17 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde sinds 1 week met ons zoontje van 15,5 maand. Hij sliep altijd 12 uur achter elkaar en slaapt nu super slecht sinds een week. Heel erg intensief.

één jaar geleden

Ik heb tot nu toe dus ook geen oplossing. Hij is ook sinds paar weken van twee naar 1 slaapje overdag. Ik zit nu ook naast hem in een stoel. Als ik dan wegga gaat hij weer huilen. We troosten hem in onze armen, dan is hij stil. Maar zodra we hem terug leggen in zijn bedje of de kamer uitgaan, dan gaat hij hard huilen. Lijkt verlatingstangst. Hij is opeens ook heel erg gehecht aan zijn knuffels, die moeten overal mee naartoe.

één jaar geleden

Hier ook zelfde wij geven voordat wij slapen haar nacht voeding na het drinken wordt ze wakker en blijft wakker ben nu sinds 23 :00 mee bezig. Ze is wakker en blijft wakker.

één jaar geleden

Bedankt! 3u snachts en hier zitten we weer 😓 vriend moet binnen 2u en half gaan werken(die slaapt) en ik zit momenteel met gezondheidsproblemen dus het is effe pittig

één jaar geleden

Misschien oververmoeid? Ik zou proberen haar eerder naar bed te doen!

één jaar geleden

Geen tips, enkel herkenning. Na twee uur slapen weer wakker en met een beetje geluk kunnen we hem na 2 uur weer terug op bed leggen. Eerder is het huilen of voor korte duur spelen. 😅

één jaar geleden

Reactie op vlinder19811

Hier ook zelfde wij geven voordat wij slapen haar nacht voeding na het drin ...
Waarom laat je haar dan niet gewoon slapen? Die flesvoeding om 22u hebben ze al heel lang niet meer nodig..

één jaar geleden

Hier ook geen tips, wel herkenning. Bij ons is dit vanaf half november aan de gang. Wordt standaard 2/3 keer per nacht wakker. Daar is bijgekomen vanaf januari dat ze in de avond niet meer wil slapen in haar eigen bedje. Krijst alles bij elkaar. We kunnen haar alleen slapend over leggen. Ik vind het heel erg pittig! En ben erg moe. Hoop zo dat dit snel weer over is.

één jaar geleden

Reactie op Janine van Weert

Misschien oververmoeid? Ik zou proberen haar eerder naar bed te doen!
Ze gaat slapen om 20u.. altijd zo geweest, ze word nu gewoon vaker wakker en langer wakker en smorgens vroeger wakker 😅

één jaar geleden

Wij hebben vannacht als laatste redmiddel zijn bedje bij ons op de kamer gezet en dat hielp. Hij werd nog wel wakker maar sliep dan snel weer verder. Het lijkt voornamelijk te komen doordat hij niet wil dat wij de kamer uitgaan.

één jaar geleden

Reactie op babylover

Ze gaat slapen om 20u.. altijd zo geweest, ze word nu gewoon vaker wakker e ...
Kan zijn dat ze er ineens aan toe is om eerder naar bed te gaan? Hier was dat ook zo. Oudste lag altijd om 8 uur op bed, en sliep langer dan 12 uur door. Werd ineens super vroeg wakker. Uurtje eerder naar bed gedaan en ging weer goed. Zou het gewoon is proberen😉

één jaar geleden

Zou je misschien niet de huisarts om hulp vragen, even laten kijken naar de oortjes? Kleine had hier een fikse oorontsteking en sliep daardoor ook erg slecht. Als dat het geval is even kussen of dekentje onder het matrasje zodat deze wat omhoog komt doet wonderen.. en je krijgt natuurlijk medicatie in dat geval. Maar ook bij verkoudheid kan het zoveel druk geven dat ze er last van hebben. Ik probeer het soms even. Helpt het, fijn. Zo niet dan zet ik het bedje de nacht erna weer omlaag. Wij pakken hem bij ons in bed als hij echt ontroostbaar is.. heeft laatst 2 weken geduurd. Was echt pittig maar fijner dan de hele nacht wakker. Voor jezelf, als het gaat. Slaap overdag wat mee. Zeker als je gezondheid daar eigenlijk om vraagt.. bij mij was dat de life saver. Veel sterkte ❤️‍🩹

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Zou je misschien niet de huisarts om hulp vragen, even laten kijken naar de ...
Dankjewel! Ja, zelfs bij ons in bed slaapt ze totaal niet. Ik weet niet meer wat ik ermee moet. Misschien indd eens langs de huisarts. Maar kan ook gewoon een fase zijn dus we zullen zien. Vanavond gaat ze even bij de meter slapen zodat wij alvast eens een goede nachtrust hebben ☺️

één jaar geleden

Reactie op annaP

Wij hebben vannacht als laatste redmiddel zijn bedje bij ons op de kamer ge ...
Hier ben ik ook over aan het nadenken om dat weer even tijdelijk te doen. Zodat we allemaal onze rust krijgen.

één jaar geleden

Reactie op babylover

Dankjewel! Ja, zelfs bij ons in bed slaapt ze totaal niet. Ik weet niet mee ...
Wat fijn dat jullie in ieder geval vanavond even lekker rustig kunnen slapen! De huisarts zei laatst dat kleine kinderen vaak verkouden zijn maar wij het (nog) niet merken. Dan wordt (zonder buisjes) de druk in de oortjes hoger en dat doet ze pijn. Vaak worden ze daar dan onrustig van. Alvast welterusten voor vanavond 😃!

één jaar geleden

Reactie op BabyvdN

Wat fijn dat jullie in ieder geval vanavond even lekker rustig kunnen slape ...
Dankjewel, kunnen het gebruiken ☺️ ja huisarts zei dat het wss slaapregressie is.. dus effe een fase waar we door moeten.

één jaar geleden

Klinkt inderdaad wel als een slaapregressie. Daarnaast denk ik dat jullie het eerst 'luxe' hadden als ik het zo mag zeggen haha, wat betreft het slapen tot 9a10u smorgens. Wat ik heb begrepen is een bedtijd tussen 18.00 en 20.00u 'normaal' en wakker worden zo ergens tussen 6 en 8 smorgens ook. Dus zo laat op de dag, heerlijk lijkt me dat haha. Wellicht daarin wat verwachtingen bijstellen dat dit voorlopig niet terugkomt? Ik merk zelf dat dat helpt in moeilijke periodes. Wat betreft het wakker worden en niet verder willen slapen is het zeker herkenbaar. En eens iets eerder in bed leggen zoals hieronder genoemd werd kan nooit kwaad, wellicht heeft het gewenst effect en slaapt ze weer zo'n 11 uurtjes aan 1 stuk. Onze dochter doet ook een middagdut van rond de 1,5u, zelden langer.