194 Reacties

4 jaar geleden
Nee hoor! Je bent zeker niet alleen ☺️. Ik heb het nauwelijks bij m’n partner maar wel heel erg met vrienden, soms collega’s en m’n schoonouders (al geldt dat laatste ook vanuit mijn partner naar hen, helaas een heel vervelende geschiedenis). Bij mij zijn het overigens wel ook mensen waar ik me al vaker aan irriteerde. In de meeste gevallen heb ik dat ook al wel eens beleefd gezegd (voor de zwangerschap dan want nu ben ik wel erg direct dus sommige contacten staan op een wat lager vuurtje 😅).

4 jaar geleden
Heb dit ook wel een beetje.. maar helemaal niet tegenover mijn partner 😅 mss is je partner nog wat onwennig/bang in het hele gebeuren? De mijne is wel heel zorgend en lief dus mag eigenlijk echt niet klagen. Voor de zwangerschap had ik ook amper frustraties naar zijn gedrag of manieren dus als je zegt dat je voor de zwangerschap hier minder zwaar zou aan tillen lijkt me dat de frustraties er wel al waren. Mss over praten met je partner?
Op het werk merk ik dat wel maar dan hoor ik van collega’s (die niet zwanger zijn) dat zij zich ook ergeren aan dezelfde situatie of persoon dat moment. Hoewel als ik het dan thuis zeg mijn partner antwoord “je bent zwanger zeker?😜..” Wat ik wel merk is dat ik moeilijk de tranen kan bedwingen. Situatie waarin ik het vroeger moeilijk kreeg en de tranen moest maar wel kon bedwingen lukt nu niet en ze stromen gewoon over de kaken. Kan om een stomme scene gaan van een serie ofzo hoor.

4 jaar geleden
Reactie op Mds28
Heb dit ook wel een beetje.. maar helemaal niet tegenover mijn partner 😅 m ...
Ja partner is zelfstandig en ik heb het sowieso inderdaad wel vaker lastig met het weinig thuis zijn.
Nu gaat het me meestal idd daar wel over die frustraties.... kom precies altijd op de laatste plaats....
Ik merk ook wel dat ik heel fel reageer voor wat er is hoor🤦♀️

4 jaar geleden
Ik moet vooral heel erg huilen deze week. En ben wat bezet door mijn eigen stress,m waardoor mijn vriend zich (emotioneel) alleen voelt. Ik heb ook weinig geduld met mensen of in de auto als iemand langzaam rijd. Alles komt ook gewoon heel intens binnen. Dus bij mij zeker niet weg hoor!

4 jaar geleden
Ik kan ook nog steeds wel heel bitcherig reageren hoor op anderen die dan in mijn optiek ontzettend irritant zijn.
Laatst een kleine discussie met mijn vriend, vraagt hij mij heel de tijd om een zoentje om het weer goed te maken. Na 3 keer “kom zoentje” ontplofte ik helemaal en riep dat het mijn recht was om chagrijnig, geïrriteerd en boos te zijn... 😂😂😂
5 minuten later kreeg hij zijn kusje wel 😂

4 jaar geleden
Reactie op Shenzy1
😢 dat vindt ik heel erg jammer voor je
Ja anders ik wel. De afgelopen 4 maanden heeft het al meerdere malen op een kantelpunt gestaan. Heb hem er al eens uitgezet maar hij weigert te gaan. Beloofd beterschap en elke week is het weer raak. Echt een fijne zwangerschap!! Heb verdorie geen noemenswaardige kwaaltjes, voel mn beebs regelmatig en in love met mn beebs maar al die stress die ik van hem krijg maakt t bijna onmogelijk om echt te genieten. Is mijn 4e zwangerschap en ook al de 4e keer dat mijn partner t verknalt ( is zijn 1e kindje dit). Dat pathologische gelieg kan ik echt niet meer hebben nu. Hij gaat er hulp bij zoeken maar dat duurt veel te lang. Dus regelmatig ruzie en veel stress hier en merk dat dat soms ook meer uitwerking heeft op de omgeving dan de bedoeling is... Leve de hormonen!

4 jaar geleden
Reactie op Kentry
Ik heb een partner die constant tegen me liegt. Ook niet echt bevorderlijk ...
😔 Helaas hier ook bekend

4 jaar geleden
Reactie op Kentry
Ja anders ik wel. De afgelopen 4 maanden heeft het al meerdere malen op een ...
Jeetje wat naar om te horen. 😔 Maar heel begrijpelijk jou reactie, en terecht! Hoop dat de hulp snel mag komen en dat jij het in tussen kan volhouden 😚 sterkte meis

4 jaar geleden
Ur not alone. Ik kan heel slecht tegen bepaalde prikkels laatste tijd. En dan niet eens van me vriend maar andere en vooral kids. Probeer het van me af te zetten maar oh zo moeilijk. En dan hebben we het nog niet over mijn puberdochter😅

4 jaar geleden
Reactie op Kentry
Ja anders ik wel. De afgelopen 4 maanden heeft het al meerdere malen op een ...
❤️❤️❤️❤️❤️ hoe is het nu? Ik heb een heel fijn gesprek gehad met de verloskundige, die heeft ons getipt over een zwangerschapshaptonoom en relatietherapie