27 Reacties
2 jaar geleden
Net anderhalfweek italie erop zitten en heb het eig allemaal los gelaten en per dag gekeken. Zo gingen de ochtendslaapjes die hij zelf goed aangaf perfect en lekker ruim. Middagdutje ging ene x fijner dan de andere ook door de locatie maar hij trok het prima! Misschien ook omdat het zo warm was.
Normaal half7/7 uur naar bed maar nu kon die prima opblijven savonds ivm het eten, niet elke avond weggeweest dus andere dagen ging die eerder.
Was er ook wel onrustig over jnt begin omdat hij thuis het heel goed doet op zijn ritme maar viel me ontzettend mee!
2 jaar geleden
Wij houden het ritme juist aan. Het zo anders op vakantie en veel meer prikkels, dat juist het ritme nog houvast geeft. Het is voorspelbaar en dat werkt prettig.
Als wij dit loslaten gaan ze door met alles wat leuk is en zijn de dames de volgende dag poepchagrijnig.
Onze oudste is nu bijna vier en ook zij vindt haar ritme nog prettig. We merken dat zij dan overdag vrolijker is. In de avond vraagt ze op vakantie vaak of ze vroeg naar bed mag, ze is dan echt heel moe.
Ga op vakantie, geniet ervan en dan merk je vanzelf wat de beste manier is. Jij kent die kleine door een door en ziet dan ook wat het beste is.
Geniet, ontspan, geen zorgen, fijne vakantie!
2 jaar geleden
Wij hebben gekeken naar wat ze wilde. Thuis is het soms ook anders. De ene keer is ze om 7u wakker, de andere keer om 8u.. Op vakantie hadden wij een ander ritme qua slapen en eten en ons dochtertje dus ook. Ging prima. Rond half 1 slapen en dan rond 18u weer. Daar integen sliep ze savonds om 11u pas. Thuis was het ritme zo weer terug. Ik zal het proberen een beetje los te laten en kijken waar zij aan toe is en jullie.. Als je er teveel aanvast wilt houden heb je zelf denk ik ook geen relaxte vakantie
2 jaar geleden
Mijn baby slaapt de laat ste dagen echt supergoed en valt direct in slaap. Dutjes gingen eerder moeizaam maar de laatste 3 dagen gaan die ook supergoed. Ik bedenk me nu ineens dat de ventilator aanstaat de afgelopen dagen. Door de ventilator geluid slaapt ze beter denk ik.
Dit brengt me op het idee om een white noise machine aan te schaffen.
Vooral op vakantie zou dit perfect zijn
2 jaar geleden
Reactie op September21Baby
Mijn baby slaapt de laat ste dagen echt supergoed en valt direct in slaap. ...
haha ja grappig he dat van de ventilator, merkte ik ook
ik ben altijd zelf de white noise machine met inslapen, maar heb er geen.. naja de ventilator dus haha
wel handig voor jullie vakantie toch binnekort
2 jaar geleden
Wij hebben het half los gelaten op de camping in Italië en dat ging super. We probeerden 1 van de 2 slaapjes in haar bedje te doen zodat ze niet te moe werd. En als ze bijvoorbeeld rond 1 uur in een park in de wagen in slaap viel en een kort dutje deed dan ging ze na 3 uur nog voor een 3e dutje op de camping naar bed. Heel anders dan thuis maar geen problemen mee gehad. Ben nu thuis ook iets makkelijker geworden