10 Reacties

4 jaar geleden

Kruidvat of etos heeft canesten. Werkt erg goed!

4 jaar geleden

Ik zou er ijs op leggen, dat ontzweld een beetje... en naar de arts bellen.

4 jaar geleden

Hi Tugba, klinkt idd echt als een vaginale schimmelinfectie! Ik ben zelf arts en volgens onze richtlijnen zou je dan het beste: - een vaginale capsule kunnen gebruiken als je jeuk hebt van “binnen” zegmaar en je afscheiding wit en dik is geworden - een creme die je op je schaamlippen smeert en dus vooral uitwendig werkt De capsule heet Gyno Daktarin (1200mg) of Canesten (500mg) en dit breng je vanavond vaginaal zo diep mogelijk in voor het slapen gaan. Doe een maandverbandje in voor de zekerheid want de capsule lost op en dan kan er wat witte creme uit de vagina komen! De creme heet miconazol en smeer je 2x per dag. Ik zou in jouw geval aanraden om zowel de vaginale capsule als de creme te gebruiken. Vooral niet wassen met zeep en geen maandverband/inlegkruisjes gebruiken behalve na de vaginale capsule!

4 jaar geleden

Ik had ze heel vaak tijdens de zwangerschap. Canesten gebruikte ik vaak en dit kan je halen bij een drogist. Het is verstandig dat t behandeld word voor de bevalling. De baby kan anders spruw oplopen is mij verteld 😇

4 jaar geleden

Mochten zalfjes en de capsule niet helpen bestaat er ook nog een pilletje welke je tijdens de zwangerschap eenmalig mag nemen. Die bestrijd je ‘probleem’ van binnenuit. Ik reageer namelijk totaal niet op zalfjes etc. en heb nét voor de bevalling nog zo’n tablet voorgeschreven gekregen van de huisarts.

4 jaar geleden

Kokosolie smeren!

4 jaar geleden

Ik was zo ongerust waardoor ik mijn verloskundige heb gebeld, en indd Kruidvat heeft een zalfje hiervoor.. dus mijn zus heeft die gehaald en brengt het zo na mij.. hopen dat het snel helpt!! Ik heb GBS BACTERIËN in mn geboortekanaal en nu dit erbij…. Echt een feestje 🤣..

4 jaar geleden

Trouwens! Bedankt voor alle tips!! 🥰

4 jaar geleden

Canesten tablet tegen vaginale schimmelinfectie. Ik heb het paar keer gehad tijdens de zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Tugba 🥰

Trouwens! Bedankt voor alle tips!! 🥰
Veel beterschap! Het wordt beter zodra je bent bevallen. Even volhouden.