33 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Mom Of 3 Boys
Ik ben heel benieuwd hoe jullie samen slapen. Ik ben alleen met 3 kindjes, ...
vloerbed is dus een bed met evt een omhekking waar de bedbodem dicht bij de grond is
wij slapen met ons drie in een 2p 180 breed bed
2 jaar geleden
Vloerbed van 120*190. Met uk, knuffels en onderin (zwartwit) mijn deken.
Ik heb hem nu in beeld, maar snachts ligt dat er allemaal niet bij.
Het is een goed ventilerende kindermatras op alleen een bedbodem voor ventilatie onder het matras. Naast het matras 2 schapenvachten zodat hij eventueel wat zachter valt. Maar hij is er nog nooit uitgevallen 🤷 inmiddels kan hij er prima zelf af.
Dit bed kan tot hij er genoeg van heeft.
Je hebt ook familie bedden. Waarbij de kleine naast je slaapt op een eigen deel. Hier kun je tijdelijk een afscherming tussen vastzetten als je even weg loopt. Soort van grote cosleeper
2 jaar geleden
Reactie op wave
'Wij slapen in het ledikant': hihihi knap!
Hahahahahah ja knap he 😜 past net 🤣🤣🤣 niet dus 😆 ledikant staat tegen het bed aan
2 jaar geleden
Wij hebben een ledikant omgebouwd tot cosleeper met een schuifzijde. Dus hij kan dicht gedaan worden. Maar onze zoon slaapt gewoon bij ons in bed hahaha. Hij wil daar niet in liggen. Gewoon lekker bij papa en mama. We hebben dekens aangeschaft in plaats van een dekbed. En tegen alle regels in ligt hij afwisselend aan mijn kant of tussen ons in. Ik geef wel nog borstvoeding. Bram is 21 september 1 jaar geworden. Het ledikant dient hier nu dus alleen als uitval bescherming.
2 jaar geleden
Oh en dutjes doen we in de buggy. Uit logeren doen we niet. Vind ik ook niet nodig. Ik geniet ervan want voor je het weet is hij groot en zit ik te hopen dat hij weer lekker bij mama komt slapen. Heerlijk dat hummeltje lekker tegen me aan. Heb er mega veel weerstand op uit mijn omgeving, maar ja iedereen doet het op een andere manier. In andere culturen is het juist raar om kinderen in een eigen kamer of bed te laten slapen. Wil je heel graag dat hij uit logeren gaat?
2 jaar geleden
Reactie op ZONZEEZOMER
Oh en dutjes doen we in de buggy. Uit logeren doen we niet. Vind ik ook nie ...
nou hoeft niet per se maar er is steeds gedonder bij de opvang met zieken en mn ouders wonen een uur rijden (smorgens brengen is dus 2u plus halen 2u)
dus als t een keer zo uitkomt is logeren wel handig
2 jaar geleden
Ik slaap ook vanaf dag 1 samen. Maar ik ben laatst wel een nachtje weg geweest en ga dat binnenkort ook weer doen. Mijn moeder past dan op en hij slaapt op dezelfde kamer als mn moeder in zn ledikantje.. hij word vaker wakker maar dat vind zij leuk🤣. Samen slapen is de beste keuze die ik heb gemaakt en heb er geen dag spijt van! Lekker blijven doen en niks van aantrekken want een ander er over zegt
2 jaar geleden
Reactie op El707
Ons zoontje heeft toevallig al 2 nachten een deel tussen ons ingeslapen. Hi ...
Wij doen het ook zo, we hebben een paar keer een ‘strijd’ gehad s’nachts..🥵
Daar werd niemand gelukkig van, dus als het niet gaat s’nachts lekker tussen in. Naja lekker… meneer neemt inmiddels het hele bed over… ligt dwars tussen ons in🤣
2 jaar geleden
Samen slapen is hier ook regelmatig de nachtelijke business haha. Als onze dochter niet meer kan slapen (als ze gaat staan dan weten we dat het klaar is en dat ze dan echt niet meer gaat slapen) dan kiezen we er regelmatig voor om haar lekker bij ons in bed liggen. Ze maakt er dan ook regelmatig een feestje van maar onze rust is ook belangrijk 🤣
Maud heeft tot 2.5 maanden in de cosleeper geslapen en daarna tot 3.5 maand nog op onze kamer. Daarna was ze heel erg onrustig als ze bij ons op de kamer sliep en hebben we haar naar haar eigen kamer laten wennen en dat was vanaf dat moment ook blijkbaar wat ze nodig had.
Dus hier is de keuze om niet meer op dezelfde kamer te slapen door Maud gemaakt en niet door ons.
Iedereen kiest hoe hij of zij dat wil en ook de kleine bepaald hoe dat hij of zij het graag wil☺️ niets is fout of goed of de juiste of beste manier ☺️
Volg vooral je moeder / vader gevoel!