6 Reacties

10 maanden geleden

Wij hebben dit nu precies zo, het naar bed brengen is een drama. Gillen en schreeuwen. Na ongeveer 5 minuten houdt ze op. Maar het is zo’n gedoe, eerst ging ze altijd gewoon liggen en slapen. Nu eerst onwijs wild aan het doen.

10 maanden geleden

Ik lees even mee want dit klinkt precies als ons verhaal al een paar weken (lees 2/3 maanden) en het word zo vermoeiend… 🫣

10 maanden geleden

Ik vraag me altijd af in hoeveel het werkt, dit hoort namelijk ook bij de leeftijd van je kindje en gaat vanzelf over. De vraag is dan is het over door de slaaptraining of omdat het sowieso over zou gaan 🤷 Enige wat hier helpt tegen nachtelijk gillen is bij hem gaan liggen. Niet te lang wachten gewoon gelijk die kant op. Hij heeft het nu echt even nodig en dat is prima. Doe dit nu een paar dagen en hij slaapt veel beter.

10 maanden geleden

Mijn man zegt altijd hij heeft last van FOMO, fear of missing out. En ik denk dat dat wel klopt. Ze zijn moe en beseffen inmiddels dat jij beneden nog dingen gaat doen. Dat willen ze niet missen.

10 maanden geleden

Hier helpt het heel goed dat ik door de babyfoon nog welterusten zeg. Ik leg hem dus op bed en afhankelijk van zn behoeften en hoe zn dag was blijf ik heel even bij hem zitten (opvang dag is bijvoorbeeld moeilijker). En na een paar minuutjes zeg ik dan, mama gaat naar beneden en de babyfoon aanzetten en dan kan ik jou zien en horen en ben ik er als je me nodig hebt. En hij zegt dan heel zoet 'ja ja'. En dan mag ik wel rustig weg. En dan beneden zeg ik dus door de babyfoon nog welterusten. Sinds ik dat zo doe gaat het eigenlijk altijd goed en hoef ik nooit terug naar boven. Eerder moest ik er ook langer bij blijven maar daar had ik op een gegeven moment geen fut meer voor en wilde wel sensitief blijven en niet vanuit irritatie gaan reageren. Hopelijk vind je iets wat voor jullie werkt.

10 maanden geleden

Ja ik denk iets anders verzinnen qua bed ritueel. Heeft hier wel.goed geholpen we moeten altijd een liedje zingen en zeggen dat we er wel zijn beneden. We hebben nu een nachtlampje die automatisch uitgaat dus die blijft even aan voor ze inslaap valt. Het was even zoeken maar het werkt goed. Veel praten ze vond de donkere kamer eng dus rond laten kijken vertellen wat er te zien was en uiteindelijk dan toch vertellen dat het klaar was en we gaan slapen. Nog 1x liedje en dan is mama beneden. Soms is het nog even huilen maar alles is dan zo duidelijk en we doen het exact elke avond.