27 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb het verteld toen ik ongeveer 6 weken was en bij mij waren ze heel blij voor mij en feliciteerde ze me maar ik was ook wel een beetje zenuwachtig om het te vertelen

5 jaar geleden

Ik werk wel al jaren bij dezelfde werkgever, maar ben eind september op een nieuwe locatie gestart en eind december vertelt dat ik zwanger ben. Moest het vroeg vertellen (direct eigenlijk) ivm de werkzaamheden die we uitvoeren. Er is niemand geweest die iets negatiefs zei, iedereen vindt het hartstikke leuk en vragen regelmatig hoe het gaat en wanneer er weer een echo is

5 jaar geleden

Ik heb het onmiddelijk verteld aan men baas. Gewoon omdat ik in de zorg sta en nu met die Corona is het toch niet alles. Men baas was heel content voor mij en deed echt niet moeilijk

5 jaar geleden

Ik had hetzelfde. In mei dit jaar loopt mijn contract af en krijg ik een vast contract, of niet. Ik zit net in mijn 7e week en heb het gisteren toch aan mijn werkgever verteld. Aangezien ik vorig jaar 2 miskramen heb gehad, kan het zijn dat ik wat vaker voor controle moet en daarbij ben ik een stevige dame en je ziet toch nu al wat groeien. Ook de andere kwaaltjes vallen op, aangezien ik altijd super energiek was en nu totaal niet. Hij pakte het heel goed op en ik hoef nu niet nog een paar weken mijn mond te houden ☺️

5 jaar geleden

Toen ze je aannamren wisten ze dat je een vrouw bent. En er dus een kans is op een zwangerschap..

5 jaar geleden

Ik werk een krappe 7 maanden bij mijn baas en ook haar heb ik het direct verteld vanwege het lichamelijk best zware werk. Zij was echter heel positief. Ik zou het gewoon vertellen!

5 jaar geleden

Ik zit er ook niet op te wachten om het te vertellen.. in juli krijg ik pas vaste uren per week.. heb nu alleen vaste uren per maand.. maarja het is zo als het is en ik maak me er niet te druk over

5 jaar geleden

Wij zijn op het werk bezig met herverdeling van werkzaamheden aangezien er wat mensen weg zijn. Nu is het gesprek op tafel gekomen over een promotie met gelijk daar achteraan: of ben je van plan snel zwanger te worden... ja uhm....

5 jaar geleden

Reactie op Nope

Wij zijn op het werk bezig met herverdeling van werkzaamheden aangezien er ...
Ik kan me hier altijd een beetje boos om maken. Of jij wel of geen promotie verdient zou compleet los moeten staan van jouw wens om zwanger te worden. Ik ga er vanuit dat je samen een toekomst ziet met je werkgever, wat maken die 4 maanden verlof dan uit? Sowieso schandalig dat ze dit zo op tafel bij je gooien. Maar goed ik was niet bij het gesprek maar zie het zo vaak voorbij komen, en vind het echt heel kwalijk. Ben wel benieuwd wat je gezegd hebt, en of je nog wel in aanmerking komt voor de promotie in geval van zwangerschap. (Zo niet, dan zijn ze best fout bezig namelijk) Ik houd het nog even stil, maar ben van plan het na de termijnecho zo snel mogelijk op tafel te gooien. Ook omdat ik wat wil gaan aanpassen in uren en graag langer met verlof wil (vakantiedagen, ouderschapsverlof, zou graag 6 maanden thuis zijn met baby). En ivm afspraken kinderopvang.

5 jaar geleden

Maar echt dames, weet wat je rechten zijn. Op rijksoverheid.nl is er veel over te vinden. We zijn soms veel te lief hierin maar het is zo belangrijk om voor onszelf op te komen. 💪💪

5 jaar geleden

Bij mijn eerste kindje kwam ik erachter toen ik net het contract had ondertekend.😅 voelde n beetje alsof ik ze erin wilde luizen, ook al wist ik echt niet dat ik zwanger was. Gelukkig reageerde ze erg goed en was het geen probleem. 4 maanden gewerkt en ik kon met verlof.🤣 Nu opnieuw zwanger na 2 jaar. Zit nu thuis met een burn-out (alweer aan t reintegreren).. durf het opnieuw echt niet te vertellen..pff ik weet altijd op de 'handigste' momenten zwanger te worden haha🙈🤦🏼‍♀️

5 jaar geleden

Ik ga per 1 maart starten met een nieuwe baan en vind het ook heeel erg spannend om het daar te moeten vertellen! Toen ik werd aangenomen wist ik nog niet dat ik zwanger was, maar we waren het wel bewust aan het proberen.. Ik ga denk ik maar gewoon zeggen dat het onverwachts is gebeurd. Twijfel alleen nog of ik het meteen ga zeggen of even een paar weekjes wacht nadat mn proeftijd voorbij is. Ik ga wel voor de overheid werken en weet dat dat gewoon een hele goede werkgever is, maar toch voelt het lullig om aan te kondigen dat ik dit jaar meteen 4 maanden weg zal zijn..

5 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Ik kan me hier altijd een beetje boos om maken. Of jij wel of geen promotie ...
Nouja ik begon dus te hakkelen en uiteindelijk gezegd dat het waarschijnlijk niet lang meer gaat duren (als alles mee mag zitten), maar dat dat voor mij absoluut geen invloed heeft op mijn werk. Inderdaad ik ben er even uit maar dat kan een ander ook gebeuren (burnout etc..) waar geen rekening mee wordt gehouden. Ze zouden het meenemen en dan wordt het over een maand ongeveer bekend dus ik ben benieuwd. Ze maakte er al wel vaker opmerkingen over die ik altijd heel makkelijk kon afwimpelen maar nu het zo ver is kon ik het niet verbergen haha. Aangezien ik de eerste echo nog moet krijgen heb ik niet verteld dat het echt al zo is

5 jaar geleden

Reactie op Pienter

Bij mijn eerste kindje kwam ik erachter toen ik net het contract had ondert ...
Ik moet ook weer reintegreren vindt ook best spannend om te zeggen maar, heb besloten vrijdag te zeggen als we plan van aanpak bespreken. Het komt nu eenmaal zo uit het is niet anders denk ik dan maar.

5 jaar geleden

Reactie op Mennos9

Ik ga per 1 maart starten met een nieuwe baan en vind het ook heeel erg spa ...
Hier hetzelfde! Twijfel ook om het meteen te zeggen of pas na de proeftijd..

5 jaar geleden

Reactie op Mennos9

Ik ga per 1 maart starten met een nieuwe baan en vind het ook heeel erg spa ...
Ik werk ook voor de overheid, en ze zouden wel heel fout bezig zijn als ze daar zelf aan zwangerschapsdiscriminatie zouden doen! Bij mij op werk nog nooit ervaren of bij collega's gezien, dus ik denk dat je ervan uit mag gaan dat ze dit niet meewegen bij je proeftijd. Ik zou het vooral even laten afhangen van hoe je je voelt. Als je namelijk niet goed presteert vanwege je zwangerschap is het misschien júíst goed als ze dat weten, in plaat van dat ze denken dat je altijd zo moe/chagrijnig/vaak op de wc/vul maar aan bent 🙃

5 jaar geleden

Ik heb ook wel spanning om het te vertellen op mijn werk. Ik heb de afgelopen maanden veel last van spanningsklachten en dat liep zo op dat ik mij 3 weken geleden heb ziekgemeld. Ik hoop iig dat ik in maart toch weer wat werk kan gaan oppakken. Dan zit ik ook op 12 weken, dus wil ik het vertellen. Vind het vooral voor mijn collega's en clienten lastig (ben ambulant hulpverlener) dat ik er dan zo opeens uit lig, dan ben ik er weer voor 4/5 maand en dan ben ik bijna een half jaar weer weg.. ik weet dat ik me daar niet druk om moet maken, maar ik voel me op deze manier wel tot last voor het team.

5 jaar geleden

Ik was super gespannen om het te vertellen. Ik wou het eigenlijk pas na de eerste echo (12 weken) vertellen maar noodgedwongen heb ik het eergisteren toch verteld. Mijn lijnmanager was er even stil van, hij zag het duidelijk niet aankomen, maar hij was erg blij voor mij! Hij was blij dat hij het wist omdat hij er dan rekening mee kan houden.

5 jaar geleden

Reactie op Evanna

Ik werk ook voor de overheid, en ze zouden wel heel fout bezig zijn als ze ...
Ah wat fijn om te horen!! Ik denk ook dat het wel goed komt, al voelt het toch als een risico als ik het meteen zeg. Zeker een goede om even af te wachten hoe ik me dan voel 😊 Toevallig, we hebben ook al dezelfde naam haha

5 jaar geleden

Reactie op -Pip-

Ik heb ook wel spanning om het te vertellen op mijn werk. Ik heb de afgelop ...
Dit herken ik zo!!