29 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb van snoozzz een refluxkussen! Het werkt perfect. Ze slaapt nu 5 uur achter elkaar. Ik heb daarnaast wel een zijligkussen €7 bij babydump. Daar ligt ze dan tussen zodat ze niet omrolt. En als ik je een tip mag geven, als ze last van het spugen heeft, vraag aan de arts Nexium. Wij hebben door dit alles samen een heel ander kindje!
4 jaar geleden
Dit is hem! https://www.bol.com/nl/nl/p/snoozzz-reflux-kussen-baby-hellend-kussen-voor-ledikant-ventilerend-met-wasbare-hoes-wit/9200000122918722/
En dit is het zijligkussen. Zie dat hij nu €9 is. https://www.vanastenbabysuperstore.nl/zijslaap-kussen-babyjem-grijs
4 jaar geleden
En nog aanvullend: onze baby slaapt dus ook nooit op haar rug. Dat wordt de volgende stap. Voor nu ben ik al lang blij dat ze zelfstandig op haar zij kan slapen en ik dus geen mama-matras meer ben. Pff wat was dat zwaar, elke dag met haar op de borst slapen.
4 jaar geleden
Dit is hem! https://www.bol.com/nl/nl/p/snoozzz-reflux-kussen-baby-hellend- ...
Dat zijligkussen heb ik ook is inderdaad best handig overdag slaapt ze met dat, maar snachts durf ik niet ben bang dat ze toch omdraait 😭
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Dat zijligkussen heb ik ook is inderdaad best handig overdag slaapt ze met ...
Toen ze geboren was legden ze haar in het ziekenhuis standaard op haar zij! En de kinderarts adviseerde zelfs om op de buik te laten slapen 🤭. Dat vinden refluxbaby’s meestal het fijnst. Ik snap je angst, maar ik heb daarom een babyfoon met camera gekocht en zet het geluid ‘s nachts gewoon hard.
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Dat zijligkussen heb ik ook is inderdaad best handig overdag slaapt ze met ...
En dat kussen is toch juist gemaakt zodat ze niet doorrollen? Ik ben er niet zo bang voor.
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Ja klopt je heb gelijk, ik ga proberen 👍
Jaa gewoon proberen! En als je het toch niet vertrouwd dan stop je er weer mee!
4 jaar geleden
Ik heb van snoozzz een refluxkussen! Het werkt perfect. Ze slaapt nu 5 uur ...
Ah veel dank voor de tips en wat fijn dat dit voor jouw dochtertje heeft gewerkt! Had ze zichtbaar veel last van maagzuur, waarvoor jullie Nexium zijn gaan gebruiken? Dat lijkt bij mijn dochtertje mee te vallen, althans het is niet zo dat ze gedurende de dag erg veel huilt
4 jaar geleden
En dat kussen is toch juist gemaakt zodat ze niet doorrollen? Ik ben er nie ...
Ja blijft lastig al die veiligheidsadviezen. De kraamzorg bij mijn eerste raadde het gebruik van precies dit kussen juist aan ter voorkoming van een voorkeurshouding. Maar zij leerde mij ook met baby slapen, wat voor de kraamzorg bij mijn dochtertje echt geen optie was 🙈. Ik kwam ook nog de snoozzz slaapwikkel tegen voor zijslapen, wat je veilig en langer zou kunnen gebruiken, maar over de kwaliteit van dit product vind je ook weer slechte reviews..
Bekijk Snoozzz Slaapwikkel Regular - Baby Slaaphulp - voorkomt voorkeurshouding - geschikt voor wieg en ledikant - 0+ maanden - Wit/Grijs - 180 x 50 cm op: https://www.bol.com/nl/p/snoozzz-slaapwikkel-regular-baby-slaaphulp-voorkomt-voorkeurshouding-geschikt-voor-wieg-ledikant-0-maanden-wit-grijs-180-x-50-cm/9200000082982196?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
4 jaar geleden
Reactie op Car1990
Waarom zou je niet indikken als dat je kindje helpt? Hier ook een refluxbab ...
Wat fijn dat dit zo goed heeft gewerkt! Ik hoor en lees veel wisselende verhalen over JBP. Bij het zoontje van een vriendin kwam de voeding alsnog eruit, maar dan dus veel dikker. Maar misschien moet ik het inderdaad gaan overwegen als iets anders niet werkt. Ik word wel echt heel ongelukkig van het idee alle voedingen te moeten gaan kolven..
4 jaar geleden
Reactie op Yerii66
Mijn nichtje heeft ook verborgen reflux ze is nu 6 maanden oud en ze kan nu ...
Jaaa 🙏🙏🙏
4 jaar geleden
Reactie op WIES123456
Wat fijn dat dit zo goed heeft gewerkt! Ik hoor en lees veel wisselende ver ...
Wij zien echt een groot verschil in geen jbpm gebruiken en wel. Wij stoppen het ook niet in de fles, want dat maakt de voeding te dik. Wij geven het als een papje voor de fles via een spuitje in de mond (advies ziekenhuis). Kan je dus ook geven met bv.
4 jaar geleden
Mijn dochter heeft ook last van verborgen reflux. Ze kreeg er steeds meer last van en begon op den duur ook te huilen van de pijn. We zijn met 7/8 weken gestart met omeprazol (maagzuurremmers). Nam de ergste pijn weg maar nog altijd veel onrust en ook krampjes. Artsen zeggen steeds dat het erbij hoort maar ik vermoedde een koemelkallergie waardoor het lichaam de melk er gewoon uit wil hebben. Gisteren gestart met pepti (speciale voeding voor kma). Misschien een beetje voorbarig maar het lijkt al meer rust te brengen. Bij haar kwam de voeding ook met jbpm gewoon omhoog. Nu dik ik de pepti wel in omdat het nog dunner is, dat gaat wel goed. Ik heb over dit alles wel contact met de huisarts.
Hou het in de gaten en als het steeds erger wordt actie ondernemen. Kan ook zijn dat ze veel lucht binnenkrijgt met drinken door een te kort tongriempje. Of problemen met de spijsvertering, hiervoor wil een osteopaat of probiotica nog weleens helpen.
4 jaar geleden
Onze zoon slaapt op het kussen van Snoozzz en dat werkt supergoed! Wel met de wikkeldeken die daarbij hoort, dat is echt een must. Zonder ligt hij namelijk helemaal schuin in bed of onderaan het kussen 🙈 Net ook de grotere maat besteld die te gebruiken is tot 24 maanden, kunnen we voorlopig weer vooruit! 👍
4 jaar geleden
Onze zoon slaapt op het kussen van Snoozzz en dat werkt supergoed! Wel met ...
Ik heb het lakentje van nunki daarom zodat ze niet wegglijdt. Mijn man heeft ook nog een plank op maat gezaagd en door de spijlen van het ledikantjd gestokdn halverwege. Ze ligt natuurlijk bovenin dit bedje met het kussen, vandaar. Ik heb trouwens de puckababy tesdy newborn dus een dekentje hoeft niet perse, maar het is voor de geborgenheid. Het elastiek geeft druk.
4 jaar geleden
Ik heb het lakentje van nunki daarom zodat ze niet wegglijdt. Mijn man heef ...
Ik ben bang dat ons zoontje met een Nunki alsnog onder de lakens verdwijnt, hij is zo bewegelijk en sterk ook... zelfs ingebakerd was het een verassing hoe ik hem sochtends aantrof! Hoe is jouw ervaring daarmee, Puckababy icm Nunki?
We hebben het kussen halverwege het matras, zodat het bedje wel kort is opgemaakt... vind jullie oplossing beter want bij ons ziet het er wel gek uit 🤭