9 Reacties
2 jaar geleden
We gebruiken de commode nu eigenlijk alleen nog voor omkleden na het douchen en evt luier voor slapen.
Daarnaast liggen hier lakens en handdoeken in.
Misschien niet zozeer een commode nodig maar wel een ladekast bijvoorbeeld? Bijvoorbeeld de malmkast van ikea?
Het is vaak wel voordeliger om een babykamer set te kopen dan alleen los een ledikant en bed. Echt een peuterbed is nog te vroeg. Daar zou ik nog even mee wachten. Misschien een combi ledikant een optie? Geeft je wel die extra ladekast mogelijk. Makkelijk in te wisselen over een jaartje voor een peuterbed.
Wat bij onze 1 jarige in de smaak valt is een bureautje met wat blokken erop. Niet dat hij er al achter zit. Maar hij staat alsware en speelt dan met de blokken.
Soms legt hij ze op het kleed en speelt dan zittend verder.
Ook hebben we een boekenplankje. Waar hij in de toekomst zelf de boeken kan pakken voor voorlezen.
Alles van ikea. Bureau heet smastad en dat boekenplankje heet mosslanda.
2 jaar geleden
Bij ons staat er nog niet veel in zijn kamer. We willen ook (nog) niet dat hij daar speelt. Dus zijn bedje en een tafel voor ons om wat dingen weg te leggen vb. 2 de tuutje, videofoon staat daarop. Voor de rest zijn kleerkast. Ons logeerbed staat ook in zijn kamer, maar dat hangt er een beetje vanaf of jullie daarvoor een aparte kamer hebben.
2 jaar geleden
Commode gebruik ik eigenlijk ook niet.. alleen de eerste weken gedaan dus die zou ik niet nemen nee.. ik heb wel een leuke stoel met wat kussens om boekjes te lezen, een boekenbak en wat rekjes. Verder is het makkelijk als je een boven/beneden hebt om iets wat speelgoed boven op de kamer te hebben. Mocht je nou zelf boven even wat moeten doen dan heeft de kleine ook iets om handen :)
2 jaar geleden
Wij hebben de commode juist heel lang gebruikt. Ik vond het fijn om haar daar te verschonen en aankleden. Lekker hoog, dus minder rugpijn.
Nu is ze zindelijk en kleed ze zichzelf aan, de commode gebruiken we nu voor haar zusje.
Verder staat er op onze peuterkamer een bed, kast, nachtkastje, boekenkast en speeltent.
2 jaar geleden
Wij gebruiken de commode iedere ochtend en iedere avond voor t verschonen. Maar bij ons is het ook der kleding kast en de kast waar wij de luiers en verzorgingsspullen in staan.
Wij hebben nu een kleine speelhoek er bij gemaakt als we boven moeten zijn en zij echt niet beneden wil blijven. We hebben een dutch door (veel mensen kennen t als een stal duur dus 2 delen open te maken) en dan zetten we het onderste gedeelte dicht en kan ze mooi daar spelen en dan is t prima.
Voor de kamer doen waar jij je fijn bij voelt en wat jij denkt wat handig is 🥰
2 jaar geleden
Ook wij gebruiken de commode dagelijks. Dit zit ook zijn kledingkast en de onderste lades zit speelgoed waar hij zelf bij kan.
Het bovenste deel van onze commode kan ik er af halen en omdraaien, dan is het een tafeltje. Dus dan heeft hij een ladekast met tafeltje in zijn kamer. Maar voorlopig gebruiken wij de commode nog en heeft hij geen tafel nodig
2 jaar geleden
Ik lees mee! Zitten een beetje in dezelfde situatie, hoewel ik wel de commode meeneem. Vind ik handig en is ook gewoon een ladekast.
Heb daarnaast een kinder kledingkast (stond al in het huis) die ik ga verven en wil er wel een fijne stoel in zetten om in voor te lezen. Of op de grond een kussenhoek maken.
Daarnaast een beetje montessori inspired. Laag kastje met favo speelgoed en boekjes bijvoorbeeld. Misschien een nieuw bedje. Hebben nu het sniglar ledikant van ikea maar vind die huisbedjes zo leuk en sommige kun je uitschuiven zodattie langer meekan.
2 jaar geleden
Commode eigenlijk amper gebruikt.. altijd alles op mn bed gedaan. Ik zou idd kijken voor kledingkast en wel gewoon een ladekast erbij als je ruimte hebt. In je kledingkast kan je veel kleding kwijt wat niet meer pas of wat je voor de volgende maten hebt, eventueel opslag voor spulletjes.
Misschien een leuk hoekje voor dr maken om te spelen?