahhh okee ga ik dat nog een keer proberen, de banaan breekt af en hij slikr dan in 1 keer een groot stuk door.. vanmorgen kwam t eruit met spuug en aantal dagen geleden moest ik t eruit vissen

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Bij onze gastouderopvang, maar ik laat hem ook wel afhappen van de banaan e ...
Zo bied ik banaan inderdaad ook aan! Helpt het tegengaan van ineens grote stukken af”bijten”.

2 jaar geleden

Hoe doen jullie het trouwens met verschillende soorten groenten/fruit aanbieden? Ik lees op sommige plekken dat ze bijv de eerste maand rouleren met zo’n 10 groente/fruitsoorten maar solid starts bijvoorbeeld geeft aan dat je in principe alles kan aanbieden wat geschikt is voor babies. Houden jullie het de eerste paar maanden nog wat beperkt (rouleren) zodat ze aan dezelfde smaken kunnen wennen of houden jullie daar geen rekening mee?

2 jaar geleden

Hier geef ik hem gewoon wat wij eten en dan een stukje. Vaak is dit groente s avonds en s middags fruit. We houden geen rekening met smaken, gewoon aanbieden wat we hebben.