8 Reacties

2 jaar geleden

Dit is hier ook heel vaak. Soms een hele fase lang, soms een nachtje tussendoor. Ik probeer het maar gewoon te laten. Soms leg ik haar een keer terug en soms laat ik haar en valt ze weer in slaap. Wel vervelend dat ik er zelf vaak wakker van wordt en niet ja slapen 🥴

2 jaar geleden

Slaapt ze niet best veel overdag? Slaapcoaches adviseren op deze leeftijd half uurtje in de ochtend en 1,5-2 uur in de middag tot max 15h.

2 jaar geleden

Ik heb ook gemerkt dat ik mijn dochter beter wat later ‘s morgens naar bed kan doen. Dan slaapt ze 2/3 uur en dat is dan genoeg. Als ik haar meer laat slapen is het drama ‘s nachts. Maar mocht ze nou maar een uurtje slapen ‘s morgens gaat ze rond 15 uur nog even een powernap doen. Ik denk inderdaad dat het ligt aan veel slapen overdag.

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Slaapt ze niet best veel overdag? Slaapcoaches adviseren op deze leeftijd h ...
Bij een halfuur maak je een baby toch altijd midden in de cyclus wakker? Ik vind alle adviezen zo tegenstrijdig, lees overal andere dingen. Heb je een voorbeeld van de slaapcoach die dit adviseert? Ben namelijk net als de topicstarter zoekende naar een 'oplossing' maar dan voor het vroeg wakker worden.

2 jaar geleden

Bij mij slapen ze in de ochtend tussen een half uur en 40 minuten tussen 9 en 10 en smiddags meestal ander half uur.. maar toch vroeg wakker en veel wakker snachts 🥴

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook maanden gehad. Ze leek ineens niet meer moe te zijn in de nacht. Slaapcoach ingeschakeld en nu hanteren we een wakkertijd van 2.5 uur. In de ochtend een slaapje van 3 kwartier, middag slaapje van 2 uur (vaak doet ze maar een slaapje van 1.5 uur) en eind van de middag een kwartiertje slaap. Dit heeft er bij ons voor gezorgd dat ze weer doorsliep. Wij maakten haar nooit wakker bij haar slaapjes maar dat zorgde ervoor dat ze teveel sliep op een dag en niet moe genoeg was om een nacht door te slapen. Misschien heb je er iets aan

2 jaar geleden

Reactie op Izzy94

Bij een halfuur maak je een baby toch altijd midden in de cyclus wakker? ...
Ik volg snuggles&dreams en slaaptipsvoorbabies. Mijn zoontje wordt sochtends standaard na 35 minuten wakker, maar ik merk al dat hij steeds wat later naar bed moet, omdat hij nog niet moe genoeg is. Dan ga ik hem wel eerder wakker maken. Zo zal het ochtendslaapje er langzaam uitgaan. Qua vroege vogel, dat is mijn zoontje ook. S&D zegt daarover: licht, voeding en sociale interactie maakt ze een vroege vogel. Mijn zoontje krijgt al heel lang geen voeding meer. Helaas zijn onze verduisteringsgordijnen niet volledig sluitend aan alle kanten, maar heb daar nu wat voor de ramen gedaan vandaag voor het eerst, dus 🤞. En tja ik neem hem altijd bij me om nog wat verder te kunnen slapen, maar ik zoek verder geen interactie met hem.

2 jaar geleden

Reactie op GwendoRic

Ik volg snuggles&dreams en slaaptipsvoorbabies. Mijn zoontje wordt soc ...
Werken de verduisterende ramen?