5 Reacties

2 jaar geleden

Onze kleine man zit nog in sprong 7. (21/9/21) hij wilt sinds een paar dagen ook niet makkelijk in slaap komen. Hij gaat zitten en probeert dan te staan in bed. Dus ik volg voor tips

2 jaar geleden

Hier altijd een tijdje uit sprong 7, maar nu denk ik last van de slaapregressie rond een jaar (hoop ik). Hier vallen ze soms als een blok in slaap en zijn ze na 1 cyclus weer wakker, zowel smiddags en savonds. En soms zijn ze ook een tijdje aan het spelen en rollen enzo in bed. Ik ga er niet naast zitten en als ze gewoon blij zijn dan laat ik het maar gewoon en hoop ik dat ze weer in slaap vallen .. In de middag vielen ze eerst altijd weer terug in slaap maar nu al een aantal dagen maar 2 x een hazenslaapje. Maarja .. kan ze niet in slaap toveren. Ze lijken gewoon echt niet moe!! En wat hier sinds sprong 7 is gebleven is dus dat ze iedere avond met het naar bed brengen meteen gaan slapen, en dan na 1 cyclus huilend wakker wotden. Soms even kort, soms wat langer... maarja misschien oververmoeid door het weinig slapen overdag. De nachten gaan verder zover redelijk goed.. Ja ach wat moet ik er van zeggen. Hoop dat alles snel weer terug is naar normaal 🤯

2 jaar geleden

Hier is ze vrijdag 11 maanden, ben een uur bezig geweest 🤯. Ze is nu uiteindelijk in de schommelstoel op mijn buik in slaap gevallen. Help, alle tips zijn welkom

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Het liep hier ook niet gelijk op met de sprong. Onze dochter is morgen 11 maanden. Heel lang werkte het als ik naast haar bedje zat, haar vasthield en streelde. Op een gegeven moment verzette ze zich daar alleen maar tegen. Toen heb ik haar een tijd lang in slaap gewiegd, maar nu wurmt ze zich uit mijn armen. Nu hebben we het 3 avonden zo gedaan dat we haar na het bedritueel op bed leggen en dan weggaan. Ik ga alleen terug als ze huilt, om te troosten en te knuffelen. Vanavond sliep ze met ruim een kwartier... Bij ons lijkt het er dus op dat ze van mijn aanwezigheid alleen maar onrustiger werd.

2 jaar geleden

Om eerlijk te zijn weet ik de sprongen niet en wat ze inhouden maar onze dochter is vandaag 11 maanden. Sinds een paar dagen is het slaapje van 10u drama en doet ze eigenlijk nog maar 1 slaapje. Het was constant rechtstaan, haar speentjes over de rand gooien met haar 2 knuffels erachteraan, met haar nageltjes krassen op de muur… met haar hand op de matras slaan, noem maar op… Alles om maar niet te slapen en om weer met een brede grijns naar beneden gedragen te worden. Vandaag viel ze bijna om tijdens haar broodje met pindakaas om 11u en toen heb ik haar naar bed gebracht en heeft ze geslapen tot 12u. Ze was vandaag niet in haar hum, veel gejammer, gehuil, beetje bozig en ook last van tandjes. Niks was goed voor haar vandaag terwijl ze altijd zo leuk en goedlachs is. Het slapen om 18u gaat prima omdat ze dan ook écht moe is nu. Net heeft ze wel even gehuild en ben ik erheen gegaan. Beetje water laten drinken, nieuwe luier en over haar bolletje geaaid. Nachten verlopen vrijwel altijd rustig gelukkig. Van mij mag het overdag slapen wel beter gaan want als ze zo niet te genieten is zoals vandaag is ze wel heel erg vermoeiend voor mammie 😅 Ze staat weer recht in haar ledikant dus zal er maar weer heen gaan…