2 Reacties

3 maanden geleden

Pijnprikkel 🥺 knuffel voor jou en begrijp je heel goed. Zelf heb ik niet per see last van PMS klachten, maar ben ook over het algemeen heel geduldig en kan vrij makkelijk dingen die m’n peuter doet van me af laten glijden. Maar als ze dan écht iets doet wat niet kan (zoals gisteravond haar zusje keihard achterover duwen waardoor die met haar achterhoofd tegen het bed knalde) voel ik wel echt de woede door noodzaak uit m’n tenen komen! Ik doe niks fysieks maar dit uit zich wel in bijna schreeuwen. En dat zou ik ook anders willen aanpakken. Maar soms lukt dat gewoon niet, zeker niet na 100000x te hebben gezegd ‘niet duwen’. Heb haar toch wel in knuffel greep gepakt en dicht bij me gehouden maar wel dus met zo’n verheven stem 😅 ze schrok er wel van maar ik hoop dan maar dat de knuffelhouding het iets dragelijker maakte dan een andere houding. Ik kreeg al horrorbeelden in m’n hoofd van haar zusje met hoofdletsel😭 Daarna bij het in bed stoppen nog wel rustig erover gepraat en sorry gezegd dat ik zo boos werd maar dat het toch echt iets serieus is, het ‘niet duwen’. Vind deze fase wel heel vermoeiend hoor. Pffff

2 maanden geleden

Vooraf al bedenken hoe je je kindje die dagen beter vermaakt, helpt hier om de dag überhaupt beter door te komen. Dus echt even iets extra, nieuwe knutselspullen of iets waar op kleur stickers op moeten. Nieuw boekje, dat soort dingen.