8 Reacties

5 maanden geleden

Ah herkenbaar. Lijkt me erg pittig werken op de opvang met zoveel kindjes. Heb altijd bewondering voor de leidsters. Ik kan me voorstellen zo eind van de dag zijn de kindjes moe/vervelend. Even relaxed een filmpje kijken. Maar goed ik ben er verder ook niet van hoor. Maar zo eind van de dag. Het zijn ook vaak liedjes dat vind ik ergens nog educatief. Ik zou misschien dan wel vragen hoelang. Niet dat ze er al uren voor zitten. Moet eerlijk zeggen gebeurt hier zelfden dus dan kijk ik er niet heel serieus nam

5 maanden geleden

Bij ons op de opvang hebben ze ook wel is schermtijd maar dat is vaak met het thema. Nu is t thema weer en vandaag hebben ze met Puk een filmpje gekeken over regen (daarna ook in de stromende regen naar buiten gegaan haha alleen maar goed en ze leren zo wat ze dus net gezien hadden op t filmpje) Maar t is niet dat ze filmpjes kijken om de tijd te overbruggen... Dat zou ik ook niet tof vinden op de opvang. Hier thuis kijkt ze regelmatig coco Melon (ik heb amper energie door de zwangerschap en kan niet altijd met haar spelen of naar buiten dus als t dan dit soort weer is kies ik snel van dat de tablet of tv aan gaat maar ze speelt tussendoor regelmatig en kijkt dan helemaal niet, tja ik ben gewoon makkelijk haha) Ik zou vragen wat t doel is dat ze filmpjes aan t kijken zijn. Als ze dus met een thema bezig zijn en daar dus dit bij gebruiken zou ik niet zo veel drama er om maken. (Ik ben overigens ook van mening dat je zelf dan ook kritisch moet zijn met telefoon gebruik en tv kijken 🤪)

5 maanden geleden

Nou 3 leidster op 8 kinderen is echt veel! Zou dan zeker niet blij mee zijn. Zou idd ook geen scherm tijd willen op de opvang

5 maanden geleden

Precies hetzelfde hier. Ik snap heel goed dat ze op regenachtige dagen dat de kinderen elkaar de kop inslaan even naar een filmpje grijpen. Maar aan de andere kant is het een dure opvang en vind ik het helemaal niet leuk of gezond dat ze dit doen. Maar wil niet de zeikmoeder zijn...

5 maanden geleden

En dan ook nog filmpjes die wij echt niet pedagogisch verantwoord vinden zoals pepa pig!

5 maanden geleden

Thnx voor de input dames, ik ben totaal vergeten te bellen vandaag want… zwanger en zeef. Maar ik ga morgen even bellen. Regen is geen reden om niet buiten te spelen en dat doen ze dan ook, tenzij het echt niet leuk is. Wij betalen inderdaad voor kwaliteit, vandaag stond de eigenaresse op de groep en waren ze heerlijk buiten. Ik krijg dan ook een blij en rustig kind thuis. Dat is ook de reden dat wij schermtijd beperken, ze raakt er enorm snel overprikkeld van. Thuis mag ze ook niet voor de tv op regenachtige dagen, dan bedenken we iets anders en ze vraagt er ook niet naar, dus denk dat dat ook een stukje gewenning is. Ik snap dat het soms echt even makkelijk is, maar in mijn optiek is dat ook een keuze die je als ouder maakt, wij zitten ook bewust niet voor de tv en leggen de telefoon weg als we thuiskomen.

5 maanden geleden

Reactie op EllaBabyNr1

En dan ook nog filmpjes die wij echt niet pedagogisch verantwoord vinden zo ...
Uit interesse, welke vind je wel pedagogisch verantwoord?

5 maanden geleden

Reactie op steefgerritsen

Uit interesse, welke vind je wel pedagogisch verantwoord?
Nou ja ik ben geen expert, dat voorop gesteld. Maar filmpjes zoals juf Roos en nijntje vind ik verantwoord. Pepa pig is verschrikkelijk brutaal en die kinderen praten alles na, daarom mag hij die niet kijken.