13 Reacties

2 jaar geleden

Hier het zelfde!! Echt al een week. De rest van de dutjes zijn ook een drama hier. Dus ik lees even mee want ik ben dood op 😜🤣

2 jaar geleden

Ik heb zelf een voedingskussen in haar bedje gelegd om het iets knusser te maken voor haar. Dit lijkt te helpen. Ons meisje is ook 9 maanden bijna. En.. ik neem haar, als ze s'nachts wakker wordt en niet in slaap komt, gewoon lekker in bed bij me. ☺️

2 jaar geleden

Hier ook. Gisteren hielp een extra flesje, dus die ben ik nu ook aan t geven en hopen dat hij gaat slapen. 😅 Ik lees even mee.

2 jaar geleden

Reactie op Eknein-

Hier ook. Gisteren hielp een extra flesje, dus die ben ik nu ook aan t geve ...
Goeie, dat ga ik zo ook nog maar eens proberen

2 jaar geleden

Gelukkig net die fase achter de rug.. duurde +- 3 weken.. ook ineens maar extra fles gaan geven en bij me genomen. En nu slaapt ze zonder extra fles gewoon in haar eigen bedje zonder te krijsen als je haar weg legt. Dus het komt goed mama's 🥰

2 jaar geleden

Het klinkt ook een beetje als verlatingsangst? Dat speelt rond deze leeftijd ook flink op. Hier (ook 9 maanden) is het in slaap komen ook echt een dra-ma. Zowel overdag als 's avonds. Gisteravond en vanavond ben ik eindeloos bezig geweest tot ze sliep. Vanmorgen was ik weg en was mijn man bij haar. Hij heeft het drie kwartier geprobeerd en haar uiteindelijk al wiegend in slaap gekregen en in zijn armen laten slapen. Ze huilt niet, maar gaat continu zitten, staan, kruipen, rollen, lachen, gooit haar speen uit bed enz. En ik vind het zo lastig dat ik er zo ongeduldig van word. Ik ben heel erg van het responsief zijn, maar het lukt me bijna niet of na een half uur nog liefdevol te zijn... Zo frustrerend!

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook heel erg gehad! Eigenlijk enige wat hielp was Savonds nog een rondje buiten lopen met draagzak, en dan wel echt minimaal 20 minuten. Merkte dat ze gewoon onvoldoende rust in haar lijf had om te gaan slapen. Zal wel komen door al die ontwikkelingen! Kruipen, staan etc. In draagzak werd ze helemaal chill en begon ze te gapen. Meestal als ik haar dan in bed legde sliep ze direct. Bonus is dat ze natuurlijk al die tijd lekker met papa of mama nauw contact heeft. Het gaat nu beter. Maar merk wel een uurtje voor slapen gaan beetje in chillmodus. Dus boekje lezen enz ipv spelen op het kleed. Hopelijk helpt dit voor jullie ook!

2 jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Wij hebben dit ook heel erg gehad! Eigenlijk enige wat hielp was Savonds no ...
Wat een goede tip! Ga ik ook eens proberen. 's Avonds probeer ik inderdaad nu al chill-activiteiten te doen. Overdag werkt het hier wel goed om voor het slapen gaan nog even druk te spelen, alsof ze dan nog even haar energie kwijt kan.

2 jaar geleden

Reactie op KSSBJ

Wij hebben dit ook heel erg gehad! Eigenlijk enige wat hielp was Savonds no ...
Doe jij dit trouwens vlak voor het slapen of krijgt ze daarna nog een fles bijvoorbeeld?

2 jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Doe jij dit trouwens vlak voor het slapen of krijgt ze daarna nog een fles ...
‘Vroeger’ werd ze slaperig van de fles, laatste tijd lijkt ze er juist energie van te krijgen. Soms krijgt ze al laatste fles om half 7 en dan gaat ze pas 8 uur naar bed. Ze redt het dan tot volgende ochtend 730. Maar dat kan verschillen per baby..

2 jaar geleden

Reactie op MJLeeuwtje

Wat een goede tip! Ga ik ook eens proberen. 's Avonds probeer ik inderdaad ...
Overdag is bij ons ook zo anders! Slaapt ze eigenlijk altijd direct, en geeft ze heel duidelijk aan dat ze moe is! Echt een heerlijke puzzel die baby’s haha.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor! Normaal sliep ze altijd rond half 7,7uur. Nu al een week pas rond half 9/9uur. Als ik binnen kom zit ze met een grote smile in bed, pak ik haar ligt ze heerlijk bij me. Leg ik haar weg is het krijsen. Ik geef me er maar aan over, alles is een fase haha..

2 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde. Ze is nu 8,5 maand oud. Overdag gaan de slaapjes prima en in de avond is het huilen. Voorheen kon ik gewoon weglopen en sliep ze zelf in. Nu begint ze met krijsen zodra ik weg loop. Enige wat helpt is erbij gaan liggen (op ons bed) en dan valt ze uiteindelijk in slaap en dan overleggen in eigen bedje. Dit hebben we nooit zo gedaan maar nu werkt het.