23 Reacties
5 jaar geleden
Ik lees mee!! Hebben mensen misschien ook recepten met hoeveelheden? Op de een of andere manier worden mijne altijd vies doordat ik er van alles teveel/ te weinig in doe
5 jaar geleden
Ik maak alles met deze basis;
Handje spinazie
Beetje citroen
Beetje gember
200ml water
1 stengel Bleekselderij
Dit is mijn basis en dan voeg ik er een stuk fruit aan toe.
Banaan, mango, bosbessen ect.
Water kun je ook vervangen door melk.
En om hem romig te maken kun je er een avocado aan toevoegen. Gelijk goed voor de goede vetten.
Doordat er niet teveel fruit is zit voorkom je dat je suikerspiegel gaat pieken en je je naar gaat voelen of juist meer trek krijgt.
5 jaar geleden
Wij eten 2x per week smoothie als ontbijt. Voor 2 volwassenen en 1 dreumes:
2 bananen
Frambozen+bosbessen of zomerfruit uit de vriezer
1/2 emmertje Griekse yoghurt 10% vet
Daarna na keus vullen voor ontbijt: muesli, havermout, Brinta (voor dreumes), rozijnen, cornflakes (zit suiker in, eet ik niet)
We eten het dus 2x zodat dat kleine emmertje leeg is.
5 jaar geleden
Bij Jumbo hebben ze speciale smoothie mixen voor in de vriezer, in best veel verschillende smaken. Deze heb ik vaak in huis. 😋

5 jaar geleden
Ik doe altijd een scheut yoghurt (denk 150 ml) en coolbest passion fruit (ook zoiets qua hoeveelheid) dan 3 blokjes diepvries passievrucht, handje diepvies frambozen, handje blauwe bessen, 1 limoen (sap) en een handje kokosrasp en scheutje honing. Soms ook nog handje bramen, en als het nog te dik is een scheutje water.
5 jaar geleden
Ik drink all jaren dagelijks shakes. Ik heb een basis en varieer wanneer ik iets niet in huis heb.
100ml Amandelmelk
1 banaan
Handje ongebrande noten
Handje bevroren blauwe bessen
Theelepel chiazaad
Theelepel gebroken lijnzaad (niet teveel gebruiken)
3 eetlepels havermout
Handje spinazie
2 wortels
Rest van de beker vul ik met water (heb een 900ml beker)
Oh en een eetlepel pindakaas, want guilty pleasure, hihi.
Klinkt als een hele lijst, maar als je het in huis hebt is t in 1 minuutje klaar.
Alternatief voor banaan is avocado
Alternatief voor blauwe bessen bv mango blokjes
En dan kan je altijd nog alles wat er nog jn de koelkast ligt toevoegen. Brocoli ivp wortel bijvoorbeeld.
Je vindt vanzelf wat je lekker vindt en wat je er als extra groenten in kan sneaken zonder dat je het proeft.
Veel plezier!
5 jaar geleden
Reactie op Dilly
250 gram ingevroren fruit ( framboos/ mango) kan van alles zijn.
2 bananen ...
Klinkt super lekker! Ga het proberen
5 jaar geleden
Reactie op LSV1988
Onze favoriet!
200 ml sinaasappelsap, 2 eetlepels griekse yoghurt, eetlep ...
Hoi! Ik zag net dat ze op de zwangerhap Chiazaad niet adviseren! Ik eet dat ook echt elke dag
5 jaar geleden
Vandaag een smoothie gemaakt met:
Spinazie
Courgette
Paprika
Appel
Mandarijn
Rood diepvries fruit
Griekse yoghurt
Klein scheutje jus orange
Gister had ik:
Spinazie
Courgette
Komkommer
Radijs
Druiven
Mandarijn
Klein scheutje jus orange
Mango uit de vriezer
Ik kijk altijd wat ik in huis heb en dat gooi ik gewoon bij elkaar. Zo krijg ik in ieder geval wel elke dag voldoende groente binnen.