19 Reacties

2 jaar geleden

Geen ervaring met slaapcoaches. Weet niet of je op advies van andere mama’s zit te wachten anders mag je dit berichtje als niet verstuurd zien. Wij hebben ook best lang gehad dat hij nog een nachtflesje kreeg. Wat wij hebben gedaan is flesje van 90 geven (afgebouwd). Op een gegeven moment werd die standaard om 4 uur wakker ervoor. Uiteindelijk hebben wij besloten hem niet meer te geven. Huilen natuurlijk maar we wisten dat die geen honger had en het een gewoonte was. Wij hebben ervoor gekozen hem te blijven troosten proberen weer in slaap te krijgen en dan weer bijna slapend weg te leggen. (Hij heeft wel een speen) Dit moesten we soms een paar keer opnieuw doen en koste wel tijd. Maar na 2 nachten sliep die door en was die het flesje van 4 uur vergeten. Wij zijn zelf niet zo van het laten huilen. Dit werkte voor ons.

2 jaar geleden

Ik heb juist wel een super ervaring met slaaptipsvoorbabys. Zowel bij mijn dochter als nu bij m'n zoontje. We zijn er wel vroeg mee begonnen misschien scheelt dat. Ik heb alleen maar lof voor hun😊

2 jaar geleden

Geen ervaring met slaapcoaches (in mijn ogen heeft het voor een groot deel met commercie te maken). Maar ik wil vooral zeggen, je hebt goed gehandeld! Een kindje in zijn eentje voor langere tijd laten huilen is nooit de oplossing. Volg je gevoel, jij als moeder weet het altijd het beste!

2 jaar geleden

Ik weet ook niet of je vraag nog is of je advies wil. Maar hier is mijn dochter ook nog tot lang snachts huilend wakker geworden. Eerst elke keer een flesje minderen (90ml). Daarna leek het gewenning. Ik haalde haar dan uit haar kamer. (als gewoon troosten en/of een speen niet werkte). Even een andere ruimte werkte erg goed gewoon wandelend. En daarna weer opnieuw in bed gelegd. Ook deed ik af en toe alleen even water aanbieden dan is het niet meer interessant genoeg. Ze kreeg genoeg voeding overdag moet ik zeggen.

2 jaar geleden

Leuk reacties allemaal!! Ik ben benieuwd naar positieve ervaringen met slaapcoaches en wat voor methode hebben ze jullie geadviseerd toen (en als het wel of niet heeft gewerkt) 😊

2 jaar geleden

Wij hebben ook slaaptipsvoorbabys ingeschakeld en heb er zooooo’n spijt van. Moet er nog steeds bijna van huilen als ik er aan terugdenk en wat hun “advies” was met de waiting approach…. Ik volg nu liefde van een moeder (podcast en blogs en ook cursus) en zit was zo’n verademing en heeft me weer zekerheid gegeven in het “opvoeden” van mn dochter door er voor haar te zijn en rust te vinden in mezelf <3

2 jaar geleden

Liefde van een Moeder, is écht zonder laten huilen . Website is ook al een mooie resource, en anders inderdaad de podcasts, en als het je aanspreekt heeft ze ook de cursus of 1-op-1 consult

2 jaar geleden

Met veel slaapcoaches heb ik het idee dat ze een paar methoden hebben (die bijna allemaal neerkomen op cry it out) die ze aan iedereen adviseren. Voor sommige baby's en ouders zal het vast werken, maar ik ben er geen fan van.

2 jaar geleden

Wij hebben toen onze dochter 6 weken oud was ook slaaptipsvoorbabys ingeschakeld omdat ze puur en alleen hele korte dutjes van 10 min tot 20 min max deed.... Wij hebben wel hele fijne ervaringen met slaaptipsvoorbabys. Daarna ook een aantal keer contact gehad over hoe we bepaalde dingen konden aanpakken. Maar wij moesten in t begin ook aangeven welke dingen wij absoluut niet zouden willen. 1 van de dingen is dat ik niet goed tegen het gekrijs van Maud kan (vanaf geboorte eigenlijk al niet door een eigen trauma) hier is zeker heel veel rekening mee gehouden. Want deze methode is toen van gezegd dat dit niet gaat werken voor ons. N beetje huilen mag maar t moet altijd voor jezelf en je kleine veilig en fijn blijven. Wij hebben daarom ook de pick up put down aangereken gekregen en de chair methode. Die laatste heeft voor ons geen voordelen gegeven maar de pick up put down doen wij nu nog steeds. Ik ben bang dat er niet goed gevraagd is wat je opvoedstijl is en wat jij zelf fijn vind voor je kleintje 😅 heel jammer. Hopelijk kun je wel een fijne slaapcoach vinden om jullie verder te helpen

2 jaar geleden

Oh lieve mama wat lijkt me dat lastig!! Ik heb zelf een hekel aan slaacoaches.. ik heb wel de cursus van liefde van een moeder gevolgd. Zij is echt top, niet laten huilen en alles liefdevol. Ik vond het voornamelijk fijn dat ik heb geleerd hoe alles met slaap werkt bij kindjes. Misschien is dat iets voor je? Altijd naar je gevoel luisteren en laat t laten huilen geen optie zijn❤️

2 jaar geleden

Ik heb ook 2 weken geleden van slaaptipsvoorbabys advies gehad voor het laten vallen de slaapassociatie met de fles in de nacht. Ik mocht kiezen: of afbouwen en cold turkey stoppen. Cold turkey gestopt en de waiting approach toegepast. Bij nacht 4 is ie gestopt met vragen om de fles, helemaal top! Eerste 3 nachten waren pittig omdat ik ook niet van dat laten huilen houd, maar ik heb doorgezet. Je moet wel zelfverzekerd zijn en het gewoon doen, anders werkt het niet. De baby voelt het aan als jij onzeker bent.

2 jaar geleden

Ik zou je moedergevoel volgen. Het voelde niet goed dus het werkte niet voor jullie. Ik zou gewoon een flesje geven. Maar elke week wat minder poeder maar evenveel water. Op een gegeven moment kan je dan gewoon flesje water geven. Als je dat in bed laat liggen, kan hij zelf wat drinken als hij wilt. Gaat vanzelf verminderen hoor.Stapje per stapjy, zeker niet forceren

2 jaar geleden

Volg echt je eigen gevoel dat is het belangrijkste. Wellicht heb je hier iets aan. Ik vond dit een liefdevolle manier, echter doe je dan wel iets langer over het afbouwen van de voeding. Wij hebben het in hele kleine stapjes gedaan 180 met 5 scheppen vervolgens 150 met 5 schepen gevolgd met 150 met 4 scheppen enzovoort. Tot 90 ml telkens na 2 dagen afgebouwd en vanaf 90 naar 30 ml telkens met 3 dagen. Als zij weer kwam na 45 minuten concludeerde wij (oprechte) honger ivm haar bepaalde geluidjes. Dan gaven wij weer 30 ml. Heel veel succes 🍀

2 jaar geleden

Wij hebben ervaring met slaaptipsvoorbabys en met Bureau van Slaap. Eerste hebbben we gebruikt om ons zoontje weer door te laten slapen en niet meer zo vroeg wakker en dat heeft toen echt zo snel geholpen dus heel tevreden over. Tweede had ik de cursus liefdevol in slaap laten helpen van gekocht maar nu recent pas echt gebruikt omdat ons zoontje het op krijsen zetten in z’n bedje en we hem al anderhalve week in slaap liepen met de kinderwagen en risico dat overleggen niet goed ging. Al haar stappen doorlopen en inmiddels zitten bij in de deuropening en valt hij binnen half uurtje zo goed als zelf in slaap. Deze online cursus was €89 en dan volledig zelf doen. Misschien is dat een optie voor je

2 jaar geleden

Reactie op Belliesbaby

Ik heb ook 2 weken geleden van slaaptipsvoorbabys advies gehad voor het lat ...
Sorry maar dit is niet waar, het stukje over zelfverzekerd zijn. Dat is wat slaapcoaches je wijs maken maar wat je kindje merkt is dat je tegen je eigen intuïtie ingaat. Niet of je zelfverzekerd bent of niet. Je bent niet sterker omdat je je kindje kunt laten huilen oid. @de topic starter wat maakt dat je de nachtfles wilt afbouwen? Nachtvoedingen op deze leeftijd zijn namelijk nog heel normaal. Je kindje ontwikkelt zich zo snel dat ze de voedingsstoffen echt nodig hebben als ze erom vragen.

2 jaar geleden

Reactie op El707

Wij hebben ervaring met slaaptipsvoorbabys en met Bureau van Slaap. Eerste ...
Geeft de cursus van bureau van slaap ook adviezen hoe je een kind dat heel hard huilt in bed kan troosten? Wij komen niet verder omdat dochter gaat huilen in bed en ik haar niet getroost krijg en tot slapen krijg in haar bed. Voor dat stukje zoek ik adviezen.

2 jaar geleden

https://www.bbc.com/future/article/20220131-the-science-of-safe-and-healthy-baby-sleep vond ik een eye-opener rondom onze verwachtingen over baby slaap. Voor wie geïnteresseerd is... Maakte voor mij in ieder geval dat ik me niet meer voelde dat ik iets fout deed ;)

2 jaar geleden

Reactie op tatamenz

Leuk reacties allemaal!! Ik ben benieuwd naar positieve ervaringen met sla ...
Ik heb 2 keer contact gehad met een slaapcoach, wel voor andere dingen, maar zij is echt voor een liefdevolle aanpak. Dus absoluut niet laten huilen. Hier hebben de tips goed gewerkt, mijn zoontje slaapt overdag langere dutjes en we hoeve s nachts niet elk uur meer de speen te geven, op goede dagen zelfs helemaal niet meer.

2 jaar geleden

Geeft de cursus van bureau van slaap ook adviezen hoe je een kind dat heel ...
Wij hebben hem wel gewoon opgepakt en op de arm getroost. En als hij weer gekalmeerd was of zich probeerde los te wurmen dan in bed teruggelegd.