14 Reacties

één jaar geleden

Het is misschien een patroon geworden dat doorbroken moet worden. Bij ons komen ze uit de opvang, de jongste van 15 maanden gaat spelen, de oudste zit erbij als er gekookt wordt of gaat spelen. Rond 18:00 zitten we aan tafel en na het eten gaan we naar boven, wassen, pyjama aan, tandenpoetsen en naar bed. Als mijn man vroeg is(rond 16:00) dan speelt hij met ze samen voor hij gaat koken. Heel soms zet hij ook wel de tv aan, maar dat is als ze allebei echt moe en chagrijnig zijn en niks anders doen dan huilen. Maar dan staat het eten ook gewoon eerder op tafel en gaan ze eerder op bed.

één jaar geleden

Waarschijnlijk is ze gewoon moe van de crèche. Kijken of het lukt om iets eerder op te halen en gewoon extra veel liefde en aandacht geven en iets makkelijks te eten waarvan je bijna zeker weet dat ze het lust. Het is ook vermoeiend zo een dag voor die kleintjes.

één jaar geleden

Op die dagen spelen we nog heel even als hij thuis is, gaat hij veel vroeger na bed en kook en eten we daarna

één jaar geleden

Wij komen rond 18-18.15 uur thuis. Soms spelen en soms in de stoel wachten op het eten. Als hij teveel honger heeft krijgt hij een broodje oid. Soms als mijn man weg is en we samen zijn eten we iets wat al klaarstaat, pizza voor mij/pannenkoeken voor hem, restje van de vorige dag oid. En in het gunstigste geval kunnen wij aan tafel als hij thuiskomt, omdat een van ons het eten klaar heeft. Daarna speelt hij nog even of kijken we samen tv, gaat hij in bad en dan lekker slapen.

één jaar geleden

nou er wordt smiddags warm gegeten dus bij thuiskomst eten we boterham of iets v gister en als hij niks wil, ook prima uur vroeger naar bed dan normaal is niet ongebruikelijk.. Kids zijn helemaal doorgejekkerd van al dat geluid en andere kids volgens mij

één jaar geleden

Onze dame is meestal heel moe na de opvang, dus ik neem een knijpfruit of krentebol mee, zodat ze dat onderweg naar huis kan opeten. En als we thuis komen, flesje en naar bed!

één jaar geleden

En hoe vaak geven jullie het badje? Ik vind dat ook heel groot werk in deze dagen!

één jaar geleden

Reactie op Umj

En hoe vaak geven jullie het badje? Ik vind dat ook heel groot werk in deze ...
1 a 2 x in de week als hij beetje huilie is na de opvang ga ik er niet aan beginnen

één jaar geleden

Reactie op Umj

En hoe vaak geven jullie het badje? Ik vind dat ook heel groot werk in deze ...
Elke dag bijna de douche in. Hij vind het heel leuk en ik douche direct mee. Dat is ook het moment dat ik hem schone kleren en romper aan doe dus dan vind ik het uiteindelijk wel meevallen qua werk. En vind het zelf gezellig samen onder de douche en fijn dat hij lekker schoon is.

één jaar geleden

Wij doen ze 2x per week ong in bad. Dan gaan ze samen lekker spetteren in bad en daarna door naar bed. Zeker bij onze zoon merken we dat hij er super zen door wordt.

één jaar geleden

Reactie op Umj

En hoe vaak geven jullie het badje? Ik vind dat ook heel groot werk in deze ...
eerst iedere dag, nu nog maar 2/3 per week ivm eczeem. Op de opvang dagen niet, gelukkig maar want dan gaat ie soms om 18.15u al naar bed!

één jaar geleden

Ze gaat even spelen of in de kinderstoel (met wat rauwkost, vaak tomaat want daar is ze dol op) terwijl wij koken. Daarna eten we samen incl een bakje yoghurt na. Ze eet vaak goed, maar soms voor geen meter. Daar maken we dan verder geen probleem van. Soms helpt zingen om er wat meer in te krijgen. Ze wil daarnaast graag een deel van het eten met haar eigen bestek proberen, dus ze eet vaak beter als ze het op een vorkje doet/als ik dat voor haar doe bijvoorbeeld. Als we klaar zijn speelt een van ons met haar, terwijl de ander opruimt. Tegen 7 uur doen we soms nog een papje, als ze daar ja op zegt. Rond 7 uur/half 8 gaat ze steeds meer hangen en dan lezen we een boekje of ploft ze wat heen en weer op de bank. Dan weten we dan het bedtijd is en gaan we haar klaarmaken. Een flesje op de arm en dan lekker slapen in haar bedje. Tv vindt ze totaal niet interessant, dus daar hebben we mazzel mee. We hebben hem ook eigenlijk nooit aan als ze wakker is, dus het zit daardoor ook niet in haar systeem. Succes!

één jaar geleden

Hier ook eventjes spelen tot het eten klaar is, als hij erg moe is dan speelt hij in de box omdat hij dan minder stevig loopt. Soms ook direct in de kinderstoel spelen of alvast wat eten. Na het eten meestal nog 10-15 min. rustig in de box spelen, maar soms ook direct naar boven: tandenpoetsen, luier, boekje, borstvoeding en slapen.

één jaar geleden

Reactie op Linnnepin

Hier ook eventjes spelen tot het eten klaar is, als hij erg moe is dan spee ...
Wij eten vaak wat laat. We zorgen ervoor dat we half 8 uiterlijk het bedproces beginnen. Soms dus ook eerder als dat tijdtechnisch lukt.