17 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde.. vreselijk! Is al sinds een half jaar. Ik volg even de tips

2 jaar geleden

Reactie op Piechie

Hier hetzelfde.. vreselijk! Is al sinds een half jaar. Ik volg even de tips ...
Ja idd, eerste half jaar sliep hij prachtig maar sinds dien echt een drama☹️ ik ben helemaal uitgeput op het werk

2 jaar geleden

Hier ook 😅 Sliep van 18 tot 7.30 en toen die 6 maanden was... was het voorbij! Hij hoeft geen eten ofzo.. maar is gewoon om 5 uur a 6 uur wakker.. dus ik ben nu een beetje gewend om op die tijd op te staan.. en om 7 uur krijgt die de fles en dan begint de dag. Voor 5 uur...vind ik te vroeg en dan wil ik hem wel eens 100cc geven.. en slaapt die tot max 6 uur

2 jaar geleden

Hoe slaap hij overdag? Goed slaapschema is; Start dag om 07.00 uur Ochtenddut tussen 09.15 – 10.00 Middagdut tussen 12.30 – 14.30 In bed om 19.00 uur Ik zou voor 07:00 uur echt geen voeding geven, dit word een gewenning. Hoe(wat) eet hij overdag? ☺️ - Fruit 150 gr - Avondmaal 200 gr - Toetje - 2 x brood - Tussendoortjes - Pap Mogen ze echt wel hebben! Eventueel nog 2 flessen 180 cc of 300 ml zuivel (melk) als je al overgestapt ben van flessen naar “normale” melk.

2 jaar geleden

Ik zou een slaapcoach adviseren! Levert echt zijn geld op..want slapen is zo belangrijk! Wij zijn heel blij met Marijke van Bureau van Slaap. Je kunt haar vinden op Instagram. Sterkte mama's!

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Hoe slaap hij overdag? Goed slaapschema is; Start dag om 07.00 uur Ocht ...
Hij slaapt gewoon goed, Rond 6:30 wakker Ochtenddutje 9:00-9:30 ongeveer Middag ook rond 13:00-14:30 En dan naar bed om 19:00-19:30 En hij eet wel echt veel overdag dus hij wordt niet wakker omdat hij honger heeft maar meestal omdat hij dorst heeft.

2 jaar geleden

Reactie op klaudjeX

Hij slaapt gewoon goed, Rond 6:30 wakker Ochtenddutje 9:00-9:30 ongeveer M ...
Komt hij ongeveer aan 1 liter vocht (incl vocht uit voeding)?

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Dit heeft onze dochter niet hoor 🙈 en die slaapt prima buiten tandjes en de sprongen door ! Is al vanaf 4 maanden een grote vast voedsel verroverraar en drinkt weinig de fles meer maar wel prima water maar dan nog komt zij niet aan n liter 😅 Hoe is de slaapdrang in de avond? En heb je bijvoorbeeld het zelfde bedritueel? Dat bedritueel is hier echt belangrijk doen wij die niet of half dan wordt onze dochter wel regelmatig wakker in de nacht. Dus hier is t bedritueel key Flesje voor het slapengaan Naar boven tandenpoetsen Eventueel Pyjama aan als y wat kouder is zoals nu Slaapzakje aan Verhaaltje voorlezen Knuffeldoekje dichtbij Kusje geven of nog een knuffel met welterusten zeggen En dan gelijk van haar kamer af en de deur n stukje dicht doen. Dan draait onze dochter haar om en knuffelt/speelt ze even nog met der aapje en dan valt ze binnen 10 min in slaap. Als we haar overprikkeld in bed leggen kunnen we de klok er op gelijk zetten na n half uur is t krijsen en moeten we haar ff nog knuffelen en dan is t weer heerlijk tot half 7 kwart voor 7 tukken en ze ligt er normaal tussen half 7 en 7 in🥰

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Dit heeft onze dochter niet hoor 🙈 en die slaapt prima buiten tandjes en d ...
Dan heeft jullie dochter het wellicht niet nodig, dat kan toch? Maar KLAUDJEX heeft aan dat hij wakker word van de dorst. Rond 1 jaar hebben ze 1 liter vocht nodig, dus wellicht toch de weinig drinken.

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ja hoor, ik denk zelfs meer dan dat😅

2 jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Dit heeft onze dochter niet hoor 🙈 en die slaapt prima buiten tandjes en d ...
We hebben altijd zelfde ritueel voor het slapen gaan, hij valt niet zelf in slaap. Als ik kamer uit ben is het huilen. Dus eerst moet ik naast hem liggen, hij gaat nog wat springen en gek doen en dan valt hij in slaap. Hij drinkt zelfs meer dan 1 liter😅 hij slaapt eerste 3-4 uur goed en dan is het heel de tijd wakker worden🥲

2 jaar geleden

Even een vraagje over het bedritueel, ik vermoed dat dat wellicht de oorzaak kàn zijn bij ons. Ik probeer nu voor de 2e dag echt precies hetzelfde te doen. Pyjama beneden aan Flesje mee naar boven en daar geven Hij is dan zo moe, valt half in slaap op mn arm en kan em gelijk in bed leggen Aai over de bol, slaap lekker zeggen en de kamer uit Hij begint een paar keer te huilen, want 'mama loopt weg'.. dan ga ik terug, weer aai over de bol en weglopen, totdat hij slaapt. Opzich gaat dit goed, maaaaar ik vraag me alleen af hoe ik in dit ritueel het tandenpoetsen moet ga doen. Hij heeft nu net 2 tandjes erdoor dus moeten langzaam het tandenpoetsen gaan oefenen. Hij slaapt dus al half na het flesje 😑

2 jaar geleden

Reactie op klaudjeX

Ja hoor, ik denk zelfs meer dan dat😅
Haha! Oeii ummm misschien eens een slaapcoach benaderen? Of heb je al geprobeerd maar 1 dutje aan te bieden overdag om s avonds en s nachts meer diepe slaapdrang te krijgen?

2 jaar geleden

Reactie op Piechie

Even een vraagje over het bedritueel, ik vermoed dat dat wellicht de oorzaa ...
Ik weet niet wanneer je van plan bent het flesje af te bouwen? Maar in princiepen is na 1 jaar het flesje niet meer nodig en is een bekertje water voor het slapengaan genoeg. Of misschien het flesje gewoon beneden iets eerder geven? Gewoon wanneer het nog gezellig is beneden? Half uurtje na het flesje naar boven, tanden poetsen, boekje lezen (rust creëren) etc. etc.

2 jaar geleden

hier maakt een slaapzak het verschil tussen veel wakkerworden + draaien en 1x wakker voor fles

2 jaar geleden

Reactie op Bougainville

hier maakt een slaapzak het verschil tussen veel wakkerworden + draaien en ...
Het probleem bij ons is, hij beweegt super veel en wordt dus gek als ik hem in slaapzak doe😅

2 jaar geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Haha! Oeii ummm misschien eens een slaapcoach benaderen? Of heb je al gepro ...
Ik heb een boek van slaapcoach gekocht en alles gedaan wat er in stond, hielp niet. Voor prive slaapcoach hebben we helaas no money