5 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb een trage schildklier maar die was al ‘ingesteld’ voor mijn zwangerschap. Ik heb wel moeten verhogen nu ik zwanger ben. Maar ik had toevallig geprikt in de week dat ik zwanger ben geraakt. Toen 4 weken later na een positieve test en afgelopen week weer ter controle. Dus iedere 4-6 weken. Helaas moet je lichaam er ook op anticiperen en dat is niet van een op andere dag gedaan maar kwestie van paar weekjes. Durf eigenlijk niet te zeggen hoe het allemaal werkt voor een te snelle schildklier. Maar voor je beeldvorming is dit wellicht al een klein stukje info.

4 jaar geleden

Nou we zijn inmiddels 6 weken verder en het is slechter gegaan met mijn schildklieren. Referentie waarde is tussen 12 een 22 en mijn TSH is nu 37 (6 weken terug nog 22.1). Ik voel me nog steeds even belabberd. Vrijdag een belafspraak met de internist. Ik hoop dat ik er wat voor krijg..

4 jaar geleden

Reactie op AYZ2020

Nou we zijn inmiddels 6 weken verder en het is slechter gegaan met mijn sch ...
Aah balen zeg! Schildklier is ook wel een gedoe om in te regelen. Heeft bij mij een jaar geduurd tot ik helemaal stabiel was met de medicatie en hoe ik me voelde. Dus misschien dat ze geen overhaaste beslissingen willen nemen ook? Ik kan je helaas niet veel vertellen over een te snel werkende schildklier, alleen ervaring met de trage variant :(

4 jaar geleden

Ook alleen ervaring met een te trage, daar is extra medicatie nodig omdat kleine zelf nog geen schildklierhormoon aanmaakt, met te snel werkende ga ik er dus vanuit dat je wel genoeg hormoon aanmaakt ook voor de kleine iig! Verder kan ik niet veel info geven want dus geen ervaring met een te snel werkende

4 jaar geleden

Reactie op AYZ2020

Nou we zijn inmiddels 6 weken verder en het is slechter gegaan met mijn sch ...
Ik denk dat je je FT4 waarde bedoelt? TSH waarde hoort namelijk véél lager te zijn (max. 3,5 / 4 geloof ik). FT4 ligt de bovengrens volgens mij rond de 24. Hopelijk kan de internist je in ieder geval goed verder helpen! Zelf heb ik de ziekte van Graves gehad (te snelle schildklier), dus ik weet hoe vervelend het kan zijn. Mijn eigen waarden zijn gelukkig al lange tijd stabiel nu, maar helaas wel antistoffen in mijn bloed die effect kunnen hebben op het kindje.