15 Reacties

2 jaar geleden

Wij sparen op 2 bankrekeningen. 1 staat op onze naam en daar komt maandelijks een wat hoger bedrag op. Hier moet hij echt iets goeds mee doen. Danwel studie, danwel reizen etc. 2e rekening staat op zijn eigen naam en daar komt maandelijks een lager bedrag op.

2 jaar geleden

Wij hebben nog in de gunstige tijd een Zilvervloot spaarrekening geopend, daar storten we jaarlijks 600 euro op (de max). Met dat geld kan hij als hij 18 is straks zelf iets doen. Daarnaast gaat er maandelijks iets naar onze spaarrekening, in zijn eigen 'potje'. Voordeel is dat dit altijd tot onze eigen beschikking blijft, dus dat is voor de serieuzere dingen als studie / rijbewijs etc. Zelfde geldt voor de maandelijkse bijdrage aan 'zijn' beleggingsrekening, die ook gewoon op onze eigen naam staat.

2 jaar geleden

Wij hebben een pamperrekening geopend en hierop hebben mensen geld kunnen storten als cadeau, daarnaast hebben we een beleggingsrekening bij de bank geopend waarop we maandelijks geld storten en hierbij kunnen we zelf zeggen hij krijgt dit op 21 jaar, maar kunnen dit ook langer laten lopen dan 21 jaar

2 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening geopend op de dag dat ze geboren was. Elke maand gaat er 100 euro heen, als ze dadelijk ouder is en ooit een huis wilt hopen of dergelijk heeft ze een mooi begin!

2 jaar geleden

Wij hebben een zilvervloot rekening waar we 600 euro per jaar op sparen voor haar. De kinderbijslag zetten we nog op een andere rekening voor haar.

2 jaar geleden

Wij hebben na zijn geboorte bij de rabobank een regenboogrekening afgesloten. Hier zitten wij elke maand geld op, hier krijgt hij toegang toe als hij 18 is. Verder zetten wij elke maand nog een bedrag opzij in een “spaarpotje” bij de spaarrekening, dit geld is dan bedoeld voor studie etc

2 jaar geleden

Wij hebben bij de rabobank een regenboog rekening geopend. Wij zetten hier elke maand een bedrag op, en opa en oma ook elke maand

2 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening waar nieuwjaar verkaardags centjes van familie op terecht kan, ikzelf steek elke week 5euro in haar spaarpotje 😄

2 jaar geleden

Wij hebben een soort spaarverzekering bij Dela. Daar kregen wij de meeste rente. Elke maand wordt daar automatisch een bedrag naar overgeschreven en het staat dan voor 15 jaar vast. Deze is bedoeld voor een studie 😊

2 jaar geleden

Ik maak elke 3 maanden kinderbijslag op zijn rekening. En wil vanaf nu eigenlijk ook een lager bedrag sparen voor hem

2 jaar geleden

Ik spaar elke maand tussen de €100/200 voor mijn zoon op een spaarrekening waar hij aankan als hij 18 jaar is. Dit is bedoeld om dan te investeren in iets dat nodig is. Ik heb ook een fysieke spaarpot waar ik elke week wat muntjes in zet

2 jaar geleden

Wij hebben een spaarrekening bij dezelfde bank als waar wij zitten. Valt ook onder ons. Maandelijks wordt er geld op gezet door ons en door mijn schoonouders. Dit geld mag gebruikt voor een vervolgopleiding of vanaf zijn 18e. De fysieke er naast vind ik ook een leuke! Ga ik ook doen 😊

2 jaar geleden

Wij hebben twee spaarrekeningen voor onze meiden. Ze hebben beide een spaarrekening waar wij iedere maand €50 op storten, meer mag ook niet. De tweede spaarrekening is een gewone, omdat opa en oma soms ook wat willen storten. Of wij waar extra's...

2 jaar geleden

De helft van de kinderbijslag gaat naar zijn bankrekening

2 jaar geleden

Ik heb gekozen voor een beleggingsrekening op mijn naam. Hier stort ik zowel centjes voor haar, als voor mezelf op en hou dit goed bij. De bedoeling is dat ze het krijgt als ze 18 is, maar wilde het niet op haar naam omdat je niet kan weten waar je kind op dat moment in het leven staat :)