15 Reacties

één jaar geleden

🌹🌹

één jaar geleden

Hey lieve mama, je bent zeker niet alleen! Ik vind het zo erg voor jullie, maar ergens ben ik ook blij dat ik hier niet alleen doorga.. Ik heb ook een zoontje van 18 maanden en bij hem is het slaapproblemen exact hoe jij het beschrijft.. Wij zijn zo op en inderdaad je krijgt het gevoel dat alleen jij zo’n moeilijk slapen kind hebt.. Zelf mijn partner zegt dat er wss geen andere kinderen bestaan die zo erg zijn als hem.. En dat maakt me zo onzeker.. Ik hoop ook dat er eventueel mensen zijn met tips! Ik wens je alvast enorm veel sterkte toe!

één jaar geleden

Misschien eens naar een osteopaat gaan of eens na de oren laten kijken? Klinkt meer als een pijn (huilend wakker worden en alleen maar nabijheid willen) onze dochter sliep ook heel slecht maar dit was voornamelijk frustratie door dingen die ze wilde maar nog niet kon (kruipen &lopen) en nu met praten heeft ze nog wel eens wat slechte nachten. Maar niet een periode aan eengesloten. Ik zou toch een wat anders proberen. Ik heb ook wel eens gehoord van iemand een ander matras proberen?

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien eens naar een osteopaat gaan of eens na de oren laten kijken? Kli ...
Wat je ook zou kunnen doen is een kijken naar het eten krijgt ze vanaf 13 maand wat anders misschien pap? Dat ze misschien last heeft van haar buik en daar wakker van word? En dus het fijn vind als je bij haar bent. Je kunt altijd voelen of het buikje hard is op dat moment. Geen idee hoor. Ik herken echt het wakker worden wel. En huilen maar niet zo'n lange periode

één jaar geleden

Ik vind t altijd zn bullshit dat mensen zeggen oh die van mij/ons doet dat niet 🤦🏼‍♀️ ja die van jullie slapen ook niet altijd goed en jullie hebben ook nachten dat je er uit moet en er mee in de weer bent maar je durft of wil t gewoon niet toegeven🤦🏼‍♀️! En die tijden zijn er echt of komen echt wel🤦🏼‍♀️ Zo nu dat van mijn hart is haha kunnen we weer verder. Hier ook een meisje die slecht slaapt. Wij hebben weken achter een volgend dat ze gewoon niet wil/kan inslapen zonder mij en nu mijn man (wat het vet lastig maakt want die heeft onregelmatige onregelmaat diensten 🤦🏼‍♀️ dus die is er regelmatig niet) en dan heb ik een extra pittige taak. Ik ben zelf door mijn burn out sneller gaan toegeven aan het meenemen naar ons bed zodat we gewoon alsnog rust hebben of het lang lang lang wiegen voor ze in slaap valt. Na een aantal weken gaat t vaak weer een tijd prima dat ze in der eigen bed ligt en de nacht doorslaapt. Dus echt een gewenning is het hier in ieder geval niet. Ze komt regelmatig ook nog gewoon tussen 2 en 3 en dan is het niet meer rustig te krijgen in huis tot ze bij ons in bed ligt en of heel dicht tegen mij aan (het liefste in mijn huid kruipen🧐) of op mijn kussen liggen hoofd tegen hoofd als mijn man niet thuis is. Als hij er wel is weet ze niet aan wie dat de der liefde als eerste moet geven en gaat ze vaak dwars liggen tot t voor haar niet meer lekker ligt en dan kiest ze der slaapbuddy haha. Huilen doen wij heel af en toe als er gewoon echt zware oververmoeidheid is (als ze n dag besloten heeft NIET overdag te slapen) maar over het algemeen kan ik daar ook niet goed tegen tenzij ik weet dat t echt ff voor haar moet om ff er doorheen te komen. Wij hebben dit maar geaccepteerd, dit is gewoon ons leven met een mup die niet goed slaapt en waarschijnlijk vanzelf dit wel n keer gaan doen (want ik hoop dat als ze 16 is niet meer bij ons in bed slaapt🤭) En hebben zelfs overwogen om speciaal hiervoor een breder bed te kopen omdat we nu t wel heel knus vinden🤭 160 breed bed en dan naar een 180 te gaan maar dat is dan ook weer zn ding Dus helaas heb ik voor jou geen "gouden tip" maar wel herkenning in sommige punten en ook gewoon een mup die slecht slaapt 😉

één jaar geleden

Idem hier. Vanaf 1.00u slaapt die tussen ons. Nog nooit doorgeslapen

één jaar geleden

ik zou mijn kind niet als slechte slapen kwalificeren. In tegendeel. Wel ligt hij al denk een jaar bij ons in bed (heeft geen eens een eigen bed), is er al-tijd een van ons bij tot hij slaapt en hij meldt zich vaker wel dan niet voor een slok drinken. Ik denk dat veel mensen dit 'slecht slapen' zouden noemen, maar hij tuft m door tot 8u en wij vinden het wel best 💁‍♀️ moraal van dit verhaal; je mindset kleurt alles óók in

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik zou mijn kind niet als slechte slapen kwalificeren. In tegendeel. Wel ...
Wauw zalig dat slapen tot 8u.. Mag ik weten om hoe laat hij ‘s avonds gaat slapen?

één jaar geleden

Reactie op Sosra

Wauw zalig dat slapen tot 8u.. Mag ik weten om hoe laat hij ‘s avonds gaat ...
dat wisselt van half 8 a 8 (normaal) tot half 11 tegenwoordig maar dit was altijd wel met een periode in de zomer van 6:30 ik heb gedacht, liever 1x wakker en tot 8 dan doorslapen en wakker om 6 maar elk kind is anders en heeft iets anders nodig en een andere 'sweetspot' wbt slapen

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Ik vind t altijd zn bullshit dat mensen zeggen oh die van mij/ons doet dat ...
Alleen even reagerend op je eerste stukje. Ik snap dat het frustrerend is als andere kinderen wel doorslapen en ouders dat aangeven maar daar bedoelen ze niks lulligs mee naar jou toe. Mijne slaapt oprecht altijd door, sinds hij doorslaapt (8maanden) en is sindsdien nog maar 2keer snachts wakker geworden door een jetlag. Als hij ziek is wordt hij wel wakker maar blijft hij gewoon een beetje liggen chillen tot ie weer in slaap valt. Dus waarschijnlijk niet hetgeen wat je wilt horen maar geen onzin ;)

één jaar geleden

Reactie op Sosra

Hey lieve mama, je bent zeker niet alleen! Ik vind het zo erg voor jullie, ...
Bedankt voor je lieve reactie! Dat raakt me wel. En idd ergens fijn om te weten dat ik er niet ‘alleen’ in sta. Ook voor jou heel veel sterkte! En hopelijk gaan onze kleintjes snel beter slapen 🤞🏼

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

ik zou mijn kind niet als slechte slapen kwalificeren. In tegendeel. Wel ...
Daar heb je zeker gelijk in. Misschien moet ik wat meer loslaten. Maar laat ik dat nu net heel lastig vinden 🤷🏼‍♀️. Maar bedankt voor de andere kijk hierop. Dat helpt mij ook weer verder!

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Wat je ook zou kunnen doen is een kijken naar het eten krijgt ze vanaf 13 m ...
Bedankt voor je reactie! Het is zeker goed om hier eens naar te kijken. Ook een osteopaat zou een idee zijn. Hier heb ik al vaker aan gedacht. Maar mijn dochter is enorm eenkennig en laat vreemde niet toe. Dus geen idee hoe zo’n osteopaat haar dan zou moeten ‘behandelen’. Maar goed dat kan ik wel bespreken natuurlijk.

één jaar geleden

Reactie op mignot

Bedankt voor je reactie! Het is zeker goed om hier eens naar te kijken. Ook ...
Oke ja dat lijkt me lastig. Maar misschien toch wel de moeite waard als het zou helpen. Ik zou dat alvast aangeven in een mail voor die tijd. Misschien hebben ze dan een idee hiervoor.

één jaar geleden

Ik kwalificeer mijn dochter ook niet als een ‘slechte’ slaper. Als ze na 11en wakker wordt gaat ze bij ons in bed. Er voor voed ik haar weer in slaap. Ze slaapt ook vaak door tot 7 a half 8. Ze komt denk ik zo’n 2 tot 3 keer in de nacht? Maar ik leg haar aan de borst en val zelf weer in slaap. Het is gelukkig niet zo dat ze dan niet meer in slaap valt oid. Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel een mindset shift is geweest. Eerst keek ik in de nacht nog op de klok hoe laat ze nóu weer wakker werd. Maar sindsdien ik dat ook heb losgelaten merk ik dat ik een stuk rustiger ben en zelf ook lekkerder slaap. Maar ik ga zelf ook wel iets eerder naar bed (tussen 22:00 en 23:00). Zitten wel naar een vloerbed voor haar te kijken op het moment.