Zoon is nooit een goede slaper geweest, maar de laatste tijd dacht ik eindelijk ritme te hebben gevonden.
Niet dus.
Hij wordt nu al een aantal dagen wakker 's nachts, vraagt heel zachtjes om de borst (co-slapen). Hij gaat naar bed rond 19u en wordt 's nachts rond 2uur klaarwakker. Normaal valt ie weer in slaap, maar de afgelopen dagen blijft hij echt klaar wakker voor een uur of twee. Hij blijft verder rustig, hij huilt niet, lijkt nergens last van te hebben. Hij is echt alleen klaar wakker (praat en zingt wat). Pas na een uur of twee (rond 4u) is hij weer moe genoeg en moet ik hem zelfs een beetje wiegen. Dan slaapt hij door tot wel half 9.
Vervolgens rond 12uur naar bed (eerder lukt niet) en dan zit ik altijd rekensommetjes te maken en te puzzelen: wel of niet wakker maken? Dan maar een laat middag dutje en iets later naar bed? Of slaapje iets oprekken en iets eerder naar bed?
Het is echt zo'n periode waarin 1 dutje nog niet genoeg lijkt en 2 dutjes weer te veel is. Dus elke dag is het zoeken. Ik doe zo mijn best om op slaap signalen te letten, en hem op tijd naar bed te brengen etc etc maar 5 vd 10 keer is het drama😂 Soms dus 1 dutje en soms 2 dutjes.
Is het gewoon een fase? Is ie aan het wennen aan een nieuw ritme? Klopt mijn formule niet? 😂
Ik weet het niet meer!
Iemand tips? 😭