50 Reacties

5 jaar geleden

Dit heb ik gisteren en vandaag gemaakt. Ik pimp de rode gochujang saus door het in de food processor te gooien met een geschilde appel of een peer, knoflookteentjes, suiker, sojasaus en sesamolie (goede van de toko, niet die 'gebakken sesamolie). Zo enorm lekker. Met kimchi ook er bij. Mijn zoontje van 5 lust het ook, we eten wel vaker pittig. Hieronder is een recept: http://inmyredkitchen.com/nl/bibimbap-koreaans-rijstgerecht/

5 jaar geleden

Leuk topic! Ik merk dat ik nu heel graag "koud" eet.. Bijvoorbeeld een salade van watermeloen, feta en munt of bijvoorbeeld een gemengde salade met noten, (gedroogd) fruit en lauwwarme geitenkaas met honing en balsamico.

5 jaar geleden

Dit recept ga ik vanavond maken 🙏🥳 meer comfort food dan echt ultra gezond maar heb wat groenten en verse kruiden toegevoegd en door de volkoren pasta kan het ook beter zijn. Anders serveer je er naast een frisse salade 🥗 met een simpele zelfgemaakte olijfolie en balsamico dressing. Sla met alleen dressing is soms al heerlijk! Tomaatjes etc. is niet altijd nodig. Pasta alla Carbonara con zucchine Ingredients 360 g spaghetti (evt volkoren) 120 g guanciale of pancetta 4 eigeel 1 heel ei 150 g Pecorino Romano kaas zout en peper naar smaak +++ halve courgette al julienne gesneden OF gestoomde groene of witte asperges verse kruiden zoals oregano, tijm en majoraan -Kook de spaghetti in ruim gezouten water ( - Kook eventueel de groene asperges volgens verpakking. Snijd de courgette al julienne, dus in mooie dunne reepjes) -Bak de pancetta aan totdat het lekker crispy is, net voordat de pancetta helemaal klaar is gooi je de sliertjes courgette er bij en bak je helemaal samen voor 2 min - Klop de eieren los en doe er wat zwarte peper bij (zout is niet nodig ivm de pancetta) - Rasp de pecorino -Giet de spaghetti af en doe snel terug in de warme pan - Giet de eieren er bij en meng met de pecorino, roer om en breng ook de pancetta en evt courgetteslierten erbij. Zorg dat de saus lekker romig is maar niet te vloeibaar. - Serveer in kommen of diepe borden met verse geplukte kruiden en evt groene asperges bovenop

5 jaar geleden

Reactie op Kerstwondertje

Leuk topic! Ik merk dat ik nu heel graag "koud" eet.. Bijvoorbeeld een sala ...
Dat is zo zalig! Lekker zomers. Deze maakte ik een jaartje terug. Fruitsalade is zo heerlijk in deze tijd. Oe en geitenkaas uit de oven met honing en balsamico 😍. Yum. Ik ben ook erg blij dat we allemaal gepasteuriseerde kazen wel mogen hebben.

5 jaar geleden

Wij houden ook erg van koken en lekker eten. Helaas kan ik momenteel niet alles eten door de geuren en misselijkheid. Vandaag gaan we risotto met paddestoelen, spinazie en buffelmozzarella eten. Een recept van Francesca kookt. Favorietje hier! 🤩

5 jaar geleden

Voor als je graag koud eet (ivm misselijkheid) maar toch iets gezonds wilt: Ingrediënten: Kipdijfilet Hoisin saus Ketjap Sojasaus (kun je weglaten ivm zout) Honing Groentenwrap / normale tortilla Sla of spinazie Komkommer Zuivelspread of hummus Avocado Bak de kipdijfilet goudbruin en doe er in de laatste fase één theelepel honing, hoisin saus, ketjap en een beetje sojasaus bij. Laat dit lekker bakken zodat de sauzen verdampen. Dit is het enige warme in het gerecht. De tortilla’s kun je beleggen met zuivelspread of hummus, plakjes komkommer, spinazie of sla, avocado en uiteraard de kip.

5 jaar geleden

Reactie op MoederMaffiaBaby2

Dit recept ga ik vanavond maken 🙏🥳 meer comfort food dan echt ultra gezon ...
Het eigeel wat je eet is rauw. Is dat verstandig als je zwanger bent? Verder klinkt het recept echt heerlijk! Ik maak geen verse carbonara meer nu ik zwanger ben vanwege het rauwe ei 🙈

5 jaar geleden

Reactie op Nelleke30

Wij houden ook erg van koken en lekker eten. Helaas kan ik momenteel niet a ...
Oh lekker 😍 ik sla hem op. Dank!

5 jaar geleden

Lekkere smoothie tip: kwark, water, diepvries ananas, handje verse spinazie en een banaan!

5 jaar geleden

Dit heb ik gisteren en vandaag gemaakt. Ik pimp de rode gochujang saus door ...
Het word toch afgeraden om ei te eten dat niet volledig doorgebakken of gekookt is? Ziet er voor de rest wel echt heerlijk uit!! 😍

5 jaar geleden

Voor als je graag koud eet (ivm misselijkheid) maar toch iets gezonds wilt: ...
Zo lekker fris klinkt deze wrap. Hoisin saus is ook zo lekker. Ik wacht nu op het rijp worden van m'n avocado 🥑 🤭. Doet me ook denken aan een dromerige wrap die ik op Utrecht Centraal kocht, de Harvest Wrap. Wrap met wortel al julienne, gemengde sla, feta, avocado, mini komkommer blokjes en frisse selderij-mayonaise en zoete frisse dressing die Kauai heet (die laatste ingrediënten heb ik zelf nog niet weten te vinden .) Ik denk dat we vanmiddag wraps gaan eten! Dankjewel Rojani 😌

5 jaar geleden

Reactie op SanneDustin

Het word toch afgeraden om ei te eten dat niet volledig doorgebakken of gek ...
Oh ja oops! 🙈 Goed punt! Ik heb al dagen deze craving en had hier nog helemaal niet aangedacht!! Okee, dan: helaas, de pan even aan laten en de eieren verhitten. Roerei mag ook dus hopelijk op deze manier wel?

5 jaar geleden

Er staan lekkere recepten in het boek van Lot Beukers, als je een zoetekauw bent :)! Laag in calo’s en koolhydraten, ik ben fan!

5 jaar geleden

Oh ja oops! 🙈 Goed punt! Ik heb al dagen deze craving en had hier nog hele ...
Ik ga het recept zeker proberen! Ik zelf ben ook gek op sunny side up eitjes en vind ze helemaal plat gebakken of doorgekookt niet zo lekker 😅 ik ga eens kijken of wat anders de extra eiwitten dit recept kunnen aanvullen voor vanavond 😍😍

5 jaar geleden

Zo lekker fris klinkt deze wrap. Hoisin saus is ook zo lekker. Ik wacht nu ...
Klinkt heerlijk! Je kunt er ook eindeloos mee variëren en uiteraard ook vega/vegan maken.

5 jaar geleden

Reactie op SanneDustin

Ik ga het recept zeker proberen! Ik zelf ben ook gek op sunny side up eitje ...
Jaaa fijn! ik ook 😌 Gelukkig valt het risico daarvan erg te overzien volgens deze bron inderdaad. Zwangerhap zegt dat spiegelei niet mag maar hier zeggen ze dat het risico erg klein is. Had er niet eens over nagedacht, dacht dat eieren verhitten al goed genoeg was.

5 jaar geleden

Reactie op SanneDustin

Ik kom er achter dat er gepasteuriseerde eieren bestaan! Merk bij AH heet Two Chicks. ☺️ Perfect voor alle spannende ei recepten.

5 jaar geleden

Reactie op SanneDustin

Mijn verloskundige gaf aan dat de bacteriën zelf niet bij het kindje komen. De placenta houdt ze tegen. Je kunt zelf alleen zieker worden doordat je zwanger bent. Als je dan alle kansen bij elkaar optelt.. Vind ik het wel best en eet ik (af en toe) een zacht gekookt (biologisch) eitje.

5 jaar geleden

Hebben net een nieuwe lunch pasta salade geprobeerd omdat ik de boterhammen en gebakken eieren een beetje beu werd. Echt een aanrader! Ietsje meer werk maar viel echt reuze mee, zeker in het weekend goed te doen. https://miljuschka.nl/volkoren-pastasalade-met-erwtjes-en-kip/

5 jaar geleden

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194856/pasta-pesto-met-kip-en-tomaat Laatst deze pasta gemaakt, makkelijk te maken en ontzettend lekker! Hier eten we vanavond Thaise groene curry, mn man en ik met notenrijst en mn zoontje van twee de curry gepureerd tot saus met pasta. Gaat ook altijd de pan van leeg. Ik hou er van om dingen uit te proberen en favorieten komen vaker voorbij. Leuk topic om te volgen😁😁