8 Reacties

2 jaar geleden

Wordt hij echt wakker van de dorst ? Anders moet je eens proberen doorbreken. Niet direct naar hem toegaan. Wij hebben het hier ook even gehad maar is nu over. Als hij dan nog eens de slaap niet vindt is het door zijn tuutje die hij kwijt is.

2 jaar geleden

Is het geen gewoonte? Het lijkt namelijk een slaap associatie. Hier hebben we dat wel eens in tijden van een sprong, we moeten het dan echt weer doorbreken door hem even te laten huilen en zelf in slaap te laten vallen en dan gaat het weer beter. Ik las al dat je niet van het huilen bent, ik ook niet, maar hier gaat hij harder huilen als we er naar toe gaan en is langer wakker dan dat we het een kwartier laten eigenlijk. Lastig maar daardoor soms wel de moeite waard!

2 jaar geleden

Nee die van ons slaapt sinds 6 maanden door. Daarvoor 1x per nacht wakker omdat die echt nog honger had. Het zou bij jullie gewoonte kunnen zijn. Misschien van te voren al een fles in bed leggen die hij s nachts kan vinden?

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. En ook echt honger. Water wil ze wel, maar werkt niet. Tja dan toch maar een fles. En krijsen… stopt hier echt niet ook niet na een kwartier. Ook hier zelden een nacht doorgeslapen. Voel met je mee. Bij nr 1 geen enkel probleem, nu met nr 2 een ander verhaal… terwijl er hetzelfde doen

2 jaar geleden

Reactie op Zij1989

Is het geen gewoonte? Het lijkt namelijk een slaap associatie. Hier hebben ...
Hebben wij hier ook. Tijdens een sprong kan het hier ook afwijken maar dan proberen we op een geliefde manier als het echt niet gaat heel kort tuutje hoofdje wrijven en weg. T is inderdaad even doorbreken. Wat we nu ook al reeds een 4 tal dagen doen is in de laatste fles een schepje nestle biscuit bijdoen. Dit geeft ons al 4 dagen nacht van 19u-7u30 ipv 19u-5u30/6u. Is het toeval of niet maar hij drinkt het ook echt graag dat kleine smaakje erbij..

2 jaar geleden

Wij hebben het ook weer. Met vijf maanden sliep onze dochter door, maar met sprong 7 kwam ze weer voor een voeding. Ze wordt nu echt huilend wakker totdat ze een flesje heeft gehad. We proberen wel eens een flesje water, maar dat werkt niet altijd.

2 jaar geleden

Ik heb gedacht dat de mijne ook echt honger had, hij dronk ineens weer flessen melk toen sprong 7 begon. Het blijkt gewoon een slaapassociatie te zijn. Ik heb de waiting approach toegepast, als hij wakker werd eerst 3 minuten laten huilen, daarna naar binnen, in bed laten liggen maar wel een getroost, kusje, knuffel en aai over z’n bol en slaap lekker gezegd en ondanks dat ie nog overstuur huilde de kamer verlaten. Dan 5 min wachten, weer hetzelfde en daarna 8 minuten wachten. Tijdens die 8 minuten viel hij is slaap de 1e nacht. De nachten erna werd het steeds korter en nu hoeft ie de fles niet meer.

2 jaar geleden

Mijn zoontje wordt ook nog een 2-3 keer heel kort wakker. Een beetje melk en hij slaapt verder. En tja, slaapassociaties… hzt is maar hoe je er zelf mee omgaat. Ik vind het voor mezelf niet vermoeiend en ik vertrouw erop dat hij ooit wel eens zal doorslapen zonder dat ik hem moet forceren. Het zal wel voor een reden zijn dat hij snachts nog wakker wordt.