11 Reacties

één jaar geleden

Onze dochter krijst ook wel eens als ze haar zin niet krijgt maar dan zeg ik dat ik niet naar haar luister als ze zo doet en dan ga ik ff wat aanmodderen in de keuken ofzo… Als ze stil is ga ik weer naar haar toe en maken we bijvoorbeeld samen een puzzeltje ofzo. Ik blijf wel op zichtafstand van haar dus we kunnen elkaar ten alle tijden zien.

één jaar geleden

Reactie op Shenzy1

Onze dochter krijst ook wel eens als ze haar zin niet krijgt maar dan zeg i ...
Het is vooral lastig dat ze haar zusje continu wakker schreeuwt

één jaar geleden

Hey! Je schrijft dat je net een tweede kindje hebt. Dat is ook nogal een verandering voor je dochter :) ik vind het lastig advies te geven want ieder kind is anders. Wat hier helpt is zelf heel rustig blijven. Nog rustiger dan je normaal bent. Aangeven dat je snapt dat ze boos/verdrietig is als ze iets niet mag of krijgt. En vooral consequent blijven, niet toch haar zin geven. En het is ook een beetje de leeftijd. Terrible two's komen eraan ;)

één jaar geleden

Ehm nou ik herken dit wel hoor, en mijn dochtertje heeft geen broertje of zusje gekregen 🥵

één jaar geleden

Het is behoorlijk zweten. Niet in de wagen willen, niet in de auto willen, perse een worstje willen, perse buiten willen spelen

één jaar geleden

Mijn zoontje gilt ook wel eens als hij iets niet mag. Ik zeg dan "zo ga je je zin niet krijgen" en negeer het verder. Dit helpt ook om jezelf wat sterker te voelen in je besluit om er niet aan toe te geven. Als je toegeeft wordt het erger want dan merkt ze dat het werkt.

één jaar geleden

Reactie op hjans96

Het is behoorlijk zweten. Niet in de wagen willen, niet in de auto willen, ...
Hier ook 😩

één jaar geleden

Reactie op hjans96

Het is behoorlijk zweten. Niet in de wagen willen, niet in de auto willen, ...
Herkenbaar in de winkel doen we haar in het karretje anders pakt ze alles en een mini karretje is ook geen optie

één jaar geleden

Oh nee hier precies het zelfde. Ik doe wel wat ik zeg en ik zeg wat ik doe. Nee is echt nee dat werkt wel goed. Ze kan schreeuwen wat ze wil maar daarmee krijgt ze niet haar zin. Hoort ook een beetje bij de leeftijd scheelt wel de helft als je zelf rustig blijft en duidelijk bent.

één jaar geleden

Ons mannetje is ook bijna 2 en wil zo ook duidelijk maken dat ie iets wil of niet. Ik zeg altijd; Sam, wat wil je mama vertellen? Wat lukt er niet? En dan zegt ie daarna brabbelend wat hij wilt. Het gillen en krijsen (eeeeh, eeeh) negeer ik. Vind het echt vreselijk irritant (vooral na een dag werken) en wil dat ie met woordjes gewoon iets uitlegt. Als ie niet moe is dan heeft ie dit wel minder. Samen hebben we afgesproken hier heel consequent er op deze manier mee om te gaan zodat ie hopelijk leert dat (eeeh, eeeh) geen optie is 😅🙈

één jaar geleden

Pfff, hier ook! Mijn zoontje is de grenzen van zijn eigen wil aan het ontdekken. Gillend in de winkelwagen bijvoorbeeld 🤯😅 Heel frustrerend, ik probeer dan rustig contact met hem te maken, op oog hoogte te vragen wat hij wil en duidelijk benoemen wat wel en niet kan, zodat hij een keuze heeft. Soms prima, maar dit werkt niet altijd helaas. Dan adem ik 10 keer diep in en langzaam uit en herhaal de mantra ‘het is een fase’ 😏😉