25 Reacties

één jaar geleden

Vooral je kind prijzen om zn goede gedrag. Leg daar je focus op en zeg bij ongewenst gedrag rustig dat je dit niet oke vind. Kort en duidelijk nee. Laat zien wat je wel van hem verwacht.

één jaar geleden

Hier ook een sloopkogel in huis. Je verwacht te veel. Dit is normaal peuter gedrag.. grenzen opzoeken etc. Consequent blijven maar dit gaat nog heel lang duren hoor. Voor het voedsel gooien: niet direct van de grond pakken dan wordt het een spelletje. Even laten liggen maar wel zeggen welke gedrag je wel wilt zien. Wij laten onze dochter het op tafel leggen of aan ons geven.

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Je kunt op deze leeftijd nog niet verwachten dat ze luisteren. Ze zijn aan het ontdekken en uittesten

één jaar geleden

Gefeliciteerd je hebt een normale dreumes😉 Haha grapje hoor! Uiteraard super vervelend! Ik denk dat het enige dat helpt is consequent zijn en dan leert hij het uiteindelijk wel:) Ik probeer dat ook te doen. Nee is nee en dan wordt ze maar een keer boos;)

één jaar geleden

Ik heb het boek Jagen verzamelen en opvoeden gelezen. Hier vond ik echt super veel handige tips instaan!

één jaar geleden

Ik dacht zelf ook dat het normaal gedrag was. Maar mijn collega’s (allemaal met inmiddels wat oudere kinderen) zeiden dat hun kinderen dat niet deden. 😅 Vandaar dat ik ging twijfelen … ze zeiden ja je moet hem echt beter opvoeden als het nu al zo gaat..

één jaar geleden

Heeee ik wilde hier van de week een topic over maken 😅. Mijn dochter lacht me ook uit wanneer ik boos ben. En ook echt schaterlachen… Als ze iets doet wat echt niet mag, zet ik haar een paar tellen op de gang 🙈. Geen idee of dit pedagogisch al verantwoord is, maar so far werkt het wel. Ze begint direct te huilen en valt huilend in m’n armen als ik de deur open doe. Ik doe dit alleen als ze iets doet wat echt echt niet mag en ze eerder niet luisterde naar nee

één jaar geleden

Hahah die van mij doet dit ook, net als tevens alle dreumesen volgens mij. maar ik zeg er niks van, begrijpt hij toch nog niet. Verplaats het gewoon zodat hij er niet bij kan. Scheelt mezelf ook gewoon frustratie.

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Wij proberen consequent te zijn in wat wel en niet mag. Laatst waren we een weekend ergens anders en daar leek ze ineens precies te weten waar de grenzen lagen (niet aan de planten komen, geen kopjes van tafel pakken, de afstandbediening laten liggen, etc.). Nu maar hopen dat ze een keer doorkrijgt dat ze zich thuis ook aan deze grenzen mag houden 😅

één jaar geleden

Ja hier precies het zelfde hoor… alles is een fase komt vanzelf wel goed. Ergens ook wel logisch dat ze alles willen uitproberen natuurlijk. Gewoon consequent blijven en geduld hebben. Wie weet slaat het over een paar weken ineens om!

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik dacht zelf ook dat het normaal gedrag was. Maar mijn collega’s (allemaal ...
Wat een nare opmerking sorry. Alsof je m niet goed opvoedt. Elke kind is anders m, mijn zoontje is ook echt een stouterd haha.

één jaar geleden

Reactie op Mila69

Ik dacht zelf ook dat het normaal gedrag was. Maar mijn collega’s (allemaal ...
Hahaha nou zeg. Ik heb het idee dat veel mensen met oudere kinderen echt vergeten dat hun kinderen ook jonger zijn geweest🤣. Denk niet dat er een kind bestaat die al gelijk naar de eerste "Nee" heeft geluisterd. En daarbij, bij de ene gaat het makkelijker dan bij de andere.

één jaar geleden

Ik ben even benieuwd, merken jullie al dat je kindje ‘nee’ beter begrijpt? Een paar maanden terug kon ze er niks mee maar nu weet ze echt wel wat wel en niet mag. Ze test wel uit hoor, ze valt bijvoorbeeld stil of kijkt eerst stiekem naar ons voordat ze toch iets doet wat niet mag (aan plant of kerstboom zitten bijvoorbeeld). Dus hier wel grenzen opzoeken maar wel weten wat wel en wat niet mag! Het gaat gelukkig steeds beter.

één jaar geleden

Lief koppie heeft je zoontje trouwens!

één jaar geleden

Achja, zoals de rest al zegt hoort het er voorlopig een beetje bij 🤷 alleen is het naar mijn mening nog geen uitlachen, dat snappen ze nog niet. Je geeft reactie en dat is leuk, dus gaan ze lachen. Flint weet dondersgoed dat sommige dingen niet mogen, hij doet het, draait zich om en wacht op reactie. Vaak zwaait hij zelf al met zijn vinger 'nee' 😂😂 lach me rot. Ook dit is ontdekken en uitproberen, actie - reactie. En niet mama pesten met doen wat niet mag. Is de reactie altijd gelijk? Krijg ik wat ik verwacht? Geeft oma dezelfde reactie als mama of papa?

één jaar geleden

Het helpt mij heel erg om hem te zien als een kleine onderzoeker, want dat is hij! Gecombineerd dat kinderen op deze leeftijd nog geen impulscontrole hebben.

één jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit ook heel erg gehad. Had het idee dat ze het juist grappig vond als we haar corrigeerde. We tilden haar ook wel eens op om ergens anders neer te zetten met wat speelgoed. Sinds een aantal weken is ze ineens omgeslagen. Als ze iets probeert wat niet mag dan stopt ze meteen als ik haar er op aanspreek. En ze weet ook al uit zichzelf nu waar ze niet aan mag komen. Dus misschien komt dat ook nog haha bij jou. Maar gewoon zo door blijven gaan zou ik zeggen

één jaar geleden

Reactie op ROF

Achja, zoals de rest al zegt hoort het er voorlopig een beetje bij 🤷 allee ...
Haha wat jou zoontje doet doet mijn dochter ook precies nu!

één jaar geleden

Hier helpt het als ik zeg "Ben je hebt 3 tellen daarna ben je van Mama" en dan heel duidelijk aftellen van 3 naar 0 meestal hoef ik niet verder dan 2 want dan komt ie al met een boevengezicht aanrennen 🤣. Ben is nu 14.5 maand.

één jaar geleden

Herkenbaar, dat gebeurde hier ook. Onder het mom van pick your battles heb ik weggezet waar ze niet aan mag zitten. Ik heb geen zin om daar mijn energie in te steken. Negatief gedrag probeer ik zoveel mogelijk te negeren (zoals met eten gooien). Als het gevaarlijk is grijp ik wel in. En positief gedrag moedig ik aan en bekrachtig ik. Ik heb wel het idee dat mijn dochtertje sindskort iets meer gaat begrijpen en dat nee ook een steeds meer betekenis voor haar krijgt. Ze is zelf ook heel duidelijk in wat ze wel en niet wil.