20 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees even mee

5 jaar geleden

1tje per dag moet kunnen maar ook niet meer.! Het is dat ze het op het blikje moeten zetten

5 jaar geleden

Je mag 1 blikje. En ik drink gerust elke dag ook 1 blikje.

5 jaar geleden

Ik drink af en toe een paar slokjes van mijn vriend mee. Maar dat is echt niet vaak. Misschien 1x in de maand. Zou zelf het risico niet nemen om een blikje te halen. Houd het wel bij 2-3 slokjes.

5 jaar geleden

Ik lees ook even mee want ik durf sinds dat ik zwanger ben geen monster energy te drinken terwijl me vriend dit wel nog altijd drinkt en elke keer als ik het ruik krijg ik er enorme zin in

5 jaar geleden

Ik ken een vrouw waarbij ze na 7 maanden zwangerschap afwijkingen bij de longen en nieren van de baby hebben ontdekt. Het is altijd onduidelijk geweest hoe dat is ontstaan maar ze dronk wel veel energie en rookte erbij...

5 jaar geleden

Reactie op Teona

Ik ken een vrouw waarbij ze na 7 maanden zwangerschap afwijkingen bij de lo ...
Vriendin van mij rookte bij beide zwangerschappen volop en dronk hele dagen door van begin tot eind blikjes energy. Nu keur ik dat dan ook weer niet goed. Beide kids zijn kerngezond. het hoeft niet te zijn dat het daaraan ligt. Maar je hebt zovaak controles dat je dat prima in de gaten kan houden. En als je verder gezond leeft en je houdt aan dat ene blikje per dag dan zal er vast geen problemen komen

5 jaar geleden

Nou, zo te lezen als redbull af en toe mag, hoef ik mij ook geen zorgen te maken over mijn flesje kombucha 😅

5 jaar geleden

Ik ben compleet gestopt met het drinken van cola, koffie, energy, etc... Heel af en toe een paar slokjes cola van die van m'n vriend. Het leek mij beter en makkelijker het compleet te vermijden voor 9 maanden, dan moeten onthouden of ik nog wel of niet een glas drinken mag 😅

5 jaar geleden

Ik zou het laten en het risico niet nemen. Ze zeggen 1 tot 2 kopjes koffie max per dag en red bull is zoveel straffer en met taurine. Maar iedereen moet hierin zijn persoonlijke afweging maken

5 jaar geleden

Ik drink regelmatig een blikje, daar doe ik dan 2 dagen mee. Vorige zwangerschap ook gedaan, niks mis mee wat mij betreft

5 jaar geleden

Red Bull bevat en cafeïne wat niet goed is voor je kindje en door de grote hoeveelheid suiker vergroot je de kans op zwangerschapsdiabetes. Toevallig gisteren gesproken tijden de Centering Pregnancy. Maar iedereen mag daarin natuurlijk haar eigen keuzes maken

5 jaar geleden

Reactie op AngelaR26

Vriendin van mij rookte bij beide zwangerschappen volop en dronk hele dagen ...
Probleem is dat ze alsnog waarschijnlijk beïnvloed zijn door het roken en caffeine. Mensen roepen dat de kinderen gezond zijn dus dat het niet veel effect heeft gehad maar zo werkt het echt niet. Er is veel want je aan de buitenkant niet kan zien of pas veel later. Alles wat je nuttigt kan invloed hebben op je kind: op zijn latere voorkeuren betreft eten, verslavingsgevoeligheid, kans op psychiatrische aandoeningen, IQ etc. Ik vind dit soort uitspraken als tijd erg gevaarlijk.

5 jaar geleden

Ik zou het je verloskundige vragen. Dan weet je zeker wat wel/ niet mag.

5 jaar geleden

For what it’s worth.. red bull/ energiedrink bevat per blikje 10 klontjes suiker met 80 gram cafeïne. De cafeïne is te vergelijken met 1 kop koffie. Red Bull doet niks voor je lijf, sterker nog het zorgt ervoor je je systeem eigenlijk zwaar overbelast. Ook als je niet zwanger bent is het beter om het niet te nemen, denk alleen al aan je tanden... 🙈 Ik kom zelf van een fase waarin ik (in mijn studententijd) ontbeet met cola en dagelijks 2-3 blikjes golden power dronk. Toen ik me ging verdiepen in de schadelijke gevolgen ben ik ermee gestopt. En wat heeft het mijn lichaam goed gedaan!! (Bijna) nooit meer darmpijnen, buikklachten, maagzuur, hoofdpijn, humeurigheid. Goed, misschien zijn jullie minder gevoelig voor een schommelende suikerspiegel, dat kan. Ik kan me echter niet voorstellen dat het prettig voelt voor je lijf en zou het echt niet nemen tijdens de zwangerschap.

5 jaar geleden

@babybaby alles met mate, 1 keer in de zoveel tijd een blikje is echt niet erg denk ik, en een half altijd beter dan een heel blikje. 😄

5 jaar geleden

Gaat toch om de cafeïne? Je mag ook 1-2 koppen koffie per dag, dus een half blikje redbull af en toe lijkt me niet zo schadelijk dat je jezelf dat moet ontzeggen. Ik vind het zelf echt mega goor, haha, maar als jij het lekker vindt, lekker van genieten!

5 jaar geleden

Op Voedingscentrum staat maximaal 1 blikje per dag voor zwangere vrouwen. Ik ben zelf gek op monster, helaas drink ik het niet meer. Sinds ik zwanger ben reageer ik zo slecht en heftig op cafeïne. Heel raar (en heel jammer 😅).

5 jaar geleden

Met mate kun je het gewoon drinken. Ik vind het heel erg lekker dus drink 1 blikje in de week en dan af en toe tussendoor een slokje van mijn vriend. Er zijn zwangeren die meer drinken dan “mag” en gezonde kinderen op de wereld zetten. Doe vooral wat goed voelt. Als jij daar eens in de zoveel tijd zin in hebt moet je dat lekker doen! Succes! 😉

5 jaar geleden

Ik doe vaak een flinke slok of 2 nemen van mijn vriend, ben gestopt met roken meteen en dronk dagelijks een redbull. Dus is wel even afkicken hier ook, maar die 2 slokken zo nu en dan is het alsof er een engeltje over je tong piest zoals we zeggen hier 😂