23 Reacties

één jaar geleden

Ik voel je helemaal, ik vind het soms echt niet te doen en merk dat ik totaal geen focus of concentratie heb

één jaar geleden

Ik begrijp je volledig. Onze zoon is ook niet de beste slaper. Na een jaar slaapt hij ook nog niet door. Heel soms wel. Maar ik moet er meestal nog uit, soms 2 keer maar ook 4 of 5 keer. Ik heb het ook redelijk lang volgehouden maar de vermoeidheid is heel fel aanwezig. De focus en concentratie op het werk is echt niet alles. Ik vind het juist goed dat je die 2u vakantie hebt opgenomen. Als het kan, waarom niet? Niemand kan dat voor jou bepalen. Jouw werk heeft er ook niets aan als je binnenkort helemaal van de plank bent.

één jaar geleden

Nee snap je helemaal!! Mijn dochter is 14 maanden en sliep al slecht maar sinds een maand echt mega slecht. Ik ben overdag zo moe en heb ook veel minder geduld..

één jaar geleden

Hier goede slaper, maar als er een slechte nacht tussen zit word ik al 😵‍💫..

één jaar geleden

Ik snap je wel hoor! Heb ook regelmatig dagen dat ik echt last heb van mijn concentratievermogen en mijn focus kwijt ben.. even een frisse neus halen buiten kan soms wel even helpen!

één jaar geleden

Ik snap je helemaal en denk dat het juist goed is dat je vrij neemt. Ik ben nu ook van plan om een week vrij te nemen om slaaptraining toe te passen. Onze dochter slaapt al maanden slecht en het breekt me echt op, vooral in combinatie met werk. Ik snap soms niet hoe ik het vol hou en ook niet hoe anderen het doen. Mijn werk is erg hectisch op het moment en ik heb zo weinig energie en concentratie. Ik heb er ook stress over omdat ik steeds meer achter begin te lopen met werk.

één jaar geleden

Geen aansteller hoor. Ik vraag me wel altijd af hoe anderen het doen... Krijg zelf gewoon een migraine-aanval als de vermoeidheid te erg wordt. Dan moet je wel stoppen ;) Heb het idee dat er weinig over gepraat wordt. Misschien een beetje taboe? Wordt altijd weggezet als: sja, het is even pittig, of: je wilde zelf kinderen...

één jaar geleden

collega van mij is zelfs voor paar weken gestopt met werken omdat haar kindjes (2) niet sliepen en zij echt helemaal kapot was.. tegen een zware burn out aan.

één jaar geleden

Hoi! Ik begrijp je ook volledig. Is het misschien een idee om je gevoel te delen op het werk? Als je vertelt dat je je schuldig voelt, tegen je collega's en/of baas kan er misschien een regeling worden uitgewerkt?

één jaar geleden

Hier neem ik zelfs met een baby die goed slaapt af en toe wat vakantie-uren of dagen op. Even tijd voor jezelf, en bijslapen (ook al hebben wij geen gebroken nachten) . Is juist goed om te doen hoor!

één jaar geleden

Zulke lieve reacties van iedereen! Bedankt! Vannacht heb ik even bij mijn ouders geslapen (mijn vriend stond erop) en ik voel mij al een stuk beter gelukkig. Hopelijk houdt het hoesten snel op waardoor we misschien weer iets meer slaap krijgen iig.

één jaar geleden

ik zou me hierom zelfs kunnen ziek melden super heftig hoor, slaapgebrek is heel pittig voor je lijf, goede slaap is echt wel de basis voor je (ook mentale) gezondheid neehoor totaal geen aansteller, goed voor jezelf zorgen!

één jaar geleden

Mijn zoontje is 1,5 en gaat niet eerder slapen dan 21:30 en dan word ie om 01:00-02:00 wakker en daarna weer 04:00 en 05:00 en ik moet snachts nog flessen geven en verschonen en ik werk ook gewoon 10 uur op een dag 😁💪🏽

één jaar geleden

Ik vind het ook pittig hoor. Ons dametje slaapt amper door. Vaak rond 22/23u wakker en rond 3u. Ik ben blij dat ik de dinsdag en donderdag vrij ben, anders zou ik het echt niet trekken. Laatst door de 14 maanden prikjes een week lang 4 uurtjes slaap gehad snachts. Hakt er echt wel in. Moet wel zeggen dat ik de laatste tijd mn werk (kdv) minder leuk vind😅

één jaar geleden

Reactie op wave

Geen aansteller hoor. Ik vraag me wel altijd af hoe anderen het doen... Kri ...
Mijn hemel ja… die opmerkingen! Zo asociaal vind ik dat. Het doet gewoon echt geen eer aan het werk en het is bijzonder onvriendelijk naar degene die er op dat moment mee moet dealen. Ik vraag me soms ook af hoe anderen het doen maar zie zo immens veel verschillen in werk, qua tijden maar ook inhoud/verantwoordelijkheden, netwerk wat bij kan en wil springen, mate hoe je zelf goed uit de bevalling bent gekomen en zo nog 1000 dingen.. ik denk dat maar weinig te vergelijken is. Hoewel wij echt niet mogen klagen, begint het hier helaas ook op te breken. Lastige is dat we beiden gewoon een weerstand van niets hebben. De een met een bacteriële infectie rondloopt en de ander met virussen die oor, oog en keelontsteking blijven veroorzaken. Ach ja, als het echt niet gaat nemen wij ook gewoon uren op. Daar zijn ze voor en je werkgever heeft dat zeker liever dan (langdurige) uitval.. Sterkte lieve papas en mama’s 💞

één jaar geleden

Nou ik ben er ook achter waarom ik het dit keer nog pittiger vind dan normaal; IK BEN WEER ZWANGER!!!🥰

één jaar geleden

Nou ik ben er ook achter waarom ik het dit keer nog pittiger vind dan norma ...
😱 ja dat zal er wel inhakken ja! Gefeliciteerd! En succes 😘

één jaar geleden

Nou ik ben er ook achter waarom ik het dit keer nog pittiger vind dan norma ...
Wat leuk!!! Van harte gefeliciteerd 😘! Hopelijk voel je je snel beter 😃 maar dat komt vast goed!

één jaar geleden

Ik sta gedeeltelijk ziek gemeld op mijn werk (onderwijs) om zo iets kortere dagen te draaien zodat ik overdag nog wat kan rusten/slapen. Ik functioneerde echt niet meer.

één jaar geleden

Reactie op MickyML

Ik sta gedeeltelijk ziek gemeld op mijn werk (onderwijs) om zo iets kortere ...
Wat knap! Het is indd soms gewoon best pittig, hoeveel we ook van ze houden❤️