12 Reacties

één jaar geleden

Misschien is het een periode en is het inderdaad gewoon aan blijven bieden. En wat als je gewoon zelf bijv. Boontjes of brocoli maakt met wat gebakken aardappels? Misschien is dat wat interessanter. Ik lees en merk ook wel als ze het zelf mogen pakken dat het dan makkelijker gaat. Ik pak vaak 2 lepels of 2 vorken en dan geef ik ondertussen zelf een hap. Misschien een idee?

één jaar geleden

Reactie op Roos Anne

Misschien is het een periode en is het inderdaad gewoon aan blijven bieden. ...
Thanks voor je reactie. Ga het proberen.. ja vaak als hij afgeleid is gaat het beter alleen laatste tijd werkt dat zelfs niet. Hij schuift soms gewoon alles van z’n bordje af.. zoooo gefrustreerd wordt ik er van.

één jaar geleden

Zoete aardappel met pompoen bijvoorbeeld? Heel makkelijk te maken én oranje!

één jaar geleden

Shake met groente maken ipv fruit moment? Favoriet van onze zoon: Kwart avocado, halve banaan, stukje wortel, handje spinazie en soya melk. En dan gewoon geven in drinkbeker met rietje. Bij ons wordt hij al blij als hij het geluid van de blender hoort

één jaar geleden

Mijn zoontje eet momenteel ook zeer weinig. Door verkoudheid? Door tandjes? Doordat hij met iets anders bezig is in zijn ontwikkeling? Geen idee... Ik begrijp je frustratie helemaal. (Koffie)koek, brood en rozijntjes gaat er vlot in maar bij fruit en groente is het drama. We blijven aanbieden maar fijn is het niet...

één jaar geleden

Reactie op MamavanNF

Mijn zoontje eet momenteel ook zeer weinig. Door verkoudheid? Door tandjes? ...
Precies dit! Lastig hè…

één jaar geleden

Misschien zijn de oranje potjes ook wat zoeter.Ik probeer door de dag heen een beetje af te wisselen met zoet want je doet dat al snel merk ik. Als je bijv ranja of diksap geeft. Jam of stroop op brood. Een koekje. Of yoghurt met een smaakje, fruit natuurlijk ook. Ik probeer dit echt goed af te wisselen en wat vaker gewoon water met een soepstengel. En gewone yoghurt met niks er door, smeerkaas op brood.. Groente heeft natuurlijk niet altijd een zoete smaak. Dus dat moeten ze nog leren. En als dat door de dag heen word overheerst door zoet kan ik me voorstellen dat ze minder snel bonen of brocoli gaan eten.Ik weet niet of dat voor jou geld maar ik heb het idee dat dit wel helpt. En vooral omdat ze nog zo jong zijn. Uiteindelijk hebben ze heus een eigen voorkeur.

één jaar geleden

Misschien eens kijken op de pagina van Solid Starts? Daar staan echt super veel tips op wat betreft eten.

één jaar geleden

Gerechten met verborgen groentes 😏 ik heb net bijvoorbeeld pastasaus gemaakt met n kilo tomaat, wat uit, 2 courgettes, 2 wortelen, 50 gram spinazie en n beetje kruiden. Maud is helemaaaaal gek op pasta en zo krijgt ze toch genoeg groenten binnen. Ook doe ik regelmatig groentenpannekoeken maken voor haar. Gepureerde groente die nog in de vriezer lagen en dan met ei en melk. Helemaal weg van. Onze dochter was ook een moeilijke groenten eter tot ze ontdekte dat ze met de vork kon prikken😅 en nu is ze helemaaaal wild van groenten prikken haha

één jaar geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Gerechten met verborgen groentes 😏 ik heb net bijvoorbeeld pastasaus gemaa ...
Dit is een goeie! Z’n groente pannekoek! Thanks

één jaar geleden

sowieso leuk maken (dippen in dingen, ketchup v illybilly bv) en zelf voor doen en t zelfde eten wat hij krijgt zelf laten klooien verder idd transformeren bloemboolcouscous, dingen pureren tot sausjes, soep, sap, smoothie, pannenkoek op verschillende manieren klaarmaken, bakken, koken, stomen, met kruiden, etc niet teveel druk op leggen en als je eenmaal iets hebt gevonden dat hij wel lekker vind (paprika, komkommer oid) dan heb je altijd wat achter de hand hier is nasi een topper en dat knal ik dan vol met geraspte wortel, champignons, geraspte courgette etc en dan beetje lekker maken met een eitje en drupje ketjap oid

één jaar geleden

Misschien heb je het al geprobeerd maar ik las laatst de tip om warm eten in de middag te geven ipv de avond. Dit werkte bij ons toevallig wel haha