24 Reacties

4 jaar geleden

Die deegbal had ik ook voor bij pasta :p ik doe er nu wat flessenwater of kookvocht bij, dan mix ik het en heb zo wat ijsblokjes ingevroren om toe te voegen aan groentepapjes. Of ik mix het soms direct mee met de groenten

4 jaar geleden

Vanaf 6 maanden mogen ze al stukjes eten hoor, ik zou het zo laten...

4 jaar geleden

ze is 5,5 maand maar een bodemloze put qua eten dus we mogen hapjes ophogen en rijst en pasta en zo toevoegen, maar ik wil het wel nog wat klein houden voor haar. ze is nog wat vroeg.

4 jaar geleden

Ik doe er wat extra vocht bij. Dan ging het pureren wel goed. Stukjes krijgt bij mijn meisje nog niet na binnen hihi

4 jaar geleden

Mijn dochter krijgt sinds deze week rijst. Ik heb de rijst gekookt en net als groente hapjes in ijsblokhouders ingevroren. Ik geef 1 blokje rijst en 3 blokjes groente. Dat roer ik door elkaar en dat gaat er prima in! Mijn dochter is 6 maanden.

4 jaar geleden

Reactie op Layyehn

Vanaf 6 maanden mogen ze al stukjes eten hoor, ik zou het zo laten...
Mijn zoontje gruwelt nog van stukjes en het komt er niet in. Hij eet als een bouwvakker maar stukjes ho maar. Ligt dus aan je kindje. Hij is 6 mnd gecorrigeerd.

4 jaar geleden

ik had gister baby pokebowl gemaakt haha 😂 champignon helemaal opgechopt en edamame boontjes ontveld en ook gechopt sushirijst erbij en beetje kookvocht en sesamolie

4 jaar geleden

Ik doe de groeten en rijst bij elkaar en dan met de staafmixer. Ik maak het dan niet helemaal meer fijn/glad dus er zit wel wat textuur in, maar het is geen deegklomp gelukkig haha

4 jaar geleden

ik had mijn geen zorgen hoeven maken om de stukjes, ze heeft alles zo opgegeten 🤣

4 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Mijn zoontje gruwelt nog van stukjes en het komt er niet in. Hij eet als ee ...
Mijn dochter gruwelt er ook van 😅🙈

4 jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik had gister baby pokebowl gemaakt haha 😂 champignon helemaal opgechopt ...
Heb je een foto? Ben nu wel nieuwsgierig naar hoe dat eruit zag 😅

4 jaar geleden

Reactie op Cooltjuh

Heb je een foto? Ben nu wel nieuwsgierig naar hoe dat eruit zag 😅
haha

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Mijn dochter krijgt sinds deze week rijst. Ik heb de rijst gekookt en net a ...
Pureer je het ook helemaal gladjes en wat voor rijst gebruik je als ik vragen mag? Ben pas first time mom dus weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken.

4 jaar geleden

Ik heb ook de rijst en pasta glad gepureerd met water (niet t kookvocht), pasta ging wat moeizamer en het wordt wat plakkerig, maar inderdaad gemengd met gepureerde groente was het een succes

4 jaar geleden

Pureer je het ook helemaal gladjes en wat voor rijst gebruik je als ik vrag ...
Nee de rijst laat ik in stukjes zoals het is maar de groente is wel gepureerd! Ik gebruik witte rijst, heb een keer gelezen dat je met graan producten moet opbouwen en dat zilvervliesrijst dan nog te zwaar is? Geen idee of het waar is! Hier ook een first time mommy! Mijn dochter is een vreetmonstertje dus het is allemaal hap slik weg. Eerste keer keek ze me wel even huiverig aan of het wel goed was wat ik haar gaf haha! Maar toen gaf ik het los, dat was te plakkerig. In een courgette, broccoli of bloemkool hapje is rijst een succes!

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Nee de rijst laat ik in stukjes zoals het is maar de groente is wel gepuree ...
Kwam de rijst er dan uit, hoe het erin kwam?😅😂

4 jaar geleden

Reactie op AnneRoos96

Mijn dochter krijgt sinds deze week rijst. Ik heb de rijst gekookt en net a ...
Superchill, ik had nog helemaal niet gedacht aan blokjes rijst invriezen haha! Ga je dit ook doen met pasta? Aardappelen lijkt me zo vies als dat weer uitgevroren wordt..

4 jaar geleden

Reactie op Jjjjjj

Kwam de rijst er dan uit, hoe het erin kwam?😅😂
Ik heb geen korrel terug gevonden 😂

4 jaar geleden

Reactie op shauny1ebaby

Superchill, ik had nog helemaal niet gedacht aan blokjes rijst invriezen ha ...
Met pasta weet ik het nog niet zo goed… aardappel wilde ik gaan invriezen maar ook aardappel kan je niet pureren 😅. Werd een grote puree, super plakkerig. Zo erg zelfs dat m’n blender ermee op gehouden is… Aardappel dus gewoon prakken haha! Ik denk dat ik pasta en aardappel vers kook iedere keer.

4 jaar geleden

Reactie op Bougainville

haha
Hahaha heerlijk dit! 😍