15 Reacties
2 jaar geleden
Wij leggen dan de hoofdkussens ver uit elkaar en daar tussen ligt ze dan hoog, zodat de dekens niet hoger dan haar beentjes zou komen.
Over het algemeen ligt mijn dochtertje ook op haar eigen kamer maar het komt wel eens voor, na bijv een drukke lange dag, dat ze bij ons mag.
2 jaar geleden
Ik doe het ook af en toe hoor, heerlijk toch! Ik schuif mijn bed tegen de muur zodat hij er niet uit kan vallen en doe hem zijn slaapzak aan en dan een dekentje alleen half over mijzelf heen. Is nog nooit wat gebeurd.🤷🏻♀️ Geniet ervan🥰
2 jaar geleden
Ahh heel fijn dankje allemaal! Ik dacht zelf om het voedingskussen evt aan de zijkant te doen en dan ook een beetje onder haar. Maar fijn dat het bij jullie allemaal zo goed gaat, ik vond het namelijk een beetje spannend haha
2 jaar geleden
Hier doen we het ook wel eens, vooral als ze ziek is en de nachten dat ze alleen wil slapen als ze ons voelt. Dan leg ik haar naast me helemaal bovenin het bed. Zelf zonder kussen en de deken tot de hoogte dat haar slaapzak begint. Dan lig ik met mijn hoofd ongeveer naast haar hoofdje. Mijn vriend ligt voor de zekerheid zo ver mogelijk in de hoek, want die slaapt nogal diep. Dat gaat echt prima! Geen enkel gevoel van onveiligheid gehad tot nu toe. Je bent onbewust bewust dat ze er is.
2 jaar geleden
Zou het inderdaad wat spannender vinden als er niemand aan de andere kant ligt die haar zeg maar ‘tegenhoudt’. Heb toen dat een keer het geval was haar ledikantmatras op de plek van mijn man gelegd. Als barrière. Is heel zwaar dus kan ze nooit wegduwen oid. En ook niet in stikken omdat het echt hard en dik is zeg maar. En ze er ver genoeg vanaf lag (we hebben een mega bed). Verder je baby misschien iets minder warm aankleden omdat ze warmte van jou krijgt. En zelf juist van boven warmer aankleden zodat je deken maar tot je middel hoeft te komen. Dan trek ik ook nog mijn benen op onder haar, zodat ze niet naar onder kan. En inderdaad je hoofdkussen zo ver mogelijk weg. Overigens wordt volgens mij tot 6 maanden cobedding afgeraden maar wordt het daarna al wel minder tricky. Alleen uit bed vallen moet je echt sowieso voor uitkijken natuurlijk. Dit is mijn ervaring, maar zou altijd even kijken wat officiële bronnen zeggen.
2 jaar geleden
Reactie op DeniseGB
Zou het inderdaad wat spannender vinden als er niemand aan de andere kant l ...
Jaa ik heb nu t nachtkastje tegen t bed aangeschoven. Daartegenaan het hoofdkussen en daarna nog het voedingskussen wat ik ook onder haar heb geschoven. Zo kan ze er echt niet uitvallen, maar gelukkig ligt ze ook altijd heel stil als ze slaapt
2 jaar geleden
Mag ik je de groep veilig samen slapen aanraden, echt super fijne info om samen te slapen met je baby. Geloof me samen slapen is veiliger dan je denkt, mits je het veilig maakt dan! Ik slaap al vanaf het begin met mijn baby van nu 7,5 maand. Ik zou echt niet zonder kunnen, vind het zo onwijs gezellig😊
2 jaar geleden
ik heb een eigen dekbed en baby ligt zonder kussen met genoeg ruimte in een slaapzak
2 jaar geleden
Hoe is het samen slapen gegaan vannacht? Mocht je je er verder in willen verdiepen dan kan ik je aanraden om de maternale houding op te zoeken. Op die manier kun je het veiligst met je kindje slapen. Verder juist geen voedingskussen oid als uitvalbescherming omdat ze hier in kan rollen en er rebreathing kan plaatsvinden waardoor ze zou kunnen stikken. Een dekbed wordt afgeraden ivm warmtestuwing dus zorg dat je onder een deken slaapt (materiaal maakt niet uit).
En wat hier ook al wordt gezegd, houdt er qua kleding rekening mee dat jij ook warmte afgeeft. Ik slaap met mijn zoontje van 7 maanden onder een wollen deken en hij slaapt enkel in een lange mouwen romper.
Vaak wordt ook het advies gegeven om enkel samen te slapen als je borstvoeding geeft omdat je dan minder diep slaapt en meer afgestemd bent op de slaapcyclus van je kindje.
De groep veilig samen slapen op Facebook is ook een goede bron van inspiratie!