16 Reacties

2 maanden geleden

hij slaapt bij ons erg onrustig en ligt steeds op de meest ongemakkelijke manieren in bed waardoor ik zelf niet aan m’n slaap kom. als hij gewoon slaapt vonden we het niet zo’n probleem.

2 maanden geleden

Dit is bij ons de situatie al meer dan 6 maanden… Mijn dochter begint in haar eigen bed, samen met iemand ernaast tot ze slaapt, dan wordt ze of rond 11 of rond 01:00 wakker en komt in ons bed. Mijn man gaat dan in haar bed liggen (ze heeft een groot bed). We weten allebei dat dit niet ideaal is, maar we accepteren dat het nu is zoals het is. Op deze manier krijgen we allemaal de meeste slaap..

2 maanden geleden

Reactie op ninadebaat

Dit is bij ons de situatie al meer dan 6 maanden… Mijn dochter begint in ha ...
Ooh vreselijk ja, ik denk dat zoiets er bij ons ook aan zit te komen! Dacht misschien heeft iemand tips dit op te pakken!😬

2 maanden geleden

Reactie op Joycex

Ooh vreselijk ja, ik denk dat zoiets er bij ons ook aan zit te komen! Dacht ...
Ja, nouja ik geloof wel dat als je blijft volhouden in wat je verwacht, dat ze het uiteindelijk wel zullen doen… dat weet ik zelf ook… maar op dit moment is mijn nachtrust me iets te veel waard… 😳

2 maanden geleden

Ik denk echt goed uitleggen en volhouden dat iedereen in zijn eigen bed slaapt. Is hij niet bang? Hier moeten we soms terug en dan leg ik het weer uit dat we er zijn en hem horen en dat ik de deur verder open laat. Ook dat ik als ik ga slapen nog even kom kijken enzo. Het is wel echt een kwestie van veiligheid maar vooral ook kaders bieden nu, hij mag er langer over doen, ik wil best een extra knuffel geven of even terug komen maar je gaat slapen en in jullie geval dus ook gewoon in je eigen bed. Dus als ie bang is weg jagen wat er zit, deur open laten, continue duidelijk zijn en iedere keer hetzelfde zeggen, ook als je na 2 u terug moet en dus grenzen stellen ' ik kom nu terug om je even een knuffel te geven maar je blijft in je eigen bedje slapen ' . Geen idee of je er iets aan hebt maar wel heel veel succes!!

2 maanden geleden

Reactie op Zij1989

Ik denk echt goed uitleggen en volhouden dat iedereen in zijn eigen bed sla ...
ja hij zegt dus dat hij bang is voor de schaap(slaaptrainer) die is al weg. Verder is hij niet bang maar wil gewoon niet slapen. Zegt alleen maar papa en mama in bed slapen. heb ook al gezegd dat ik met 5 min weer kom om te kijken of hij slaapt en dat volhouden tot hij slaapt maar niks lijkt te werken helaas.

2 maanden geleden

Hi! Dit verhaal komt helemaal overeen bij mij thuis. Onze zoon wordt in september 3 jaar en wil sinds een aantal weken ook alleen maar bij ons in bed. Uiteindelijk is de “deal” dat we even naast hem liggen (op de grond) totdat hij in slaap valt. Dat werkt, maar duurt vaak ook erg lang en dan regelmatig in de nacht ook weer wakker. Heb ook niet het idee dat hij ergens bang voor is, meer dat hij niet alleen wilt zijn. Voorheen altijd rustig in geslapen in zijn eigen bed. Doet jullie kindje nog een middagslaapje? Wij zijn nu begonnen met een sticker verdienen als je in eigen bedje hebt geslapen. Als het blaadje vol is dan mag hij bij de action een speeltje uitzoeken. Niet zo’n fan van omkoping eigenlijk, maar je moet wat na zoveel proberen en een flinke vermoeidheid verder…

2 maanden geleden

Oh en nog een mogelijke tip: wij hebben een verzwaringsdeken gekocht, geeft hem een geborgen gevoel denk ik en houd hem wat rustiger. Hij is namelijk mega bewegelijk. De deken gebruiken we pas een paar dagen, maar ik denk dat het wel een blijvertje is!

2 maanden geleden

Reactie op LindaaMK

Oh en nog een mogelijke tip: wij hebben een verzwaringsdeken gekocht, geeft ...
Aah top! Ja wij zijn ook aan het kijken naar een veerzwaringsdeken, welke hebben jullie en hoeveel kilo? Ja met stickers is inderdaad nog een idee wat we kunnen proberen!😃😃

2 maanden geleden

Reactie op LindaaMK

Oh en nog een mogelijke tip: wij hebben een verzwaringsdeken gekocht, geeft ...
werkt vaak super, hou er alleen rekening mee dat deze heeel warm zijn ivm hopelijk zomer die er aan komt ( wij gebruiken deze altijd in de gehandicaptenzorg namelijk)

2 maanden geleden

Wij hebben er 1 op bol.com gekocht van Ella, 2.4 kg. Specifiek gelet op katoen en niet van polyester. Heeft een warme en een koele zijde

2 maanden geleden

Slaapt jullie kindje overdag nog? Wij merken dat het avond ritueel en slapen beter gaat hij als geen slaapje heeft gedaan overdag

2 maanden geleden

Reactie op LindaaMK

Slaapt jullie kindje overdag nog? Wij merken dat het avond ritueel en slape ...
Nee hij gaat al een hele tijd ‘s middags niet naar bed in de hoop dat dit misschien hielp! Dan moet ik misschien ook maar is ff kijken voor zo’n verzwaringsdeken want als hij bij ons in bed ligt draait hij in alle mogelijke posities en is heel onrustig in z’n slaap wellicht dat dit hem wat rust en geborgenheid geeft.

één maand geleden

Reactie op Zij1989

Ik denk echt goed uitleggen en volhouden dat iedereen in zijn eigen bed sla ...
Dit is precies wat wij doen. We hebben altijd een lastige slaper gehad maar consistent volgehouden dat ze in haar eigen bed slaapt en zelf in slaap valt zonder dat we erbij zitten. Nu weer een fase dat ze niet wil gaan slapen, we komen een paar keer terug, geven een knuffel en kus, laten de deur open, als ze wil laten we de deur beneden ook open zodat ze ons beter kan horen. Het kan wel een uur duren voordat ze slaapt maar dan slaapt ze ook de hele nacht prima in haar bed. We zijn vooral consistent en houden vol, en iedere keer gaat zo'n fase weer over. Succes ermee iedereen, het is wel echt doorbijten en zo vermoeiend, ik snap de frustratie!

één maand geleden

Hoi Joyce, hoe gaat het nu bij jullie?

één maand geleden

Reactie op LindaaMK

Hoi Joyce, hoe gaat het nu bij jullie?
Hoihoi. Wat lief dat je aan ons denkt! Het gaat nu eigenlijk wel een stuk beter. Hij heeft nu een eenpersoons bed en slaapt nu eigenlijk al een week in z’n eigen bed. was eerste nachten 2 keer wakker maar viel snel weer in slaap en slaapt nu al 3 nachten hele tijd door! 😃😃😃