6 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring, maar ik deed dit zelf als jong kind. Blijkbaar zo hard dat het ledikantje door de kamer schoof. Ging vanzelf weer over. Denk accepteren, evt bedrand maken die wat zachter is, en wachten tot het over gaat. Voor hij gaat slapen de dag 'bespreken' of met plaatjes aanwijzen wat er die dag allemaal gebeurt is om het al een deel te verwerken kan helpen, maar hij is natuurlijk nog erg jong. Sterkte!

één jaar geleden

Hoi, Mijn zoontje doet dit als hij probeert te ontprikkelen inderdaad of erg moe is. Ik probeer altijd in een rustige, schemerige ruimte te gaan zitten met whitenoise of meditatie muziek. Samen beetje wiegen. Mijn zoontje is ook erg gevoelig voor prikkels, hij is ook vaak ziek waardoor hij geen ruimte heeft om te rusten. Ik probeer niet teveel mensen over de vloer te hebben en hem niet tevaak mee te nemen naar grote menigte zoals een groot winkelcentrum etc. Gelukkig is t hier niet zo erg dat hij t snachts doet. Qua reguleren probeer ik hem uit te leggen wat er gebeurt en benoem ik de emotie en ben er verder voor hem en laat hem dan ook vrijwel nooit huilen.

één jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook, maar wel maar kort. Hij probeert dan in slaap te komen als hij bv nog net niet moe genoeg is. Maar weet niet of dit bij iedereen een andere oorzaak kan hebben

één jaar geleden

Ik heb dit zelf ook gedaan vroeger! Vanzelf overheen gegroeid.. mocht dat een geruststelling zijn:)

één jaar geleden

Het zoontje van mijn vriendin doet het ook! Waarschijnlijk ontprikkelen…

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad een manier van ontprikkelen. Na veel overleg met de Kinderkliniek is het echt zijn manier om de dag te verwerken. Er is weinig wat je ertegen kan doen. Dat maakt het voor ons lastig, maar ons zoontje heeft er weinig last van.