25 Reacties

vor einem Jahr

Reactie op Cooltjuh

Hier helpt het als ik zeg "Ben je hebt 3 tellen daarna ben je van Mama" en ...
Wat een boef 😂🥰 love it. Echt hoor Ben en Flint zouden het heel goed kunnen vinden 😂 Flint was bij het kinderdagverblijf en liep zo achter de leidsters langs, via klimmen over een poef, naar de peutergroep om daar in het keukentje te gaan chillen op een stoel met een kopje 'drinken'😂😂

vor einem Jahr

Reactie op ROF

Wat een boef 😂🥰 love it. Echt hoor Ben en Flint zouden het heel goed kunn ...
Heerlijk! Zie Ben dat ook zo doen 🤣. Gisteren was hij de kamer uit geglipt en zo naar boven gewandeld, even papa uit bed halen 🤣🤣. Of als ik naar zolder loop en de deur niet goed dicht doe, staat hij opeens achter je 😅. Zie dan je lach maar in te houden.

vor einem Jahr

Reactie op Mila69

Ik dacht zelf ook dat het normaal gedrag was. Maar mijn collega’s (allemaal ...
Het is heel normaal gedrag! Op die manier leren ze juist wat wel en niet mag. Mijn kinderen deden het allemaal! Nu zijn ze wat groter en ouder en heb ik geen pubers die met eten gooien! Hahaha.

vor einem Jahr

Reactie op AnneRoos96

Heeee ik wilde hier van de week een topic over maken 😅. Mijn dochter lacht ...
Hoi! Ik ben orthopedagoog en dit lijkt me niet echt pedagogisch verantwoord eerlijk gezegd. In deze periode hebben de kindjes juist de geborgenheid en veiligheid nodig en is het erg stressvol om zomaar gescheiden van je ouders of alleen te zijn. Ik denk dat ze door de stress die ze op zo'n moment ervaart dan ook niet echt van de situatie kan leren. Daarnaast kunnen de kindjes wel weten dat iets niet mag, maar is inhibitie (jezelf inhouden) nog erg lastig. Ik zou haar op zo'n moment eerder bij je pakken op schoot en even niets doen of eventueel samen iets gaan doen. Natuurlijk wel duidelijk aangeven wat je niet/wel van haar verwacht. Als ze wat ouder zijn dan snappen ze het concept op de gang gaan misschien, maar nu is ze daar nog te jong voor. Succes met het kleine donderkoppie!😅♥️

vor einem Jahr

Hier zeggen we nee en leggen het uit waarom het niet mag. Als dat niet werkt leiden we haar af met 'kijk een poes of moet je dát nou zien, wat leuk). Bij breekbare spullen (kerstboom bv) mag ze aaien, dat doet ze dan ook netjes 😅. Als ze na een aantal keer toch nog doorgaat bij bv een stopcontact doe ik haar armpje naar zachtjes naar beneden met een 'nee, dat is gevaarlijk' of haal ik haar uiteindelijk weg. Soms even heel hard huilen van teleurstelling, maar dan troost ik haar en gaan we samen iets anders doen.