10 Reacties
2 jaar geleden
Hoi, onze zoon van 7 maanden wilt ook sinds 3 weken zijn bed niet meer in. Bij ons slaapt hij alle slaapjes momenteel in de kinderwagen en als hij ‘s avonds naar bed gaat leggen we hem eerst in de kinderwagen en na 1,5 uur kunnen we hem dan slapend in bed leggen. Als hij wakker wordt ‘s nachts geven we hem liggend een fles en dan valt hij gelukkig vaak weer weg.
Ik zit met mijn handen in het haar van hoe ik hem ooit weer in zijn bed ga krijgen, hoop dat het een fase is maar duurt inmiddels behoorlijk lang 😅
Ik denk dat het ook samenhangt met het feit dat ze door krijgen dat je weggaat en ze dus achterlaat, bij ons komen er ook weer tandjes door dus dat zal ook niet helpen, ook de ontwikkeling, rollen, tijgeren, kruipen zou zorgen voor een onrustigere slaap ritme.
Ik weet niet wat het cb je gaat adviseren maar ik zou voorzichtig zijn met het laten huilen, als dat is wat ze adviseren.
Liefs en sterkte 😘
2 jaar geleden
Reactie op L190kw
Hoi, onze zoon van 7 maanden wilt ook sinds 3 weken zijn bed niet meer in. ...
ja hier ook veel aan het omrollen. als ze op haar buik komt, komt ze ook niet meer terug, dus dan huilt ze ook.
tandje 5 en 6 komen ook door, maar van tandje 1 tot en met 4 heeft ze niet veel last gehad.
ze laat zich in bed ook niet kalmeren door een hand op haar hoofd of haar buik. ook niet door een liedje of ssss zeggen.
ik ben ook echt geen fan van laten huilen, maar mijn vriend wilt het wel proberen. vind het lastig hem te overtuigen dat dat geen oplossing is. ik weet namelijk ook niet meer wat te proberen.
een van ons zit nu elke avond vanaf 20 uur bij onze dochter in het donker zonder iets te doen op de kamer en dan een huilende baby maakt het ook niet makkelijker. degene die nachtdienst heeft slaapt gewoon niet, we zijn echt radeloos wat we nog kunnen doen.
als er niet snel iets veranderd dan gaat hij het haar wel in slaap laten huilen morgen. ik ben dan een avondje bij vriendinnen. mijn hart breekt al bij de gedachte. maar we hebben ook gewoon slaap nodig, want we houden dit ook niet vol
2 jaar geleden
Heel herkenbaar. Ons meisje (bijna 8 maanden) krijgen we sinds gister weer voor het eerst in haar bedje zonder het babynestje. Ongeveer 2 maanden geleden lukte dit elke keer, ze draaide haar hoofdje weg en ze sliep. De afgelopen maanden veel op mij geslapen en tussen ons in. Tussendoor ook ziek geweest en sprong 5 was duidelijk te merken. We blijven proberen.. en als het niet lukt dan maar in mijn armen slapen. Heeft er iig nog 1 iemand geslapen 😄
2 jaar geleden
Super herkenbaar! Mijn zoontje sliep ook altijd gewoon heerlijk door en opeens niet meer. Hij wordt nu super vaak wakker en wilt persee gewiegd worden op mijn benen met een kussen onder zijn hoofd 😐
In jouw geval zou ik je dochtertje gewoon bij jullie in bed nemen als jullie daar ruimte voor hebben natuurlijk! Het is echt niet de slimste oplossing maar omdat ze op je ligt kun je haar misschien wat makkelijk tussen jullie in leggen als ze slaapt. Nogmaals ik weet dat het echt niet de beste oplossing is het is natuurlijk ook helemaal aan jou of je dat wilt proberen of niet. Verder heb ik zelf ook niet heel veel tips en lees ik gewoon even mee omdat ik de slapeloze nachten ook niet meer trek 😅
2 jaar geleden
Reactie op mommyx1509
Super herkenbaar! Mijn zoontje sliep ook altijd gewoon heerlijk door en ope ...
tussen ons in doen wij niet. mijn vriend slaapt nogal diep en is een echte draaier. hij plet mij ook wel eens haha. maar dat risico durven we beide niet te nemen. vandaar dat ik al een matras op haar kamer heb gelegd. maar ook dat heeft helaas niet het effect van doorslapen
2 jaar geleden
Ik ken de ellende. Laten huilen is net zo stressvol voor kinderen als voor de moeder. Helaas blijft het stresslevel bij de kinderen torenhoog als ze stil worden. Ze worden niet stil omdat ze rustig worden, maar omdat ze bang zijn en er niemand reageert. Fight / flight / freeze. De bevriezen. Niet gezond voor de emotionele ontwikkeling en de hechting.
Het enige wat ik jullie en jullie partners kan aanbevelen is Mildred. https://liefdevaneenmoeder.nl/
Ik heb enorm veel rust gevonden door haar blog, tips en podcast. Mijn rust geeft Flint rust en hij slaapt nu stukken beter.
De 1 op 1 hulp is ook echt heel fijn en zeker een uitkomst als hij je kindje wil laten huilen en jij absoluut niet, maar het gevoel krijgt dit niet meer tegen te kunnen houden.
2 jaar geleden
Reactie op Irrie
tussen ons in doen wij niet. mijn vriend slaapt nogal diep en is een echte ...
Oh haha nee dan zou ik het ook zeker niet doen hoor! Ja ik snap je echt helemaal, zelf ben ik nu ook al 3,5 maand bezig met het doorslapen weer terug te krijgen maar niks lijkt te helpen dus ik lees even mee 😊
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Onze dochter slaapt vanaf dat ze 6 maanden is (nu bijna 7) erg slecht, gemiddeld 5 tot 10 keer wakker per nacht. Tutje is niet genoeg, ze blijft jammeren. Afgelopen 3 nachten hebben we haar tussen ons ingelegd en ze slaapt dan uren aan een stuk. Was vrij huiverig om dit te doen omdat ik dan bang ben dat dit gewenning wordt. Ben er over gaan lezen en realiseer me dat dit is wat ze nu nodig heeft. Ik geloof niet dat dit zo zal blijven en het zal vanzelf weer over gaan. Ik probeer voor nu te voldoen aan haar behoefte van nabijheid. En papa en mama krijgen zo tenminste ook weer slaap :)
2 jaar geleden
Reactie op mignot
Heel herkenbaar! Onze dochter slaapt vanaf dat ze 6 maanden is (nu bijna 7) ...
De gewenning valt heel erg mee. Wij hebben dit vaker gedaan met onze zoon. Als hij slecht slaapt lekker tussen ons in en de volgende nacht weer in eigen bed proberen. Regelmatig gaat het dan wel goed en had hij die ene (of soms 2 of 3 nachten) echt even de extra veiligheid en nabijheid nodig.
Hij had laatst een week bij ons geslapen en nu slaapt hij weer prima in eigen bed. Maar wij proberen het wel altijd in eigen bed.
Inmiddels heeft hij een groot vloerbed (120x180) en slaap ik soms (een deel van) de nacht bij hem. Hij leert dan dat eigen kamer en bed ook veilig is en heeft het uiteindelijk minder nodig om bij ons te liggen
2 jaar geleden
Heel herkenbaar je verhaal!! Ik hoop dat ik het hier niet mee verpest, maar ons zoontje slaapt na 3 maanden eindelijk weer goed. *klopt heel hard af*
We hebben altijd volgehouden om hem alleen op zijn eigen kamertje te laten slapen
Slaapt je dochter met een knuffeltje? Misschien vindt ze dat fijn?
Wij hebben meerdere spenen bij hem neergelegd zodat hij ze zelf kan pakken. Nu heb ik nog nooit gezien dat hij er daadwerkelijk eentje pakt als hij ‘m kwijt is.
Wat we ook hebben gedaan is van luiermaat 3 naar 4 gegaan.
We hebben een boekje gekregen van het cb: Slaap kindje slaap heet het. Wij hadden hier niet zo veel aan, omdat dit meer over het in slaap komen gaat. Dat is bij ons zoontje geen probleem geweest. Toch stonden er wel wat fijne tips in.
Verder geven wij hem overdag voldoende voeding, zodat hij ‘s nachts lekker door kan slapen.
Nu komt hij hooguit nog maar 1x of 2x per nacht omdat hij zijn speen echt niet kan vinden.
Succes!! 😘