27 Reacties

2 jaar geleden

Gaat zowizow los alle touwtjes.. er is dan zo veel mensen om haar heen, zo veel prikkels, warm.. muggen wespen etc.. ik heb me erop voorbereid dat ik het loslaat. Maar wil wel dat ze op tijd na bed gaaat.

2 jaar geleden

laatste x vakantie was het allemaal een grote zooi met slapen 10 u savonds pas slapen dat soort grappen iig 2 dagslaapjes, desnoods in de auto (ik heb een keer een ritje van 10 minuten opgerekt naar 40 door heel langzaam te rijden hahaha) en niet langer dan 4u wakker waren de vuistregels

2 jaar geleden

Wij hebben het losgelaten. Hij was toen bijna 8 maanden. Hij heeft sowieso al geen ritme, dus voor ons was het niet zo een probleem. We hebben hem wel gevolgd qua slaapsignalen. Vaak viel hij in de wagen in slaap en gingen wij eten. Daarna werd hij wakker, want slaapt sowieso niet door. Terug in appartement sliep hij verder. Hij kwam in ieder geval wel aan z'n slaapjes overdag.

2 jaar geleden

Ik ben dan niet op vakantie maar nu met die hitte laat ik t los en volg ik hem. Wat ik sowieso deed maar hij gaat nu rond 22:00 naar bed ipv 7:00. Gewoon een extra dutje rond 17:00. Ze zijn ook sneller moe door die hitte

2 jaar geleden

Totaal los laten! Overigens kijk ik thuis ook naar haar en hebben wij geen schema.

2 jaar geleden

Wij hebben ook niet echt een schema en laten het los. Normaal doet hij 2 slaapjes met 8-10 maanden en soms is het er 1 lange op vakantie en soms zijn het er 3-4 kortere. Zolang hij vrolijk is, is het ons prima. In juni een week weg geweest en ook zo gedaan, hij vindt het prima en is lekker vrolijk!

2 jaar geleden

Totaal los. Helemaal nu het zo warm is volgen we hem volledig. Betekent op dit moment vooral een extra dutje en een latere bedtijd, meer tegen het moment dat de zon ondergaat aan (tussen 21 en 22). Geeft ook veel meer rust.

2 jaar geleden

Door de hitte totaal uit zijn doen. Vandaag een dutje gedaan met veel tegenzin. Hooguit 30 min geslapen. Verder heel de dag op geweest en net naar bed. Slaapt nu 12 uur door maar dus maar 30 min overdag slapen met veel been gehang gedurende de dag.

2 jaar geleden

Hey, ik ben nogal van de schema’s en ritmes maar las al snel in een topic hier over lekker het rimte loslaten. Wij zijn een maand geleden op vakantie geweest met de auto. We zijn ‘s avonds gaan rijden, rond mijn zoontje zijn bedtijd. Hierdoor heeft hij een redelijk prima nacht gehad qua slaap. Hij was alleen vroeg wakker en daardoor was zijn slaapritme overhoop. We hebben gekeken naar vermoeidheidsignalen en dan als het kon hem op bed gelegd. Met dagjes weg heeft hij geslapen wanneer hij dat wilde in de buggy. Maar eigenlijk kwam zijn ritme aardig overeen met thuis! Lekker loslaten en zien hoe het loopt. Scheelt jou ook op vakantie 😊 Thuis was dus ook snel weer in het ritme. Hij sliep de eerste dagen veel beter maar dat was daarna ook wel weer klaar 😂

2 jaar geleden

Wij hadden het tijdens vakantie los gelaten & hij pakte thuis z’n oude ritme weer naadloos op 🙂.

2 jaar geleden

Ik wil het ook loslaten maar vind het heel moeilijk. We gaan over 3 weken op vakantie en krijg al hartkloppingen als ik eraan denk... Alles omtrent reizen, vliegen, dan auto, ergens anders verblijven, temperatuur, muggen etc.

2 jaar geleden

Wij houden wel n beetje rekening op vakanties met haar slaapjes (of tijdens uitjes) maar ook zij heeft dan wel een ander ritme. Vaak gaan we na haar ochtenddut er op uit. Die is meestal tussen half 10 en 10 uur klaar 🙂 De middag dut doet ze dan of in de kinderwagen of in de auto. Als we toevallig thuis zijn dan natuurlijk in haar campingbedje maar voor de rest is t lekker zo veel mogelijk buiten

2 jaar geleden

Reactie op September21Baby

Ik wil het ook loslaten maar vind het heel moeilijk. We gaan over 3 weken ...
waar ga je heen? wil je gerustgesteld worden over bepaalde zorgen of moet je gewoon even er doorheen en geloven dat het goedkomt?

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

waar ga je heen? wil je gerustgesteld worden over bepaalde zorgen of moet ...
Wij gaan naar turkije voor 3 weken. 1.5 week bij onze ouders(hebben een huis) en 1.5 week hotel(zon zee strand). Alles is nieuw straks voor mijn kleine meid. Ik ben bang dat t allemaal te veel wordt voor haar en ze helemaal niet kan genieten van de vakantie. Of dat ze heel veel gaat huilen en niet gaat slapen of eten etc. Ben vast aan t overdrijven maar ik krijg al buikpijn als ik eraan denk 😵😵

2 jaar geleden

Wij gaan naar turkije voor 3 weken. 1.5 week bij onze ouders(hebben een hui ...
Als je merkt dat het haar snel te veel wordt door alle nieuwe prikkels, zou ik haar gewoon wat eerder naar bed doen dan normaal of vaker een dutje. Zodat ze het even allemaal kan verwerken.

2 jaar geleden

Ik wil het ook loslaten maar vind het heel moeilijk. We gaan over 3 weken ...
Ik vind dat ook lastig! Op de één of andere manier toch een houvast aa ritme. Kinderen doen het hier goed op! We gaan het zien. Dan maar op andere tijden dutjes, en savonds later in bed.

2 jaar geleden

Probeer het los te laten! Wie weet doet ze het hartstikke goed. Ze voelen ook vaak de onrust van de ouders 😉

2 jaar geleden

Echt rustig loslaten! Hoe meer stress of druk jullie als ouders ervaren, hoe meer je kind gaat tegenstribbelen. Creëer gewoon een rustmomentje voor het slapen gaan: boekje lezen, knuffelen, o.i.d. Bij ons is het borstvoeding, knuffelen en dan lekker slapen. Hij slaapt in een tentje in een eigen slaapruimte en deze hebben we hem eerst laten zien. Slaaptentje is bekend terrein, want hier slaapt hij vaker in als we op pad gaan. Als ze overdag wat minder slaapt, proberen ‘s avonds iets eerder naar bed te brengen, de volgende dag een dagje extra rust of een dutje later op de dag!

2 jaar geleden

Lekker loslaten en naar haar signalen kijken. Dat doen we thuis eigenlijk net zo 🤣.

2 jaar geleden

Reactie op saskiat91

Echt rustig loslaten! Hoe meer stress of druk jullie als ouders ervaren, ho ...
Dankjewel! Ik hoop dat t allemaal gaat meevallen🙏