20 Reacties
5 jaar geleden
Ik drink af en toe een paar slokjes van mijn vriend mee. Maar dat is echt niet vaak. Misschien 1x in de maand. Zou zelf het risico niet nemen om een blikje te halen. Houd het wel bij 2-3 slokjes.
5 jaar geleden
Ik lees ook even mee want ik durf sinds dat ik zwanger ben geen monster energy te drinken terwijl me vriend dit wel nog altijd drinkt en elke keer als ik het ruik krijg ik er enorme zin in
5 jaar geleden
Reactie op Teona
Ik ken een vrouw waarbij ze na 7 maanden zwangerschap afwijkingen bij de lo ...
Vriendin van mij rookte bij beide zwangerschappen volop en dronk hele dagen door van begin tot eind blikjes energy. Nu keur ik dat dan ook weer niet goed. Beide kids zijn kerngezond. het hoeft niet te zijn dat het daaraan ligt. Maar je hebt zovaak controles dat je dat prima in de gaten kan houden. En als je verder gezond leeft en je houdt aan dat ene blikje per dag dan zal er vast geen problemen komen
5 jaar geleden
Ik ben compleet gestopt met het drinken van cola, koffie, energy, etc... Heel af en toe een paar slokjes cola van die van m'n vriend. Het leek mij beter en makkelijker het compleet te vermijden voor 9 maanden, dan moeten onthouden of ik nog wel of niet een glas drinken mag 😅
5 jaar geleden
Ik drink regelmatig een blikje, daar doe ik dan 2 dagen mee. Vorige zwangerschap ook gedaan, niks mis mee wat mij betreft
5 jaar geleden
Reactie op AngelaR26
Vriendin van mij rookte bij beide zwangerschappen volop en dronk hele dagen ...
Probleem is dat ze alsnog waarschijnlijk beïnvloed zijn door het roken en caffeine. Mensen roepen dat de kinderen gezond zijn dus dat het niet veel effect heeft gehad maar zo werkt het echt niet. Er is veel want je aan de buitenkant niet kan zien of pas veel later. Alles wat je nuttigt kan invloed hebben op je kind: op zijn latere voorkeuren betreft eten, verslavingsgevoeligheid, kans op psychiatrische aandoeningen, IQ etc. Ik vind dit soort uitspraken als tijd erg gevaarlijk.
5 jaar geleden
For what it’s worth.. red bull/ energiedrink bevat per blikje 10 klontjes suiker met 80 gram cafeïne. De cafeïne is te vergelijken met 1 kop koffie.
Red Bull doet niks voor je lijf, sterker nog het zorgt ervoor je je systeem eigenlijk zwaar overbelast.
Ook als je niet zwanger bent is het beter om het niet te nemen, denk alleen al aan je tanden... 🙈
Ik kom zelf van een fase waarin ik (in mijn studententijd) ontbeet met cola en dagelijks 2-3 blikjes golden power dronk. Toen ik me ging verdiepen in de schadelijke gevolgen ben ik ermee gestopt. En wat heeft het mijn lichaam goed gedaan!! (Bijna) nooit meer darmpijnen, buikklachten, maagzuur, hoofdpijn, humeurigheid.
Goed, misschien zijn jullie minder gevoelig voor een schommelende suikerspiegel, dat kan. Ik kan me echter niet voorstellen dat het prettig voelt voor je lijf en zou het echt niet nemen tijdens de zwangerschap.
5 jaar geleden
@babybaby alles met mate, 1 keer in de zoveel tijd een blikje is echt niet erg denk ik, en een half altijd beter dan een heel blikje. 😄
5 jaar geleden
Met mate kun je het gewoon drinken. Ik vind het heel erg lekker dus drink 1 blikje in de week en dan af en toe tussendoor een slokje van mijn vriend. Er zijn zwangeren die meer drinken dan “mag” en gezonde kinderen op de wereld zetten. Doe vooral wat goed voelt. Als jij daar eens in de zoveel tijd zin in hebt moet je dat lekker doen! Succes! 😉
5 jaar geleden
Ik doe vaak een flinke slok of 2 nemen van mijn vriend, ben gestopt met roken meteen en dronk dagelijks een redbull. Dus is wel even afkicken hier ook, maar die 2 slokken zo nu en dan is het alsof er een engeltje over je tong piest zoals we zeggen hier 😂